Dar Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Przeczytałem temat Montera o ładowaniu, ale nie znalazłem rozwiązania dla siebie. A problem wygląda następująco - Napięcie na aku wynosi 12.71. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika pokazuje 14.57. Po chwili spada do 12.60 i miarowo rośnie aż dojdzie do ok. 14.70 i trzyma to napięcie. Jak włączę światła to spada do ok 12.50 i jakby spada, a później wyrównuje. Gdy wyłączę światła to ładuje, ale bardzo powoli... a jak znowu włączę światła to znowu spada 12 ok. 12.50 i nawet jak gazuję to nie ładuje. Co to może być?Problem zauważyłem gdy po krótkiej przejażdżce do sklepu 5km moto umarło i zapalił na pych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 regulator napięcia... Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Właśnie pidejrzewam regulator, albo alternator. Tylko chiałbym mieć 100% pewności ;) Teraz znalazłem że czujnik świateł może być zaśniedziały co powoduje takie cyrki - musze go teraz znaleźć w moto :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Zanim wymienisz regler to wypada wyeliminować wszelkie miejsca, gdzie może występować spadek napięcia lub brak kontaktu. Czyszczenie głównych mas i kostek najpierw. Takie objawy bardziej pasują właśnie do tego co opisałem niż do uszkodzonego regulatora lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Jak wygląda takie czyszczenie? Odpiąć kostkę - przetrzeć cienkim papierkiem ścienym - nasmarowanie wazeliną techniczną i wpięcie z powrotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Może odpuść sobie wazelinę techniczną bo są bardziej czasowe środki do konserwacji styków elektrycznych. Czyszczenie tak właśnie wygląda, wszystkie oczka jakie są pod śrubkami z masa też należy rozkręcić i wyczyścić. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 (edytowane) Wyczyściłem masy i sprawdziłem przekaźnik świateł - wszystko jest w porządku, do tego nie dosrzegłem jakichś przetarć na przewodach, nawet te od alternatora wyglądają jak nówki. Po odpaleniu moto w przeciągu 2 minut regulator napięcia był bardzo gorący.Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda - kiedy na wyświetlaczu pojawi się wartość 12.xx to wtedy włączyłem światła. http://www.youtube.com/watch?v=GERbTWFA2-E&feature=youtu.be EDIT:Chciałbym jeszcze dla pewności sprawdzić alternator. Ale pytanie, jak to zrobić - wg. tematu o ładowaniu jest tak - ustawiam mój miernik na prąd zmienny na 200. Odpinam 3 żółte przewody od alternatora i wtykam w nie kable od miernika? np. czerwony do 1 a czarny do 2 i tak wszystkie. Czy 3 żółte kable od reglera też tak zmierzyć? Czy mogę odłączyć te przewody na wyłączonym silniku, czy już na odpalonym? Edytowane 16 Września 2012 przez Dar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 "ustawiam mój miernik na prąd zmienny na 200. Odpinam 3 żółte przewody od alternatora i wtykam w nie kable od miernika? np. czerwony do 1 a czarny do 2 i tak wszystkie."- na odpalonym i na obrotach rzędu 4-5 tysi. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Są specjalne szczoteczki do czyszczeia styków w sklepach motoryzacyjnych.Tylko najpierw odepnij baterie.Jaki masz regulator Ducati energie czy coś innego ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Zbadaj wtyczki regulatora i alternatora. Lubią się smażyć. Zbadaj też wtyk przy przekaźniku (jeśli jest) tam gdzie główny bezpiecznik. Instalacja zaczyna szwankować od tego miejsca, potem siada regler, altek i cała reszta. Wszystko z powodu zaniedbania tych wtyczek. Niektóre Hondy da się uratować zanim usmażą regler. Chociaż mojego kolegi VFR publicznie żywcem spłonęła na poboczu. To tak na pocieszenie. :biggrin: Szukaj też wspólnej masy, Hondy lubią mieć takie coś i to coś lubi być zaśniedziałe, potem dzieją się cuda ze światłami, kierunkami, alarmem itp. Nie podpowiem gdzie i jak to wygląda. Trochę kreatywności. :biggrin: MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Przekaźnik świateł wygląda jak nóweczka, masa z baterii przy silniku nie jest zaśniedziała/brudna, klemy na aku są wyczyszczone, Kable od aleternatora są w świetnym stanie - żadnych przetarć i wtyczka na przedziale alter - regler też elegancko. Mierzyłem alternator, ładowanie książkowe. Jutro powiniem przyjść regler torumax. Dam znać co i jak Piękne dzięki za podpowiedzi!! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Dopiero dzisiaj dostarczono regulator. Po wymianie wygląda to tak: bez świateł 14.7+, ze światłami 13.8++. A więc winny był regulator, przy okazji wyczyściłem połączenia i kostki w moto. Piękne dzięki za podpowiedzi!! Problem rozwiązany ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi