motor niczy Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Witam,Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą, motocykl to Honda CB450N, mam problem z wkręceniem jednej szpilki. Długość szpilek jest różna ale dzięki serwisówce jestem pewien że wkręcam szpilki w odpowiednie miejsca. Póki co żadnej ze szpilek nie dociągnąłem odpowiednim momentem, tylko je wkręciłem lekko. Z jedną szpilka jest problem, czuje opór większy niż w czasie wkręcania poprzednich szpilek, a im głębiej ją wkręcam opór jest wiekszy. Zatrzymałem się więc w momencie kiedy do pełnego wkręcenia brakuje mi jakieś 3-4mm. Co dalej? Nie łamać się i wkręcać? boje się że pęknie mi blok, urwe gwint itp. W gwincie nie ma oleju, jest tam czysto, podmieniam szpilki i nic. Mam w planch skrócić gwint szpilki o te 5mm, jest to dobry pomysł? Chciałbym już pojeździć... Krótsza szpilka wkręca się fajnie bez oporów. Pierwszy raz sam przykręcam głowice i nie wiem czy to normalne? Mam się nie bać i jechać dalej? dzięki, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrzala Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Czy tą głowice dokręca się śrubami czy nakrętkami ? W mojej cb650 głowicę dokręcało się nakrętkami. Przy wymianie uszczelki pod głowicą nie ma potrzeby wykręcać szpilek z bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Jak wkręcisz na siłę to prawdopodobnie przy najbliższej okazji wykręcisz szpilkę razem z gwintem. Ale z drugiej strony skracanie gwintu też nie jest rozwiązaniem. Próbowałeś ze wszystkimi szpilkami? Któraś tam w końcu siedziała i ta nie powinna stawiać oporów. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Przelec ten otwor odpowiednim gwintownikiem, przeciez to metryczne gwinty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 prysnij do srodka WD 40 pozniej przedmuchaj, moze cos sobie tam u dolu siedzi...pozdr. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motor niczy Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Panowie wkręciłem tam krótszą szpilkę... odpala, jeździ więc jest spoko ;) to i tak ostatni sezon tego moto. Widocznie coś się stało z gwintem, ale ja już nie mam ochoty zrzucać głowicy, cylindrów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Przypomnę tylko, że przed wkręcaniem szpilek czy śrub należy wydmuchać wszelkie płyny bo może się to skończyć rozsadzeniem bloku...a na początku oporem przy wkręcaniu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motor niczy Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Na olej w gwintach jestem wyczulony bo raz już rozsadziłem blok... nie ma opcji żeby tam dostał się jakiś płyn, musiałem przy wykręcaniu uszkodzić gwint. Zresztą, stare szpilki, stare gwinty, stary motór - najwyższa pora żeby coś puściło ;)P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.