NSW Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Witam,Jestem dwa lata po złamaniu kompresyjnym kręgosłupa ( przeleciałem za pole lądowania) i po rehabilitacji, wzmacnianiu mięśni czas na powrót. Niestety rozsądek zmusza mnie do enduro. I teraz przechodzimy do meritum. KTM 400, 450 exc czy typowo yzf 250. Yzf z sentymentu i zadowolenia z maszyny. Ktm 144 szalałem przez rok i też byłem zadowolony z maszyny.Chodzi mi o koszty utrzymania tych offrodów. Exc mają większą masę, więc bym usunął zbędne obciążenie typu starter itc. natomiast jeśli się nie mylę żywotność silników jest lepsza. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Ćwiartka 4t zawsze będzie droższa w utrzymaniu od typowego enduro, jest dosyć wyżyłowana. A do tego nie jest zbyt szybka, więc jak będziesz ganiał za exc525 i tego typu sprzetami to można silnik przekręcic. Natomiast jeżeli nie będziesz szybko ganiał, i będiesz miał duzo trialowych odcinków to ćwiartka na pewno będzie bardziej lżejsza i poręczna od większego enduro. Zależy jak będziesz jezdzil, exc będzie bardziej uniwersalne i tansze w utrzymaniu, a cwiartka, przeleci tam gdzie ktm sie bedzie grzebal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NSW Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Koszta rocznego serwisu ćwiary miałem 3000zł. I tak dwa lata z rzędu. Chcę ich uniknąć wiec wybór pada na exc. Tylko teraz co z modelem. 525 za ciężkie, a jednak lubię moto lżejsze, bardziej poręczne. Widzę że pomiędzy 400 a 450 jest mała różnica wagowa jak i moc jest podobna. Podejrzewam że 450 ma mocniejszy dół. Jak w takim razie z silnikami? Konstrukcja ta sama, tylko skok zmieniony? Czy to całkiem inne silniki? Zawory tytan? da się podmienić na kute? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Koszta rocznego serwisu ćwiary miałem 3000zł. I tak dwa lata z rzędu. Chcę ich uniknąć wiec wybór pada na exc. Tylko teraz co z modelem. 525 za ciężkie, a jednak lubię moto lżejsze, bardziej poręczne. Widzę że pomiędzy 400 a 450 jest mała różnica wagowa jak i moc jest podobna. Podejrzewam że 450 ma mocniejszy dół. Jak w takim razie z silnikami? Konstrukcja ta sama, tylko skok zmieniony? Czy to całkiem inne silniki? Zawory tytan? da się podmienić na kute?A jaką masz różnice w wadze 525 a 450? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NSW Opublikowano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 A jaką masz różnice w wadze 525 a 450?Waga bardzo zbliżona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Waga bardzo zbliżona.Właśnie dlatego mnie zdziwiło mnie to że napisałeś że 525 za ciężki. Z tą różnicą że 525 do 1/3 obrotów ma ciąg jak yzf 250 na pełnej rurze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NSW Opublikowano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Tak. Jednak nad moc cenię poręcznoś. Nie chcę się szarpac z moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 To weź 400 EXC albo EXC-F 250. W porównaniu do YZF żadne z tych moto nie będzie tak poręczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 skoro cenisz lekkość to bierz 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 skoro cenisz lekkość to bierz 2TTo samo miałem mu napisać hehe EXC200 i problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NSW Opublikowano 30 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Nie chcę 2T. A 250 exc-f fajne, lecz trzeba wymiany częściej jednak robić niż w 450. Jeśli chodzi o poręczność to YZF motocross a ja szukam czegoś do enduro, zwinnego, nie 2t i koszt nie pisząc o przeglądach i wymianach na czas niskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Albo bedziesz miał mocny , zwinny i drogi motocykl w serwisie, albo tanią w serwisowaniu i ciężką krowe, trzeba się zdecydować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 niestety naprawdę zwinne enduro są tylko w 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 15kg w terenie to jednak przepaść i nie ma tutaj co mówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NSW Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Fakt. Wszystko się zgadza. Lecz dla mnie enduro będzie bardziej jak zwiedzanie. Zbyt poważna kontuzja nie pozwala mi na obciążanie kręgów, tym bardziej na agresywną pracę 2t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.