Skocz do zawartości

Honda CB 600 - stukanie w silniku po wymianie oleju


dervozavilus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

pojawił się problem po wymianie oleju w niedawno zakupionym Hornecie. Wymieniłem dziś olej na Silkolene 10W40. Taki został mi polecony w Larssonie. Wcześnie moto był zalany podobno Motulem 5100. Po wymianie zaczęło coś równomiernie stukać w silniku. Stukania nie słychać na zimnym silniku, dopiero jak się trochę nagrzeje. Mimo wszystko przejechałem ok. 2km. Podczas jazdy wydaje mi się, że stukania nie słychać. Silnik mocy nie traci. Po zatrzymaniu znów słychać stukanie. Moto postało ok. 3 godzin. Ponownie odpaliłem, żeby wrócić do domu. Na zimnym cicho. Gdy się trochę rozgrzał znów zaczęło stukać. Po powrocie zsiadłem z moto, żeby otworzyć bramkę wolne obroty spadły do ok. 600/700 (chwila dłużej i sam by zgasł) i oczywiście słychać stukanie.

Wiem, że trudno wyrokować na odległość, ale może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem. Jutro i tak podjadę do serwisu, ale mam do niego jakieś 20 km, więc wolałbym wiedzieć czego się spodzieać, zanim wybiorę się drogę.

Edytowane przez dervozavilus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam.

Dodam jeszcze, że poza stukaniem skrzynia zaczęła bardziej miekko pracować. Biegi lepiej wchodzą. Ogólne ważenie lepsze. Jakby zaczął lepiej jechać, lepiej się wkręcać na obroty.

Edytowane przez dervozavilus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po odpaleniu po wymianie w jakim czasie zgasła kontrolka ciśnienia?

Do czego zmierzamy? Do faktu, że po zmianie oleju pompa nie zassała oleju i silnik pracował bez smarowania bo po wymianie należało włączyć zapłoń i tak długo kręcić silnikiem (można kluczem obracać wał a można i zdjąć fajki i kręcić rozrusznikiem) aż załapie ciśnienie.

Teraz to może być:

-Puk, puk..

-Kto tam?

-Panewki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampka chwilę się świeciła, zamrygała przez kolejną chwilę, zaświeciła się może na sekundę i zgasła.

Kur... wszystko robiłem według książki. Zresztą nie pierwszy raz wymieniam olej w motocyklu czy samochodzie.

Jak długo musiałby pracować silnik bez smarowania, żeby panewwki się odezwały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od obrotów. Nie ważne ile wymieniałeś olej tylko jak to robiłeś. Nagraj jakiś filmik i zapodaj bo tak to zgadywanie i nakręcanie Twojego niepokoju.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, robiłem tak, jak jest w książce napisane. Sprawdzałem, bo nie wiedziałem gdzie jest śruba spustowa oleju.

Są jeszcze jakieś inne możliwości oprócz panewek? A jeśli to jednak panewki, to z czym to się wiąże, z jakimi kosztami mniej więcej? I czy jazda około 20 km do warsztatu nie zaszkodzi mu bardziej.

A w środę miałem się wybrać na moto urlop...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw nagraj filmik bo teraz to tylko gdybanie.

nagraj filmik jak pracuje na wolnych i dodając trochę gazu, nie chodzi o kręcenie do odcięcia.

Pewnie, że są inne możliwości.

Jeśli to panewki to trzeba szukać drugiego pieca.

Jakakolwiek jazda zaszkodzi jednak nic już nie zmieni.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może miałeś dolany jakiś syf w poprzednim oleju? A co do lepszej pracy skrzyni itd to Fuchs jest lepszy od przereklamowanego Motula, i z tąd różnica. Nie jeden klient mi już to powiedział, że po wymianie na fuchsa skrzynia lepiej chodzi.

PS: Dużo teraz przyjezdzało moto z UK w których po wymianie oleju rozlatywały się silniki.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten też przyjechał z UK 2 lata temu. Po przyjeździe robiony był serwis i wszystko było OK. Myślę, że informacja ta jest wiarygodna.

Filmik nagrałem, ale chwilę potrwa zanim go wrzucę. Te stukanie słychać gdzieś z okolic miejsca zakreślonego na czerwono. Słychać takie jakby klekotanie, jak w dieslu - może to zawory?

post-46832-0-06903500-1345448359.jpg

Natomiast inna rzecz o której nie napisałem, to wyciek, który zauważyłem również po wymianie oleju, ale nie dam głowy, że nie było go wcześniej. Na pewno przy zakupie tego nie było, a moto kupiłem niecałe 3 tygodnie temu.

post-46832-0-04019800-1345448428.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem niedawno podobny przypadek w F4i po wymianie oleju. Po zmianie z 300V 15W50 na 10W40 zaczęło cykać, właśnie gdzieś u góry. Mechanior sprawdzał i wszystko było ok. Teraz olej został zmieniony na 10W50 i znowu cisza :). Mniej gęsty olej najprawdopodobniej słabiej tłumił wszelkie odgłosy.

5100 może być z tego co pamiętam 10W40 lub 15W50 (ten drugi sam lałem w GPZcie). Może u Ciebie wydarzyła się podobna historia :)

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...