Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Napisy byłyby rewelacyjnym rozwiązaniem. Z góry dzięki :notworthy:

tyle co zrozumiałem to powiem szczerze że nie które kwestie zawarte w tym filmiku mają się nijak do teorii jaka była mi wkladana do głowy w jednej ze szkół doskonalenia techniki jazdy. Wręcz nie dozwolone było siedzenie tak blisko baku już nie mówie o przemieszczaniu tyłka na kanapie.

Tymbardziej chciałbym lepiej zrozumieć ten instruktaż prowadzony przez Corsera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisy byłyby rewelacyjnym rozwiązaniem. Z góry dzięki :notworthy:

tyle co zrozumiałem to powiem szczerze że nie które kwestie zawarte w tym filmiku mają się nijak do teorii jaka była mi wkladana do głowy w jednej ze szkół doskonalenia techniki jazdy. Wręcz nie dozwolone było siedzenie tak blisko baku już nie mówie o przemieszczaniu tyłka na kanapie.

Tymbardziej chciałbym lepiej zrozumieć ten instruktaż prowadzony przez Corsera.

Mówi na filmie. Jajka na pięść od baku, ale nie na samej nakładce tylnej części kanapy. Tak aby wnętrze uda zewnętrznej nogi się opierało o bak, nie kolano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantom, nie u top ścigantów. Uwierz mi, są tutaj również ludzie świadomi, że istnieje coś innego niż MotoGP. Pewne rzeczy widzi się zarówno w różnego rodzaju mistrzostwach jak i w bardziej amatorskich zawodach, na przeróżnych torach, w przeróżnych klasach pojemnościowych - nie tylko jeśli chodzi o pozycję, ale również o hamowanie, sposób podejścia do i przejechania zakrętu itd.

Jak to łatwo jest wszystko generalizować.

 

A co do tej stopy Corsera, żeby było jasne - on mówi "heel", czyli pięta. Mówi o zapieraniu się tylną częścią stopy, piętą.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i fajnie, tylko warto wziąć poprawkę na to, że każdy motur jest inaczej skonfigurowany i zawodnicy mają też bardzo różną budowę ciała. Taki Marquez czy Pedrosa ma wzrost dżokeja, więc siłą rzeczy będzie bardziej "rozłaszczony" na motocyklu od Rossiego (i to widać w zakrętach, Rossi ma zawsze głowę wyżej od tych kurdupli). Druga sprawa to ustawienie kierownic i setów: im szerzej rozstawione clip-ony, tym szybciej się skręca, ale to też wydłuża pozycję i może uniemożliwić odsunięcie się od baku osoby, która ma po prostu krótkie ręce. Sety do tyłu też zasadniczo zmieniają sprawę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tej stopy Corsera, żeby było jasne - on mówi "heel", czyli pięta. Mówi o zapieraniu się tylną częścią stopy, piętą.

 

Heel to też obcas. On akurat jest w adidaskach wiec ciężko zauważyć, ale przeskanowałem film i według mnie cały czas trzyma nogę na podnóżku mniej więcej w połowie stopy. Zakładam, że gdyby miał buty motocyklowe, to przy hamowaniach blokowałyby się o podnóżek obcasem.

 

Zgadzam sie z Shermanem. Obejrzałem, dało mi do myślenia, ale w paru miejscach jestem sceptyczny. Po prostu na wiosnę popróbuję, co dobrze działa, a co nie. Parę rzeczy pasuje do moich poprzednich obserwacji, a do niektórych podchodzę z dystansem.

 

Ale ja to świeżak jestem ;)

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to Spies ma niedowagę. :)

Czy ja wiem? Ja przy 181 już zszedłem do 75 :)

 

A czy to środek stopy w filmie? Ja bym się za bardzo nad tym nie rozwodził, bo chyba najważniejsze są 2 sprawy:

1) solidne oparcie stopy

2) ustawienie stopy tak, żeby nie trzeć butem podczas złożenia

 

I tak naprawdę te dwie rzeczy definiują sposób trzymania stóp na setach oraz samo ustawienie setów. Sam będę eksperymentował, bo mam kilka pomysłów i zmieniam zarówno ustawienie setów, jak i kierownic. Jazda na seryjnym ustawieniu skutkowała ciekawym zjawiskiem: im niżej trzymałem głowę w złożeniu, tym tylna guma miała większą chęć do ślizgania się - wiążę to z rozkładem masy i zastanawiam się, czy był to błąd polegający np. na złym ułożeniu ciała, czy bardziej na np. obciążaniu kierownicy albo jakiś innym błąd, czy bardziej wynikało właśnie z pozycji wymuszonej przez fabryczne ustawienie elementów (sety z przodu i nisko wymuszało siedzenie zbyt blisko przodu motocykla). Także będę kombinował!

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...