Skocz do zawartości

Chłodnica oleju do HD Evo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po ostatnim wypadzie w cieplejszy klimat stwierdziłem, że dobrze było by zamontować chłodnicę oleju do mojego HD. Myślę o zamontowaniu małej chłodniczki z jakiejś japoni, czy Ktoś przerabiał już ten temat i może doradzić co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma w moto chłodnicę bez termostatu, dokładnie taką:

http://www.debrix.com/v/vspfiles/photos/73-55-MW-2T.jpg

 

Zaletą jest prostota, taniość i to, że silnika się nie przegrzeje. Prócz funkcji chłodzącej jest w obiegu około 10% oleju więcej. Niestety temperatury są niskie i w normalnym użytkowaniu jest około 150F (65 C), czasem nawet niżej, no a w korku to dochodzi do 175F (80 C). Ale są dostępne takie zawory, które mogą włączać lub wyłączać ten dodatkowy obieg i myślę nad czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to montuj ale tylko z zaworem, najlepiej manualnym. Gdy trzeba zamykasz obieg chłodnicy a olej krąży po prawie "normalnej" trasie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w sporcie, jak dostał dodatkowych kucy i Nm to się grzał. Teraz jest oki, temp. w normie jak przed modyfikacjami. Zobaczysz na zdj.

Jest bez termostatu.

Z drugiej strony jak masz seryjny moto,silnik(nie ważne który) nie ma ch..ja żeby się przegrzał.
Edytowane przez łysy31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to montuj ale tylko z zaworem, najlepiej manualnym. Gdy trzeba zamykasz obieg chłodnicy a olej krąży po prawie "normalnej" trasie.

Qurim jak myslisz taki bylby dobry do tego

http://www.ebay.co.uk/itm/280789345213?_trksid=p5197.c0.m619

pytalem sprzedawce, nadaje sie tez do oleju?

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee...nie taki przypałowy. Aftermarketowy zawór powinien istnieć do Harrego. W jakimś egzemplarzu widziałem to na żywo. Mniejszy i zgrabniejszy, ma 2 kierunki przepływu, mówiąc obrazowo "na wprost i w lewo". :biggrin: Gdy jest otwarty to olej idzie na chłodnicę gdy zamknięty to olej dochodzi do zaworu i i dalej jest kierowany spowrotem na fabryczny obieg. Sprytne, w każdej chwili może przełączyć. Na upał masz chłodzenie ale wiosną i jesienią będziesz latał na niedogrzanym silniku a to jest bardzo szkodliwe.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

absolutnie nie zgadzam się , po to wynaleziono to sprytne urządzenie jakim jest termostat, żeby ułatwić życie maszynie i kierowcy . nie ma sensu cofać się do czasów "kamienia łupanego" montując jakiś zawór manualny . nigdy potem nie wiesz czy otwierać czy jeszcze nie . chcesz coś zrobić - zrób to jak należy !

jak masz chłodnice to polecam to :

http://allegro.pl/harley-termostat-chlodnicy-oleju-i2530453404.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy lubi co innego. Ja wolę mieć kontrolę nad wszystkim co się dzieje w moto. Na tym polega zabawa. Gdyby było inaczej wsiadłbym na wtryskowgo HD, najlepiej z automatyczną skrzynią, ABS, ESP i całą resztą Systemów Wspomagania Upośledzonego Kierowcy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam przecież napisałeś , że niedogrzanie jest bardzo szkodliwe .

uniknąć niedogrzania można przecież tylko przez termostat .

moja rada :

każdy kto ma zamiar zamontować chłodnice bez termostatu , lepiej żeby nic nie robi

to prawda Jery,ze termostat to idealne rozwiazanie,ale no wlasnie,na przyklad jego koszt

wydaje mi sie,ze zamontowany manualny zaworek na jednej sciezce olejowej,moze tez byc uzyteczny jak sie o to postaramy tzn.

na przyklad w upalne dni,tak jak tego lata gdzie temp.dochodzila do 40 stopni,mozemy go otworzyc i olej bedzie chlodzony obiegiem z chlodnica

w normalnych temperaturach zakrecimy go,nie bedzie obiegu,a wiec olej bedzie chlodzony standardowo

wiem,zaraz moja wypowiedz zostanie skrytykowana,ktos powie po co znowu te kombinacje

wybor nalezy do nas samych

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety temperatury są niskie i w normalnym użytkowaniu jest około 150F (65 C), czasem nawet niżej, no a w korku to dochodzi do 175F (80 C).

 

Tu jeszcze tylko wyjaśnie, że temperatura silnika chyba jest jednak wyższa niż te podane przeze mnie. Ponieważ termometr mam w korku zbiornika oleju, a olej z silnika zanim tam trafi idzie właśnie przez chłodnicę, a więc trafia tam już wychłodzony. Więc myśle, że normalnie temp jest wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym cos sprostowac,mianowicie

mowiac,obieg z chlodnica,mialem na mysli obieg niezalezny

w innym przypadku zakrecenie takiego zaworka skutkowaloby zablokowaniem przeplywu oleju

 

pisze o tym dlatego,ze posiadam wlasnie takowy w swoim sporcie

kupilem go juz dawno,wtedy nie wiedzialem niestety,ze sa takie z termostatem

dowiedzialem sie dopiero jak Jery o tym wspomnial w swoim poscie kiedys

wlasnie taki uklad z zaworkiem mam u siebie

uzywam go tylko w pewnych okolicznosciach przy wyzszych temperaturach

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...