Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje pomocy mam na oku CBR 929 z 2000r.Wszystko wyglada fajnie.Kolws mowi ze moto był hamowany i wyszło 127 konikow,podczas gdy moto powinno miec 147.Moc była mierzona na kole,czy jest mozliwosc zeby była az taka roznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam pytanko odnośnie hamowni dla bardziej wtajemniczonych . Znajomy w Krotoszynie hamował K8 w lytrze i pokazało 151 KM na kole i niby 155 na wale . Tylko czy hamownia która jest na przyczepce i motocykl kręci na niej kołem, może pokazać ile ma mocy na wale ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc na kole/kołach hamowania mierzy po silnika do obrotów minimalnie większych od tych przy których wtstępuje moc max podawana przez producenta, oczywiście wcześniej wprowadza się te dane do kompa hamowni, później podczas wysprzęglenia i zwalniania koła/kół obliczne są straty w układznie przeniesienia napędu. Autor pytał o moc, więc napisałem że jest tp wartość przyblizona, obliczana z momentu i prędkości obrotowej.

Informacje te nie zmieniają jednak faktu że autor nie ma się czym przejmować.

 

PS: Można powiedzieć że moc odpowiada za prędkość max, a moment za przyspieszenie, i to daje odpowiedź co do sposobu pomiaru.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego sie nie przejmować?To normalne?

Dzieki za przeniesienie tematu do odpowiedniego działu :)

dlatego że taki własnie potrafi być rozrzut hamowni, raz w górę raz w dół. Hamownia jest po to by sprawdzać zmiany w wykresach po modyfikacjach w motocyklach. Sam osobiście widziałem dużo dziwnych winików, na aaaallegro też znajdziesz masę dziwnych wyników. Hamownia na której hamowałem swój motocykl zx1400 zmierzyła 170km na wale, czyli 20 mniej niż podaje producent. Między hamowniami w Warszawie jest kilka koni jeśli nie kilkanaście rozrzutu między wynikami dotyczącymi tego samego motocykla. Liczy się to jak motocykl jeździ, a cyfry traktuję z dystansem- doświadczenie z 1/4 mnie tego nauczyło.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę pytań dodatkowych dla znawców tematu:

Jak można porównywać moc na kole dwóch motocykli? A na jakich oponach? Na slickach czy na turystycznych.

A na jakim biegu?

Na 6 wyjdzie co innego, a na 3 jeszcze co innego.

Liczy się moc na silniku, czyli po dodaniu strat z napędu i wtedy jest ok.

A sama zasada działania hamowni inercyjnej jest banalna: masa M rozpędzona do prędkości V w czasie T.

A co do współczynnika inercji i sprawności napędu to już od dawna znane są te wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.Byłem przejechałem sie i kupiłem tą CBR 929 :)

Tylko cos łancuszek rozrzadu chałasuje przy 5 tys/min :(

Daj do sprawdzenia, ewentualnie do wymiany bedziesz miał łańcuch 5 napinacz... Masz jakiś filmik z tego brzęczenia? Tylko przt 5 tyś to słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...