dervozavilus Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 (edytowane) Witajcie,pojawił się problem po wymianie oleju w niedawno zakupionym Hornecie. Wymieniłem dziś olej na Silkolene 10W40. Taki został mi polecony w Larssonie. Wcześnie moto był zalany podobno Motulem 5100. Po wymianie zaczęło coś równomiernie stukać w silniku. Stukania nie słychać na zimnym silniku, dopiero jak się trochę nagrzeje. Mimo wszystko przejechałem ok. 2km. Podczas jazdy wydaje mi się, że stukania nie słychać. Silnik mocy nie traci. Po zatrzymaniu znów słychać stukanie. Moto postało ok. 3 godzin. Ponownie odpaliłem, żeby wrócić do domu. Na zimnym cicho. Gdy się trochę rozgrzał znów zaczęło stukać. Po powrocie zsiadłem z moto, żeby otworzyć bramkę wolne obroty spadły do ok. 600/700 (chwila dłużej i sam by zgasł) i oczywiście słychać stukanie.Wiem, że trudno wyrokować na odległość, ale może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem. Jutro i tak podjadę do serwisu, ale mam do niego jakieś 20 km, więc wolałbym wiedzieć czego się spodzieać, zanim wybiorę się drogę. Edytowane 19 Sierpnia 2012 przez dervozavilus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Sam wymieniales olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dervozavilus Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 (edytowane) Sam.Dodam jeszcze, że poza stukaniem skrzynia zaczęła bardziej miekko pracować. Biegi lepiej wchodzą. Ogólne ważenie lepsze. Jakby zaczął lepiej jechać, lepiej się wkręcać na obroty. Edytowane 20 Sierpnia 2012 przez dervozavilus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 A po odpaleniu po wymianie w jakim czasie zgasła kontrolka ciśnienia?Do czego zmierzamy? Do faktu, że po zmianie oleju pompa nie zassała oleju i silnik pracował bez smarowania bo po wymianie należało włączyć zapłoń i tak długo kręcić silnikiem (można kluczem obracać wał a można i zdjąć fajki i kręcić rozrusznikiem) aż załapie ciśnienie.Teraz to może być:-Puk, puk..-Kto tam?-Panewki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dervozavilus Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Lampka chwilę się świeciła, zamrygała przez kolejną chwilę, zaświeciła się może na sekundę i zgasła.Kur... wszystko robiłem według książki. Zresztą nie pierwszy raz wymieniam olej w motocyklu czy samochodzie. Jak długo musiałby pracować silnik bez smarowania, żeby panewwki się odezwały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Zależy od obrotów. Nie ważne ile wymieniałeś olej tylko jak to robiłeś. Nagraj jakiś filmik i zapodaj bo tak to zgadywanie i nakręcanie Twojego niepokoju. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dervozavilus Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Kurcze, robiłem tak, jak jest w książce napisane. Sprawdzałem, bo nie wiedziałem gdzie jest śruba spustowa oleju.Są jeszcze jakieś inne możliwości oprócz panewek? A jeśli to jednak panewki, to z czym to się wiąże, z jakimi kosztami mniej więcej? I czy jazda około 20 km do warsztatu nie zaszkodzi mu bardziej.A w środę miałem się wybrać na moto urlop... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Najpierw nagraj filmik bo teraz to tylko gdybanie.nagraj filmik jak pracuje na wolnych i dodając trochę gazu, nie chodzi o kręcenie do odcięcia.Pewnie, że są inne możliwości.Jeśli to panewki to trzeba szukać drugiego pieca.Jakakolwiek jazda zaszkodzi jednak nic już nie zmieni. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 (edytowane) A może miałeś dolany jakiś syf w poprzednim oleju? A co do lepszej pracy skrzyni itd to Fuchs jest lepszy od przereklamowanego Motula, i z tąd różnica. Nie jeden klient mi już to powiedział, że po wymianie na fuchsa skrzynia lepiej chodzi.PS: Dużo teraz przyjezdzało moto z UK w których po wymianie oleju rozlatywały się silniki. Edytowane 20 Sierpnia 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dervozavilus Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Ten też przyjechał z UK 2 lata temu. Po przyjeździe robiony był serwis i wszystko było OK. Myślę, że informacja ta jest wiarygodna.Filmik nagrałem, ale chwilę potrwa zanim go wrzucę. Te stukanie słychać gdzieś z okolic miejsca zakreślonego na czerwono. Słychać takie jakby klekotanie, jak w dieslu - może to zawory?Natomiast inna rzecz o której nie napisałem, to wyciek, który zauważyłem również po wymianie oleju, ale nie dam głowy, że nie było go wcześniej. Na pewno przy zakupie tego nie było, a moto kupiłem niecałe 3 tygodnie temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Jak wali w głowicy, to więcej go nie odpalaj, i zawieź do serwisu na przyczepce, jak nie chcesz zbierać strzepów z silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dervozavilus Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 (edytowane) Wrzuciłem filmikhttp://youtu.be/cWQFcx4AgLo Edytowane 20 Sierpnia 2012 przez dervozavilus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Miałem niedawno podobny przypadek w F4i po wymianie oleju. Po zmianie z 300V 15W50 na 10W40 zaczęło cykać, właśnie gdzieś u góry. Mechanior sprawdzał i wszystko było ok. Teraz olej został zmieniony na 10W50 i znowu cisza :). Mniej gęsty olej najprawdopodobniej słabiej tłumił wszelkie odgłosy.5100 może być z tego co pamiętam 10W40 lub 15W50 (ten drugi sam lałem w GPZcie). Może u Ciebie wydarzyła się podobna historia :) Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 JA bym to zawiózł do serwisu, nie odpalając go więcej. W piórka też coś lekko cykało, mechanik kazał jechać a za niedługo silnik rozleciał się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Fakt, nie brzmi to jak panewka ale obejrzałbym dokładniej co się dzieje. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.