klkw Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Witam. Po ostatnim wypadzie w cieplejszy klimat stwierdziłem, że dobrze było by zamontować chłodnicę oleju do mojego HD. Myślę o zamontowaniu małej chłodniczki z jakiejś japoni, czy Ktoś przerabiał już ten temat i może doradzić co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 w naszym klimacie tylko z termostatem , inaczej będziesz miał często niedogrzany silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Ja ma w moto chłodnicę bez termostatu, dokładnie taką:http://www.debrix.com/v/vspfiles/photos/73-55-MW-2T.jpg Zaletą jest prostota, taniość i to, że silnika się nie przegrzeje. Prócz funkcji chłodzącej jest w obiegu około 10% oleju więcej. Niestety temperatury są niskie i w normalnym użytkowaniu jest około 150F (65 C), czasem nawet niżej, no a w korku to dochodzi do 175F (80 C). Ale są dostępne takie zawory, które mogą włączać lub wyłączać ten dodatkowy obieg i myślę nad czymś takim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Jak chcesz to montuj ale tylko z zaworem, najlepiej manualnym. Gdy trzeba zamykasz obieg chłodnicy a olej krąży po prawie "normalnej" trasie. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 (edytowane) Mam w sporcie, jak dostał dodatkowych kucy i Nm to się grzał. Teraz jest oki, temp. w normie jak przed modyfikacjami. Zobaczysz na zdj.http://imageshack.us.../hd201213.jpg/.Jest bez termostatu.Z drugiej strony jak masz seryjny moto,silnik(nie ważne który) nie ma ch..ja żeby się przegrzał. Edytowane 24 Sierpnia 2012 przez łysy31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Jak chcesz to montuj ale tylko z zaworem, najlepiej manualnym. Gdy trzeba zamykasz obieg chłodnicy a olej krąży po prawie "normalnej" trasie.Qurim jak myslisz taki bylby dobry do tegohttp://www.ebay.co.uk/itm/280789345213?_trksid=p5197.c0.m619pytalem sprzedawce, nadaje sie tez do oleju? Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy31 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 (edytowane) Qurim jak myslisz taki bylby dobry do tegohttp://www.ebay.co.u...d=p5197.c0.m619pytalem sprzedawce, nadaje sie tez do oleju?Chyba nie bo Qurim coś wspominał o "drugiej trasie oleju" http://www.wezezlacz...-typ-12900.html :biggrin: . Edytowane 26 Sierpnia 2012 przez łysy31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Eeee...nie taki przypałowy. Aftermarketowy zawór powinien istnieć do Harrego. W jakimś egzemplarzu widziałem to na żywo. Mniejszy i zgrabniejszy, ma 2 kierunki przepływu, mówiąc obrazowo "na wprost i w lewo". :biggrin: Gdy jest otwarty to olej idzie na chłodnicę gdy zamknięty to olej dochodzi do zaworu i i dalej jest kierowany spowrotem na fabryczny obieg. Sprytne, w każdej chwili może przełączyć. Na upał masz chłodzenie ale wiosną i jesienią będziesz latał na niedogrzanym silniku a to jest bardzo szkodliwe. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 absolutnie nie zgadzam się , po to wynaleziono to sprytne urządzenie jakim jest termostat, żeby ułatwić życie maszynie i kierowcy . nie ma sensu cofać się do czasów "kamienia łupanego" montując jakiś zawór manualny . nigdy potem nie wiesz czy otwierać czy jeszcze nie . chcesz coś zrobić - zrób to jak należy !jak masz chłodnice to polecam to :http://allegro.pl/harley-termostat-chlodnicy-oleju-i2530453404.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Każdy lubi co innego. Ja wolę mieć kontrolę nad wszystkim co się dzieje w moto. Na tym polega zabawa. Gdyby było inaczej wsiadłbym na wtryskowgo HD, najlepiej z automatyczną skrzynią, ABS, ESP i całą resztą Systemów Wspomagania Upośledzonego Kierowcy. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 sam przecież napisałeś , że niedogrzanie jest bardzo szkodliwe . uniknąć niedogrzania można przecież tylko przez termostat .moja rada :każdy kto ma zamiar zamontować chłodnice bez termostatu , lepiej żeby nic nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 sam przecież napisałeś , że niedogrzanie jest bardzo szkodliwe .uniknąć niedogrzania można przecież tylko przez termostat .moja rada :każdy kto ma zamiar zamontować chłodnice bez termostatu , lepiej żeby nic nie robito prawda Jery,ze termostat to idealne rozwiazanie,ale no wlasnie,na przyklad jego kosztwydaje mi sie,ze zamontowany manualny zaworek na jednej sciezce olejowej,moze tez byc uzyteczny jak sie o to postaramy tzn.na przyklad w upalne dni,tak jak tego lata gdzie temp.dochodzila do 40 stopni,mozemy go otworzyc i olej bedzie chlodzony obiegiem z chlodnicaw normalnych temperaturach zakrecimy go,nie bedzie obiegu,a wiec olej bedzie chlodzony standardowowiem,zaraz moja wypowiedz zostanie skrytykowana,ktos powie po co znowu te kombinacjewybor nalezy do nas samych Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Niestety temperatury są niskie i w normalnym użytkowaniu jest około 150F (65 C), czasem nawet niżej, no a w korku to dochodzi do 175F (80 C). Tu jeszcze tylko wyjaśnie, że temperatura silnika chyba jest jednak wyższa niż te podane przeze mnie. Ponieważ termometr mam w korku zbiornika oleju, a olej z silnika zanim tam trafi idzie właśnie przez chłodnicę, a więc trafia tam już wychłodzony. Więc myśle, że normalnie temp jest wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 najpierw olej idzie przez filtr , potem chłodnicę (oczwiscie jak jest prawidłowo podłączone ) i do silnika , następnie do zbiornika oleju . czyli wskażnik temperatury oleju pokazuje realną temp. oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 chcialbym cos sprostowac,mianowiciemowiac,obieg z chlodnica,mialem na mysli obieg niezaleznyw innym przypadku zakrecenie takiego zaworka skutkowaloby zablokowaniem przeplywu oleju pisze o tym dlatego,ze posiadam wlasnie takowy w swoim sporciekupilem go juz dawno,wtedy nie wiedzialem niestety,ze sa takie z termostatemdowiedzialem sie dopiero jak Jery o tym wspomnial w swoim poscie kiedyswlasnie taki uklad z zaworkiem mam u siebieuzywam go tylko w pewnych okolicznosciach przy wyzszych temperaturach Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.