Skocz do zawartości

Hamuje pulsacyjnie


Mrówa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem w mojej R1, że przedni hebel działa jakby pulsacyjnie. Mianowicie przy jednakowym nacisku dłoni na klamkę hamulca motocykl hamuje raz mocniej raz lżej i tak w koło aż do zatrzymania. Im szybciej jadę tym większa częstotliwość tego mocniej-lżej. Dodatkowo podczas hamowania delikatnie wężykuje prawo lewo. Zauważyłem też wychylając się z motocykla, że podczas hamowania kiedy występuje to mocniej-lżej przednia opona jakby podskakuje (wrażenie odrywania od asfaltu i powrotu). Klamka nie pulsuje pod palcami. Klocki hamulcowe oczywiście jeszcze są w miarę grube, płyn jest roczny. Gdy nie hamuję z motocyklem nie dzieje się nic niepokojącego (nie telepie kierownica, nie ściąga).

 

Co to może być?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe, ale też mogą być lokalnie mocno zatłuszczone.

Jednak najbardziej prawdopodobne to co kolega wyżej napisał - krzywe, bądź jedna krzywa.

Czasem można skrzywić myjąc motocykl myjką tuż po jeździe. Zimna woda na gorące tarcze działa bardzo szkodliwie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe, ale też mogą być lokalnie mocno zatłuszczone.

Jednak najbardziej prawdopodobne to co kolega wyżej napisał - krzywe, bądź jedna krzywa.

Czasem można skrzywić myjąc motocykl myjką tuż po jeździe. Zimna woda na gorące tarcze działa bardzo szkodliwie.

 

Tomku - myślę, że jak w jednym miejscu jest mocno zatłuszczona tarcza to klocek rozsmaruje to na całą tarczę.

 

Co do tematu juz mialem przypadek w RN09 krzywych tarcz gdzie motocykl wchodzil w drgania przy hamowaniu, klamka nie pulsowała, a "na oko" tarcze były proste. Tyle, że "na oko" to chłop... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi :) . Tylko teraz pytanie jak wyczaić która to tarcza jest krzywa czy może dwie od razu? Są jakieś sposoby "domowe"? Bo obie są na oko w dobrym stanie, czyli np nie mają progu. A przyczyną mogą być zapieczone tłoczki hamulcowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem u siebie takim ustrojstwem, które miało zegar. Z zegara wystawał bolczyk na sprężynce, który jak się podnosił, bądź opuszczał to było widać na skali tego zegara.

Podejrzewam, że nie każdy ma takie coś, więc najprościej według mnie to przyłożyć kredkę do lagi, na sztywno i na podnośniku zakręcić kołem.

Tak się robiło w rowerze, jak były szprychy krzywe. Myślę, że taki patent powinien pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie zrobiłem. Przykleiłem bolec do lagi. I na jednej i drugiej tarczy widać jakieś wahnięcia. Ale jedna sprawa mnie zaniepokoiła, że również na feldze z dwóch stron widać wahnięcia tak jakby ktoś wjechał w jakąś dziurę lub szybko podjechał na krawężnik (wybrzuszenia rantu z dwóch stron). Może tarcze są ok a felga jest skrzywiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia powiem, ze opony czesto nie da sie sprawdzic golym okiem.

 

Jesli widzisz krzywizne tarczy to juz masz odpowiedz co do pulsacyjnego hamowania. A co do krzywej felgi to zobacz czy po puszczeniu kierownicy nie wpada w shime przy ok 70-80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi!

 

Powiem wam, że dzisiaj wyczyściłem zaciski (bo niektóre tłoczki stały) i jest sporo lepiej, jednak do ideału brakuje. Teraz motocykl przy hamowaniu skacze jakby góra dół jakbym przejeżdżał przez poprzeczne nierówności. Czuć to głównie przy dohamowywaniu przed światłami do 0km/h.

 

Czy jakbym odkręcił tarcze i oddał do tokarza to on będzie w stanie stwierdzić czy są proste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi!

 

Powiem wam, że dzisiaj wyczyściłem zaciski (bo niektóre tłoczki stały) i jest sporo lepiej, jednak do ideału brakuje. Teraz motocykl przy hamowaniu skacze jakby góra dół jakbym przejeżdżał przez poprzeczne nierówności. Czuć to głównie przy dohamowywaniu przed światłami do 0km/h.

 

Czy jakbym odkręcił tarcze i oddał do tokarza to on będzie w stanie stwierdzić czy są proste?

 

Jakiś czas temu miałem ten sam problem. Przy mocnym dohamowaniu czułem wibracje. Zaciski na stół, wyjąłem tłoczki (ledwo chodziły) wyjąłem uszczelniacze, wyczyściłem wszystko jak należy i złożyłem z nowymi uszczelniaczami. Złożyłem, zalałem i odpowietrzyłem. Zjawisko ustąpiło całkowicie.

 

Skoro u Ciebie czyszczenie trochę pomogło to może zrób pełny serwis zacisków - jeżeli tego nie robiłeś (nie napisałeś jak czyściłeś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...