Skocz do zawartości

Dyno Jet stage 1 do MIKUNI BDST 38 (Yamaha YZF 750R)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przypuszczam, że nadszedł czas regeneracji gaźników w mojej YZF. Niestety kompletnych zestawów naprawczych do tych gaźników nie udało mi się trafić, rozważam więc zakup dedykowanego zestawu Dyno Jet (stage 1). Nie zależy mi absolutnie na podniesieniu mocy etc raczej na przywróceniu poprawnego działania i obniżeniu zużycia paliwa (obecnie około 8 do 8,5 litra w mieście). Moto ma oryginalny airbox, wydech, ogólnie bez modyfikacji. Opinie o DJ które znalazłem w sieci są skrajne od bardzo zadowolonych do równie niezadowolonych z uzyskanych efektów dlatego prosiłbym o zdanie tych, którzy mieli z tym styczność i rzeczowo uzasadnią plusy i/lub minusy takiego rozwiązania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, żeby to miało ręce i nogi, należałoby z dynojetami zakupić też sportowy filtr powietrza i zrobić przelotowy wydech. Do tego trzeba to wszystko dobrze ustawić. Nie podnoszenie mocy w stosunku do serii jest raczej mało wykonalne, w końcu zestaw DJ jest własnie po to żeby ją podnieść ;) Czy zmieni to zużycie paliwa- tego nie jestem w stanie powiedzieć bo nie używam dynojetów.

 

Poza tym w zestawie dynojetów masz dysze i nie wiem czy coś więcej? Bo do regeneracji gaźnika potrzebujesz więcej gratów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, ze jest to stage 1, czyli wg info producenta dedykowane do fabrycznego airboxu i wydechu, a Ty zdaje się masz na myśli już stage 3 (nad tym się nawet nie zastanawiam). Głównym problemem w tych gaźnikach są ponoć iglice i "emulsion tubes" czyli jak rozumiem dysze rozpylające, które podlegają nadmiernie szybkiemu zużyciu objawiając się nadmiernym zużyciem paliwa i związanym z tym zapachem niespalonej benzyny np podczas postoju na światłach. Doraźną pomocą jest wg informacji z forów zagranicznych, obniżenie iglic. Niemniej nie chcę się w to bawić, tylko kompletnie zregenerować i mieć z tym spokój na dłuższy czas. Wiem, że o-ringów, uszczelek etc nie ma w zestawie DJ i te rzeczy zamierzam dokupić oddzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opinie są skrajne bo samo założenie DJ niczego nie gwarantuje, trzeba sie pobawić by dobrze ustawić kpl, tak samo jak można dobrze ustawić, albo spiep... fabryczne gaźniki.

Średnie spalanie faktycznie masz delikatnie mówiąc nie optymistyczne, myślę jednak że z tym co masz w gaźnikach da się dojść do ładu, i kilkaset zł zamiast na DJ przeznaczyć na paliwo.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

one tyle pala, nie zejdziesz nizej normalnie go uzytkujac chyba, ze posadzisz na nim dziadka z babcia...

pozdr..

 

Głównym problemem jest to, że czuć od niej paliwem, wyraźnie przymula się przy starcie spod świateł (tylko jak jest dobrze rozgrzana) i ma problem z trzymaniem wolnych obrotów. Przy odpalaniu puszcza też czasem czarną chmurę, niewielką ale jednak. Im jest chłodniej tym lepiej pracuje, stawiam więc, że po prostu ją przylewa paliwem i ww. objawy chcę wyeliminować w pierwszej kolejności.

Że one tyle palą to wiem, pytanie czy powinny? Wiadomo na pewno, że sporo palą egzemplarze z większym przebiegiem, a kwestia zużycia iglic i rurek emulsyjnych zdaje się być powszechnym problemem w tym modelu gaźników - to chyba jakieś przełożenie na zużycie paliwa ma ?. Podobne problemy z tego co wiem trapią użytkowników TDM 850 z tymi gaźnikami (palą wtedy nawet 10L/100).

 

Nie oczekuję spalania rzędu 6/100, ale sądzę że 7-7,5 w mieście jest do osiągnięcia przy "normalnej" jeździe tym motocyklem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jak trzymaja zaworki iglicowe komor plywakowych, oraz czy ssanie zamyka sie do konca, mozliwe ze ktorys z zaworkow lekko podcieka i zalewa ci gazniki przy starcie, natomiast przywyzszych obrotach problem znika, bo spalanie sie zwieksza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...