Stigy Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) Witam. Zakupiłem Burgmana 400. PO oględzinach i jeździe próbnej zauważyłem lekkie trzepotanie kierownicą gdy się ją puści. Skuter zachowuje się stabilnie do momentu puszczenia kierownicy. To 'trzepotanie' zmniejsza się wraz z prędkością. Odczuwalne jest od mniej więcej 50 km/h. Wiem że tylna felga jest do wymiany. Jest delikatnie wybita na mocowaniu. Dodatkowo Burgman ma kufer z tyłu -czytałem że to też może być powód niestabilności. Ogólnie skuter nie wydaje się krzywy, nie ściąga go, prowadzi się bardzo przewidywalnie. Jakie są tu możliwości ? W dodatku wiem że wielu burgmanowców narzeka na trzepoczącą kierownicę. Ale mnie to cholernie drażni. Niby nie muszę jej puszczać ale wiem że jak to zrobię to tak będzie... Do tej pory nie miałem doświadczenia z żadnym motocyklem z tak małymi kołami. Za pewne wszelkie nieprawidłowości są tu przez nie potęgowane. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam. Edytowane 2 Lipca 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damo Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) Bez tego prosto nie pojedziesz http://www.youtube.com/watch?v=EOLSd6NhBWY A na poważnie sprawdz czy fegi nie są pokrzywione , ciśnienie , wyważenie kuł , i czy lagi w pułkach są nsręcoe poprawnie . Edytowane 3 Lipca 2012 przez Piotr Dudek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) Sprawdzałem tą tylną felgę i jest już strasznie słabo. Muszę założyć nową. Jest wyrobiona na zespoleniu pierścienia w którym jest wielowpust i aluminiowej części felgi. Lata po 1 cm na boki :/ To chyba może być powód łopotania ? P.S. znajomy mechanik - dość otrzaskany w skuterach mówił że każdy burgman tak ma. To mnie dość zdziwiło - dla mnie to jest bardzo nieprzyjemne. Edytowane 3 Lipca 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Zakręcone koło lata 2cm na boki? Chyba nie chcesz się zabić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Nie jeżdżę nim tak. Przyjechałem nim tylko kilka kilometrów do domu. Już zamówiłem nowe koło. Zastanawiam się tylko na ile to ma wpływ na to trzepotanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Możliwe przyczyny to ten luz na tylnim kole o którym piszesz,ale także: -wyrobione łożysko główki ramy-krzywa przednia felga (może uderzona mocno o krawęznik)-żle założona przednia opona,bądz kwalifikująca się do wymiany Sprawdz to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Przednią felgę już sprawdziłem - jest ok. Opona przednia kwalifikuje się do wymiany ale tylko ze względu na stan bieżnika. I tak ją wymienię niedługo. Tył z kolei to masakra. Nie dość że felga lata to opona przez to jest zmasakrowana, poząbkowana i nierówna. To zrobię na pewno na dniach. Łożysko główki ramy tak w pierwszym kontakcie wydaje się ok. Kierownica chodzi dość luźno bez większych oporów a charakterystycznych stuków dla główki ramy na pewno nie ma. Wymieniałem już takie łożyska w DT (wiem że to nie identyczny motocykl - ale podobieństwo jest zawsze) więc wiem jak taki motocykl się zachowuje przy wybitym lub źle dociągniętym łożysku. Tu raczej jest ok. Sprawdzę resztę i dam znać. Dzięki za pomoc. P.S. Tak z ciekawości... Takie trzepanie kierownicą to zwykle to co piszecie ? Czy krzywa rama objawia się trochę inaczej ? Zawsze zakładałem że przy krzywej ramie i prostej reszcie (główka,felgi, lagi,półki, opony), motocykl ściąga na którąś ze stron a nie trzepie. Czy to poprawne podejście do sprawy ? Edytowane 4 Lipca 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Stigy , koło po 1cm w każda stronę ? ! :laugh: Ta. Weź to zrób , to może dopiero wtedy zacznie cie ściągać na boki przez krzywą ramę .Powiem tak - źle wywarzona opona powoduje drgania i chaos na dobrych łożyskach , a ty mi tu o centymetrze na boki :laugh: Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 (edytowane) Tak... No właśnie... To może być problem. Sorry za pytania do totalnej fuszery. Koła już zdjęte. Jutro wjeżdża nowa tylna felga i obydwie nowiutkie opony. Edytowane 5 Lipca 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Po wymianie tylnej felgi, założeniu dwóch nowych opon i wyważeniu obydwu kół problemy ustąpiły. Dzięki za pomoc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.