Adiii Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 Witam,zrobiło się ciepło i zauważyłem, że cebra nie za bardzo sobie radzi z taką temperaturą.Sprawa jest prosta - jest skala na 5 kresek. Na forum poświęconym mojemu modelowi wszyscy piszą że nawet przy największych upałach wskazówka temp. nie wychodzi poza drugą kreskę, natomiast u mnie przy dłuższym postoju na wolnych obrotach zaczyna dochodzić do trzeciej kreski. No więc wszystko wskazuje na wentylator - ale czy na pewno? Tutaj pierwsze pytanie - czy ktoś wie przy której kresce powinien załączyć się wentylator?Przeszukując internet znalazłem tylko jeden post na którym nie wiem czy mogę się opierać.Dzisiaj znalazłem przyczyne. A więc ta kostka co sie podłącza wentylator pod bakiem była walnięta i po prostu nawet przy dużej temperaturze nie było chłodzenia. Dziś już śmigałem na zrobionym i jest wszystko ok dwie kreski i ani drgnie :D Osobiście co mi przychodzi do głowy:- czujnik temperatury - wymieniony - bez rezultatów- termostat- coś nie tak z kablami od wentylatora Wentylator działa, ponieważ jak przytknę zworkę (z czujnika) do masy to wentylator się włącza. Tak jakby czujnik był walnięty ale tak jak napisałem - wymieniłem na drugi i dalej lipa. Układ nie jest zapowietrzony. Jutro zmienię cały wentylator na drugi i sprawdzę te kable. Jest jakiś sens wymiany płynu zimowego na letni? Proszę o jakieś rady. Dodam, że nie znalazłem w serwisówce przy jakiej temp. zaczyna pracować wentylator. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Kolego płyn chłodzący bym wymienił, przecież ten zimowy ma o wiele niższą temperaturę wrzenia. Jakby termostat się blokował to wskazania Twojego wyświetlacza temperatury byłyby o wiele bardziej drastyczne. :wink: Skoro po zewrzeniu kabli, wentylator pracuje, to wszystko z nim w porządku. Ten czujnik kupiłeś nowy, czy używany? Jak używany, to mogłeś trafić tak samo uszkodzony jak Twój. Generalnie skoro pokazuje Ci na wyświetlaczu o jedną kreskę wiecęj, co nie jest aż tak dużą różnicą, myślę, że jak wymienisz płyn chłodzący na jakiś porządny, to wszystko powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 (edytowane) Drugi czujnik również używany. Dysponuję całym kompletnym układem chłodzenia także wymiana całego wentylatora to żaden problem. Przy starym czujniku zrobiłem test - grzałem go ok. minute palnikiem i przytknąłem do chłodnicy - dopiero po takiej akcji wentylator się załączył. Nawet nie wiem jaką temperature musiał osiągnąć czujnik ale zakładam że baaaardzo wysoką. Po południu wymienię płyn na "letni" i zobaczymy.Generalnie pobliscy mechanicy mówili mi że płyn letni to bzdura, chwyt marketingowy. Sam nie wiem co o tym myśleć, kiedyś w skuterku zalałem deszczówki i nie było różnicy w temperaturze.Dla świętego spokoju wymienię. Edytowane 23 Maja 2012 przez Adiii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Skoro drugi czujnik kupiłeś używany, to niestety istnieje możliwość, że też jest padnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 ok dowiedziałem się, że wentylator włącza się dopiero na przedostatniej kresce. Jakim sposobem zbić temperature? Za godzinkę zmienię płyn. Może coś z olejem silnikowym? Zalany pólsyntetyk 10w40 więc teoretycznie jest odporny do 40*C ale może stracił swe właściwości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 A jak wygląda chłodnica? Może jest troche zapchana. Zajrzyj do niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felice Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 (edytowane) płyn zimowy jest moim zdaniem lepszy od płynu letniego bo jest bardziej gesty. A to ze zima jest chłodniej to na pewno nie w silniku który w zimie ma więcej pracy.Wydaje mi się ze jeżeli skakała by ci temperatura lub Gwałtownie rosła to daj sobie spokój z kontynuacją jazdy i wymieniaj jak najszybciej termostat bo można nie złe spieprzyć silnik "coś o tym wiem" w moim przypadku już nigdy nie odpalił i została maszyna sprzedana za grosze.Tym ze masz kreskę wyżej się nie martw, po prostu obserwuj co się będzie działo. Gorzej by było gdyby kreska wo gule się nie podnosiła.A dlaczego ty w ogóle masz płyn zimowy w moto?? zima szalejesz, czy moto nie stoi w garażu ?? Edytowane 23 Maja 2012 przez Felice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Wymieniłem płyn chłodniczy na "letni" - tak jak myślałem bez rezultatów. Zajrzałem przy okazji do filtra i gaźnika - wszędzie czyściutko.Na forum cbr125 dowiedziałem się, że wentylator załącza się dopiero przy 4 kresce, więc spoko. Nic innego nie przychodzi mi do głowy - widocznie po prostu tak ma być. Generalnie nawet podczas dłuższej jazdy na maksymalnej prędkości temperatura nie wychodzi poza drugą kreskę. "Problem" występuje tylko na postoju i niskich prędkościach.Maksymalnie zagrzałem cebre jadąc przez las na 1 biegu ok. 2km przy 30*C - wtedy wskazówka prawie doszła do 3 kreski. W skrócie rzecz ujmując mam jeszcze bardzo dużo zapasu, ale cała ta akcja jest na wszelki wypadek. A dlaczego ty w ogóle masz płyn zimowy w moto?? zima szalejesz, czy moto nie stoi w garażu ?? Nie wiem czy możemy w ogóle używać zwrotów letni/zimowy określając płyn chłodniczy. Na stacjach benzynowych jest jeden rodzaj płynu do -35*C i tyle. Nie ma podziału na letni/zimowy - to nie płyn do spryskiwaczy ;p Moto oczywiście garażowane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 (edytowane) No to skoro problem występuje na niższych prędkościach, przy których to jest mniejszy przepływ powietrza przez chłodnicę, sprawdziłbym, jak wyżej napisałem, czy chłodnica nie jest troche zapchana piaskiem, kurzem, itp. ////////////////////Co do płynu chłodzącego, to tutaj bardziej chodzi o temperaturę wrzenia, która jest dość istotna w przypadku motocykla. Ale to tak nawiasem. :wink: Edytowane 23 Maja 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 W jaki sposób sprawdzić chłodnice? Jedyne co mi przychodzi na myśl to przedmuchać kompresorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RsMen Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Możliwe, że błoto osiadło w żeberkach chłodnicy. Albo kompresorem przedmuchaj ją albo karcher'em, tylko nie na maksymalnym ciśnieniu bo pogniesz żeberka (blaszki) i wtedy dopiero będzie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Aaa... myślałem że chodzi bardziej o środek - jakiś osad, kamień czy coś w ten deseń. Z zewnątrz chłodnica czysta jak łza ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RsMen Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 (edytowane) W środku to możesz użyć preparatu do rdzy (najlepiej jakiś specjalny do chłodnic), wlać i potem dokładnie przepłukać (tak żeby nic nie zostało w chłodnicy aby nie krążyło po silniku bo się pieni). // EDIT:Co do kresek temperatury może koledzy, którym nie przekracza drugiej kreski nie posiadają po prostu termostatu? Edytowane 23 Maja 2012 przez RsMen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Ale w czym problem bo nie ogarniam :huh: Jeśli wskazówka przy normalnej jeździe nie wchodzi Ci na tą kreskę przy której włącza się wentylator to nic tam się nie dzieje, a to że masz wyższą temp od innych to nic nie znaczy i nic nie szkodzi, ważne że się nie przegrzewa. Gdyby grzał się aż do włączenia wentylatora, a on by nie zbijał temp to wtedy masz problem ale na razie nie masz żadnego więc nie wiem po co ta dyskusja. A i na początku sam dzieliłeś płyn na zimowy i letni, a potem pouczasz @Felice, że takiego podziału nie ma :blink: Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Nie ma to jak wymyślać sobie problemy :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.