Kontig Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) Witam,Temat nie o zakupie, ale o wypożyczeniu (odpłatnym bądź nie :))Potrzebuję wyregulować sobie naciąg łańcucha i dokręcać koło powinienem z silą 100 Nm, z tym że nie posiadam klucza dynamometrycznego. Czy ktoś wie gdzie w okolicy Pruszkowa (Wawa, Grodzisk...) mógłbym taki klucz wypożyczyć? Edytowane 19 Września 2012 przez Kontig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalmen3 Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 (edytowane) Daj sobie spokój z kluczem dynamometrycznym przy śrubie tylnej osi - dokręć po prostu na wyczucie, przecież łańcuch zaleca się regulować na tyle często, że nie raz to wypada gdzieś w trasie i tam przecież nikt nie zabiera klucza dynamometrycznego, a jak będziesz przy okazji w jakimś warsztacie to poproś o dokręcenie z odpowiednim momentem i tyle. Klucz dynamometryczny przede wszystkim trzeba używać w bardziej newralgicznych punktach, tutaj dokręć tak jak uważasz, przejedź kilkadziesiąt km, sprawdź czy się nie odkręca i zapomnij o sprawie. Pozdrawiam Edytowane 20 Września 2012 przez zalmen3 Cytuj Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontig Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Daj sobie spokój z kluczem dynamometrycznym przy śrubie tylnej osi - dokręć po prostu na wyczucie, przecież łańcuch zaleca się regulować na tyle często, że nie raz to wypada gdzieś w trasie i tam przecież nikt nie zabiera klucza dynamometrycznego, a jak będziesz przy okazji w jakimś warsztacie to poproś o dokręcenie z odpowiednim momentem i tyle. Klucz dynamometryczny przede wszystkim trzeba używać w bardziej newralgicznych punktach, tutaj dokręć tak jak uważasz, przejedź kilkadziesiąt km, sprawdź czy się nie odkręca i zapomnij o sprawie. PozdrawiamDzięki, tak też zrobiłem. Z tym że okazało się że luz łańcucha nie jest równomierny; są takie miejsca gdzie luzu praktycznie brak. Czy ta się jakoś taki łańcuch naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derbixxx Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Z tym że okazało się że luz łańcucha nie jest równomierny; są takie miejsca gdzie luzu praktycznie brak. Czy ta się jakoś taki łańcuch naprawić?Niestety jest to normalne zjawisko, które rośnie wraz ze zużyciem łańcucha. Im bardziej zużyty tym będzie większa amplituda wychyleń łańcucha. Taka kolej rzeczy, zobacz stan zębatek, czy łańcuch nie za bardzo odchodzi od tej tylej, czy ząbki nie są bardzo powykrzywiane itp itd. Cytuj www.bikepics.com/members/filipski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Dzięki, tak też zrobiłem. Z tym że okazało się że luz łańcucha nie jest równomierny; są takie miejsca gdzie luzu praktycznie brak. Czy ta się jakoś taki łańcuch naprawić? Oczywiście że się da,trzeba go po prostu wymienić na nowy wraz z zębatkami.Innej metody nie ma. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontig Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Oczywiście że się da,trzeba go po prostu wymienić na nowy wraz z zębatkami.Innej metody nie ma.A nie ma jakichś środków chemicznych by odblokować te ogniwa łańcucha co nie chcą w pełni pracować? A tak poza tym to jak w sumie stwierdzić czy to rzeczywiście łańcuch jest winien, a nie np. zębatka tylna czy przednia (której nie widać), w przypadku gdyby nie były idealnie okrągłe lub oś na której siedzą lekko skrzywiona? Wydaje mi się, że też by mogły powodować takie zachowanie łańcucha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Łańcuch się wyciąga nierównomiernie i dlatego tak się zachowuje. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Jak chcesz go ratować to wymontuj i włóż do nafty na kilka dni. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontig Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Zgodnie z radą z kluczem dałem sobie spokój i koło dokręcam na wyczucie i jest ok. Łańcuch okazał się nie być w tak złym stanie jak mi się wydawało, przynajmniej tak stwierdził mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Zgodnie z radą z kluczem dałem sobie spokój i koło dokręcam na wyczucie i jest ok. Łańcuch okazał się nie być w tak złym stanie jak mi się wydawało, przynajmniej tak stwierdził mechanik.To przejedź 200 m i sprawdzisz osobiście dynamometrem siłę twojego wyczucia. Albo jak będziesz wracał do domu, tylko daj wcześniej znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.