Mrówa Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Mam taki problem w mojej R1, że przedni hebel działa jakby pulsacyjnie. Mianowicie przy jednakowym nacisku dłoni na klamkę hamulca motocykl hamuje raz mocniej raz lżej i tak w koło aż do zatrzymania. Im szybciej jadę tym większa częstotliwość tego mocniej-lżej. Dodatkowo podczas hamowania delikatnie wężykuje prawo lewo. Zauważyłem też wychylając się z motocykla, że podczas hamowania kiedy występuje to mocniej-lżej przednia opona jakby podskakuje (wrażenie odrywania od asfaltu i powrotu). Klamka nie pulsuje pod palcami. Klocki hamulcowe oczywiście jeszcze są w miarę grube, płyn jest roczny. Gdy nie hamuję z motocyklem nie dzieje się nic niepokojącego (nie telepie kierownica, nie ściąga). Co to może być? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Krzywe tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Krzywe, ale też mogą być lokalnie mocno zatłuszczone.Jednak najbardziej prawdopodobne to co kolega wyżej napisał - krzywe, bądź jedna krzywa.Czasem można skrzywić myjąc motocykl myjką tuż po jeździe. Zimna woda na gorące tarcze działa bardzo szkodliwie. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Krzywe, mam to samo :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Krzywe, ale też mogą być lokalnie mocno zatłuszczone.Jednak najbardziej prawdopodobne to co kolega wyżej napisał - krzywe, bądź jedna krzywa.Czasem można skrzywić myjąc motocykl myjką tuż po jeździe. Zimna woda na gorące tarcze działa bardzo szkodliwie. Tomku - myślę, że jak w jednym miejscu jest mocno zatłuszczona tarcza to klocek rozsmaruje to na całą tarczę. Co do tematu juz mialem przypadek w RN09 krzywych tarcz gdzie motocykl wchodzil w drgania przy hamowaniu, klamka nie pulsowała, a "na oko" tarcze były proste. Tyle, że "na oko" to chłop... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Dzięki za szybkie odpowiedzi :) . Tylko teraz pytanie jak wyczaić która to tarcza jest krzywa czy może dwie od razu? Są jakieś sposoby "domowe"? Bo obie są na oko w dobrym stanie, czyli np nie mają progu. A przyczyną mogą być zapieczone tłoczki hamulcowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Sprawdzałem u siebie takim ustrojstwem, które miało zegar. Z zegara wystawał bolczyk na sprężynce, który jak się podnosił, bądź opuszczał to było widać na skali tego zegara.Podejrzewam, że nie każdy ma takie coś, więc najprościej według mnie to przyłożyć kredkę do lagi, na sztywno i na podnośniku zakręcić kołem.Tak się robiło w rowerze, jak były szprychy krzywe. Myślę, że taki patent powinien pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Tak, jakikolwiek prosty element przyciskasz prostopadle do lagi tak, aby prawie dotykał tarczy. Na podniesionym przodzie zakrec kolem i badaj jak zmienia sie odleglosc tarczy od elementu. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Tak właśnie zrobiłem. Przykleiłem bolec do lagi. I na jednej i drugiej tarczy widać jakieś wahnięcia. Ale jedna sprawa mnie zaniepokoiła, że również na feldze z dwóch stron widać wahnięcia tak jakby ktoś wjechał w jakąś dziurę lub szybko podjechał na krawężnik (wybrzuszenia rantu z dwóch stron). Może tarcze są ok a felga jest skrzywiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pa2olo Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Jeśli na feldze jest wybrzuszenie, to może opona jest uszkodzona? Mógł pęknąć metalowy oplot w oponie i dlatego tak się moto zachowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Po oponie co najśmieszniejsze nic nie widać aby dostała. Podejrzewam, że mogła być wymieniona na nową po wjechaniu w dziurę/strzale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Z doswiadczenia powiem, ze opony czesto nie da sie sprawdzic golym okiem. Jesli widzisz krzywizne tarczy to juz masz odpowiedz co do pulsacyjnego hamowania. A co do krzywej felgi to zobacz czy po puszczeniu kierownicy nie wpada w shime przy ok 70-80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Dzięki za odpowiedzi! Powiem wam, że dzisiaj wyczyściłem zaciski (bo niektóre tłoczki stały) i jest sporo lepiej, jednak do ideału brakuje. Teraz motocykl przy hamowaniu skacze jakby góra dół jakbym przejeżdżał przez poprzeczne nierówności. Czuć to głównie przy dohamowywaniu przed światłami do 0km/h. Czy jakbym odkręcił tarcze i oddał do tokarza to on będzie w stanie stwierdzić czy są proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Podjedź moto do samego tokarza. On mając czujnik zegarowy z magnetyczną podstawką będzie w stanie sprawdzić to na moto. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chomiczon Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Dzięki za odpowiedzi! Powiem wam, że dzisiaj wyczyściłem zaciski (bo niektóre tłoczki stały) i jest sporo lepiej, jednak do ideału brakuje. Teraz motocykl przy hamowaniu skacze jakby góra dół jakbym przejeżdżał przez poprzeczne nierówności. Czuć to głównie przy dohamowywaniu przed światłami do 0km/h. Czy jakbym odkręcił tarcze i oddał do tokarza to on będzie w stanie stwierdzić czy są proste? Jakiś czas temu miałem ten sam problem. Przy mocnym dohamowaniu czułem wibracje. Zaciski na stół, wyjąłem tłoczki (ledwo chodziły) wyjąłem uszczelniacze, wyczyściłem wszystko jak należy i złożyłem z nowymi uszczelniaczami. Złożyłem, zalałem i odpowietrzyłem. Zjawisko ustąpiło całkowicie. Skoro u Ciebie czyszczenie trochę pomogło to może zrób pełny serwis zacisków - jeżeli tego nie robiłeś (nie napisałeś jak czyściłeś). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.