Skocz do zawartości

Yamaha YZF 750 SP odcina zapłon przy 4tys.rozwiazany .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. od jakiegos czasu mam problem z moją yamaszą, a dokładnie tak jakby odcinało zapłon przy ok 4tys. obrotów. Na początku w ogóle nie paliła (brak iskry) ale wymieniłem całą wiązke z modułem i odpaliła, ale odcina zapłon. Moduł sprawdzony w innym motocyklu, czujnik położenia wału wymieniony, gaźniki porobione (dodam tylko ze posiadam sportowe gażniki bez membran, gdzie przepustnice sterowane są z manetki), głowica cała zroniona, luzy też. aku jest dobre........ Pomocy bo juz nie daje razy!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik daje info do modułu o aktualnym wychyleniu przepustnic. Na podstawie między innymi tej informacji moduł "porusza się" po mapie zapłonu. Nie wiem jak u Ciebie, ale często w autach w przypadku braku kluczowych informacji potrzebnych do funkcjonowania silnika, moduł ogranicza moc silnika, lub maksymalne obroty przechodząc w tryb awaryjny. Być może u Ciebie jest podobnie. Jednak podkreślam to są tylko moje przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sztucznie podpiąć stary czujnik vel TPS obok nawet bez montażu żeby sprawdzić czy komputer/moduł nie przechodzi w zaprogramowany tryb alternatywny dla nie działających czujników.

Jak już się podepniesz w instalację to ruszaj przepustnicą i szukaj różnic w pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki ze kupiłem wiązke z modułem oznaczenie FM <która ponoć jezdziła w innym moto bez problemów> i tam nie ma wtyczki na TPS, <podmieniałem moduł HD i objaw ten sam, w gaźnikach mam ten czujnik <oporności na czujniku sprawdzone>, gaźniki to sportowe keihiny na sztywnich przepustnichach bez membran.. Dodam tylko ze moto wczeniej pracowało na oryginalnej wiązce i module z oryginalnej wersji SP, ale w czasie synchronizacji moto zgasiłem i juz nie mogłem ponownie uruchomic <brak iskry>

 

Czy to moze być wina gaźników? zła mieszanka? <skład mieszanki wykrcony o 2,5 obrotu> Ale wczesniej chodził normalnie i wkrecał sie do samego czerwonego pola. wiec z góry wykluczyłem gaźniki, ale moze sie myle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko fajnie ale masz dużo niewiadomych w motocyklu. Inne gaźniki i niewłaściwa instalacja elek. Po za tym z tą blokadą obrotów to dobrze by było jakbyś sprawdził czy te gaźniki całkowicie się otwierają. Ewentualnie znam przypadek gdzie koło magnesowe się zwichrowało i obijając się o karter powodowało problemy z zapłonem, może u Ciebie zwyczajnie cewki nie nadążają zgadując, że stukanie z silnika byś słyszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś 2 podobne temaciki na warsztacie. odcinało przy pewnych obrotach i nikt nie wiedział czemu.

w pierwszym przy pewnych obrotach drgania silnika rozłączały czujnik stopki bocznej.

w drugim przypadku była urwana przegroda w tłumiku, na postoju wkręcał się do końca ale pod obciążeniem efekt był taki jak by odcięcie było właśnie przy 3-4 tys.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...