a_rtu_r Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Witajcie. Forum zawsze mi pomagało w moich problemach z motocyklem, więc liczę że teraz też tak będzie. W mojej fzr 1000 - genesis coś jest nie tak. Chodzi o zmianę biegów. Jak wrzucam 1 bieg to mega głośno wchodzi - to wina napędu czy skrzyni? Do tego łańcuch chyba jest do wymiany, bo ciężko go naciągnąć. Tzn da się to zrobić, ale jak zrobię luz taki jak ma być to rzy przekręcaniu koła w pewnym miejscu nie przechodzi gładko tylko strasznie ciężko. Pozatym ciężko jest wrzucić "luz" po jeździe. Muszę go szukać i szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 może to być wina oleju, złej regulacji sprzęgła, kończącego się sprzęgła, lub zużytej skrzyni.co do łańcucha to jest nierówno wyciągnięty i kwalifikuje się do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 (edytowane) a jak wyregulować to sprzęgło? Bo ja mam hydrauliczne. Co do łańcucha to wiem, że nadaje się do wymiany, ale to z zębatkami. BTW. Najpierw wymienię olej - a na jaki najlepiej? Edytowane 5 Lipca 2012 przez a_rtu_r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 a jaki masz ten olej i kiedy był zmieniany ?jeżeli hydrauliczne to możesz tylko sprawdzić czy nie jest zapowietrzone/nie brakuje płynu (ja kiedyś w swoim nie jeździłem z miesiąc siadłem okazało się że sprzęgło przestało rozklejać zajrzałem do zbiorniczka a tam sucho, nie wiem gdzie uciekł, ale go nie było), a dalej to już pomiar elementów sprzęgła.O uszkodzonej skrzyni (chyba bandita 1200)był ciekawy temat poszukaj, tam było dużo zdjęć i informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Sprzęgła hydraulicznego się nie reguluje ,mozna co najwyzej sprawdzić czy mechanizm hydrauliczny nie jest zapowietrzony . Wina sprzęgła i jego osprzętu lub oleju . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Nie mam pojęcia jaki jest olej - z tego względu że podmieniałem silnik. I dopiero teraz wychodzę z tym wszystkim na prostą. Ale nie jeździłem jeszcze.To wymienię olej - ale powiedzcie mi jaki? Jutro spróbuje się dostać do zbiorniczka z płynem i sprawdzę sprzegło. Ale cięzko będzie bo z tego co widać to nieźle jest zapieczony zbirniczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 To nie ta liga , ale u mnie fabryka wypuściła ciągnące sprzęgło , jedynka zawsze wskakuje głośno a luzu nie ma , chyba że obroty lekko podniose (wtedy sprzęgło przestaje ciągnąć - w rotaxie to troche bardziej zagmatwana sprawa , niemniej wysprzęglanie działa skuteczniej przy wyższym ciśnieniu pompy olejowej). Także mogę cie zapewnić że po zlikwiowaniu ciągnacego sprzęgła jedynka się uspokoi i znajdziesz luz. Zanim zmienisz olej na nowy zdejmij dekiel sprzęgłowy i pomierz to sprzęgło czy trzyma wymiary i czy nie ma innych uszkodzeń . Jezeli z łańcuchem jest tak jak mówisz to bardzo możliwe że ktoś skróciił go o 1 zestaw ogniwek i dalej śmigał :D Ale to sie nie nada na dłuższą metę chyba że lubisz mieć dupę , plastiki i dekiel w kawałkach . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Sprawdzę tę pompę, potem zobaczę do tego sprzęgła. Oczywiście wymienię olej i do tego zmienię zestaw napędowy. Macie jakieś propozycje z tym zwiazane, który wybrać a który nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Sprawdziłem pompę - nie jest zapowietrzona. Wyczyściłem łańcuch, nasmarowałem go porządnie i naciągnąłem. Działa lepiej - jedynka już nie strzela tak jak wcześniej. Ale to nie zmienia faktu że łańcuch i zębatki wymienię. Pojawił się inny problem. Jechałem dzisiaj sprawdzić biegi, dosłownie może 10 min jazdy. I nagle strzeliło coś z tłumika i motocykl zgasł. Wrzuciłem luz, co prawda po długich zmaganiach ze skrzynią i chiałem odpalić. Ale się nie udało. Przypchałem motor - dobrze ze było to 100 m. i postawiłem na podnóżce na 5 min. Po tym czasie od razu zapalił, ale jak chce wrzucić 1 to od razu gaśnie. Co jest tego powodem że tak strzeliło i zgasł? Dodam że mam założony wydech pod zadupek, zamiast oryginalnego. Czy powodem jest to że spaliny wracają?A i jeszcze jedno, silnik nawet po 10 min jazdy jest mega gorący, tak jakby nie było chłodzenia, a płyn jest. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Co jest tego powodem że tak strzeliło i zgasł? Dodam że mam założony wydech pod zadupek, zamiast oryginalnego. Czy powodem jest to że spaliny wracają?A i jeszcze jedno, silnik nawet po 10 min jazdy jest mega gorący, tak jakby nie było chłodzenia, a płyn jest. Proszę o pomoc. 1. Czujnik stopki bocznej2. Jak jest lato to musi być ciepło . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Tzn wymienić czujnik czy całkowicie go ściągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Artur - najpierw multimetr w lape i sprawdz czy czujnik dziala. Jesli nie dziala to do wymiany, jesli spadly kable z niego to zaloz i jazda. Co do sprzegla - moim zdaniem zapowietrzony uklad. To ze pecherzyki nie wychodza to nie znaczy ze nie jest zapowietrzony. Zaniedbana wymiana plynu... Sciagnij trytytka na noc klamke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 (edytowane) Pewnie masz rację z tą wymianą płynu. Bo nakładka na pojemnik z pomopą jest tak dokręcona, że nie idzie jej odręcić. Chyba wymienię całą pompę z tym pojemnikiem i wymienię płyn. Co do czujnika to nie działa. Dopóki nie kupię nowego to spiąłem te kable tak jakby podnóżka była złożona (po prostu spiąłem je do siebie).Wracając do sprzęgła - jimi chyba, że znasz lepszy pomysł jak odpowietrzyć nie ściągając tej nakładki. Edytowane 8 Lipca 2012 przez a_rtu_r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Odpowietrzyc mozesz bez zdekmowania pompy, ale jesli plyn jest stary to nie bedzie porzadnie dzialac.Mozesz pokusic sie o rozwiercenie lbow srubek pokrywki malym wiertlem po zdjeciu pompy, ale chyba latwiej bedzie kupic inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 polecam śrubokręt udarowy/uderzeniowy/do pobijania do odkręcenia niewdzięcznych śeubek od dekielka pompy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.