Skocz do zawartości

KTM 400, 450 exc czy klasycznie YZF 250


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem dwa lata po złamaniu kompresyjnym kręgosłupa ( przeleciałem za pole lądowania) i po rehabilitacji, wzmacnianiu mięśni czas na powrót. Niestety rozsądek zmusza mnie do enduro. I teraz przechodzimy do meritum. KTM 400, 450 exc czy typowo yzf 250. Yzf z sentymentu i zadowolenia z maszyny. Ktm 144 szalałem przez rok i też byłem zadowolony z maszyny.

Chodzi mi o koszty utrzymania tych offrodów. Exc mają większą masę, więc bym usunął zbędne obciążenie typu starter itc. natomiast jeśli się nie mylę żywotność silników jest lepsza. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ćwiartka 4t zawsze będzie droższa w utrzymaniu od typowego enduro, jest dosyć wyżyłowana. A do tego nie jest zbyt szybka, więc jak będziesz ganiał za exc525 i tego typu sprzetami to można silnik przekręcic. Natomiast jeżeli nie będziesz szybko ganiał, i będiesz miał duzo trialowych odcinków to ćwiartka na pewno będzie bardziej lżejsza i poręczna od większego enduro. Zależy jak będziesz jezdzil, exc będzie bardziej uniwersalne i tansze w utrzymaniu, a cwiartka, przeleci tam gdzie ktm sie bedzie grzebal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta rocznego serwisu ćwiary miałem 3000zł. I tak dwa lata z rzędu. Chcę ich uniknąć wiec wybór pada na exc. Tylko teraz co z modelem. 525 za ciężkie, a jednak lubię moto lżejsze, bardziej poręczne. Widzę że pomiędzy 400 a 450 jest mała różnica wagowa jak i moc jest podobna. Podejrzewam że 450 ma mocniejszy dół. Jak w takim razie z silnikami? Konstrukcja ta sama, tylko skok zmieniony? Czy to całkiem inne silniki? Zawory tytan? da się podmienić na kute?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta rocznego serwisu ćwiary miałem 3000zł. I tak dwa lata z rzędu. Chcę ich uniknąć wiec wybór pada na exc. Tylko teraz co z modelem. 525 za ciężkie, a jednak lubię moto lżejsze, bardziej poręczne. Widzę że pomiędzy 400 a 450 jest mała różnica wagowa jak i moc jest podobna. Podejrzewam że 450 ma mocniejszy dół. Jak w takim razie z silnikami? Konstrukcja ta sama, tylko skok zmieniony? Czy to całkiem inne silniki? Zawory tytan? da się podmienić na kute?

A jaką masz różnice w wadze 525 a 450?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę 2T. A 250 exc-f fajne, lecz trzeba wymiany częściej jednak robić niż w 450. Jeśli chodzi o poręczność to YZF motocross a ja szukam czegoś do enduro, zwinnego, nie 2t i koszt nie pisząc o przeglądach i wymianach na czas niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Wszystko się zgadza. Lecz dla mnie enduro będzie bardziej jak zwiedzanie. Zbyt poważna kontuzja nie pozwala mi na obciążanie kręgów, tym bardziej na agresywną pracę 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...