inter Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Bicie objawia się szarpaniem kierownicy góra/dół. Czyli równolegle z linią przedniego zawieszenia.Jak dzisiaj przy prędkości rowerowej wrzuciłem luz i wcisnąłem klamkę, to szarpanie było wyczuwalne. Wraz z zatrzymaniem czuć było, że nierówne tarcze doskwierają.Opona nie jest pierwszej młodości, bo 2005 r.Kierownica po puszczeniu nie lata na boki, nie ważne przy jakiej prędkości puszczona.Nadal przy hamowaniu z powyżej 80 km/h bicia nie czuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Tu nie rozchodzi się o sam wiek opony ale też o wypadek. Jeśli dobrze skumałem to wszystko było prostowane przez wypadek a jeśli odkształciła się felga to opona zrobiła to dużo bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 (edytowane) Bo po gruzie zniszczone elementy trzeba wymienić jak się chce mieć spokój i bezstresową jazdę. Coś czuję że w taki sposób to wyda się dwa razy więcej kasy a i tak na pewno nie będzie tak dobrze, jakby znaleźć od razu dobre części na wymianę. Edytowane 18 Maja 2012 przez MSI Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inter Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Nie znam dokładnej przyczyny odkształcenia się felgi i tarcz. Motocykl kupiłem za okazyjną cenę w takim stanie. Na feldze widać po obu stronach zadziory po uderzeniu w "coś". Ale rant nie jest wykrzywiony, wybrakowany czy jakby to inaczej nazwać.Co do opony: powyżej tych 60-70 km/h nie ma żadnego problemu z drganiami i podczas jazdy i podczas hamowania.Podczas bardzo wolnej jazdy hamując czuć szarpanie hamulców. Opona przy takich prędkościach by tego nie powodowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 A niby dlaczego nie ? Opona to jedyna co łączy motocykl bezpośrednio z asfaltem. Jeśli ranty nie są uszczypane to nadal zostaje opcja przyłożenia w samochód albo inną plastyczną przeszkodę. Jeśli chcesz wyeliminować temat hamulca to odsuń klocki od tarczy. Zwyczajnie napieraj na zacisk aż wsuną się tłoczki a potem odsuń go od tarczy (jeśli z jakiegoś powodu zaciski są cztero tłoczkowe to musisz też schować wewnętrzną stronę). Pojedź i zobacz czy coś się zmieniło. Obstawiam, że nie ale zawsze mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Opona, która ma ponad 6 lat jest tak czy inaczej do natychmiastowej wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inter Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 A niby dlaczego nie ? Opona to jedyna co łączy motocykl bezpośrednio z asfaltem. Jeśli ranty nie są uszczypane to nadal zostaje opcja przyłożenia w samochód albo inną plastyczną przeszkodę. Jeśli chcesz wyeliminować temat hamulca to odsuń klocki od tarczy. Zwyczajnie napieraj na zacisk aż wsuną się tłoczki a potem odsuń go od tarczy (jeśli z jakiegoś powodu zaciski są cztero tłoczkowe to musisz też schować wewnętrzną stronę). Pojedź i zobacz czy coś się zmieniło. Obstawiam, że nie ale zawsze mogę się mylić.Właśnie wszystkie objawy pojawiają się tylko podczas hamowania, więc odsunięcie klocków od tarcz i spowodowanie, że nie będą ocierały spowoduje tylko, że nie będę używał przedniego hamulca, a więc i kłopot drgań podczas hamowania zniknie. Początkowo nie wiedziałem, dlaczego nadal bije, skoro miało być wszystko proste.Teraz po pomiarach i dokładnych oględzinach i testach wiem, że tarcze są nadal krzywe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 To nie ma za zadanie rozwiązać Twojego problemu tylko ma pomóc naprowadzić na właściwą przyczynę, bo teraz mamy niepewną oponę i prostowane tarcze. Trzeba skreślić jedną opcję żeby postępować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Teraz po pomiarach i dokładnych oględzinach i testach wiem, że tarcze są nadal krzywe. Nie jestem zaskoczony ;P Nie daj się więcej na to naciagac. Sam znam takiego co się zaklinał że to tylko on na całym świecie wie jak prostować tarcze i robi to zajebiście a efekt był taki że kolega który się na to połakomił i tak po miesiacu kupił nowe tarczki ;) Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Kurcze już 3 sezon latam na prostowanej tarczy i się nie skrzywiła. To zacznij hamować przodem ^^ :flesje: Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inter Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 To nie ma za zadanie rozwiązać Twojego problemu tylko ma pomóc naprowadzić na właściwą przyczynę, bo teraz mamy niepewną oponę i prostowane tarcze. Trzeba skreślić jedną opcję żeby postępować.I zrobiłem jak radziłeś.Klocki odepchnięte. heh jazda jakoś nie ta bez przedniego hebla, ale dałem radę.droga boczna (bo bez przedniego hebla nie puszczę się na krajówkę). Żadnych objawów nie zauważyłem. Lekkie drgania spowodowane były tylko nierówną nawierzchnią.Ta sama trasa już z przednim heblem co jakiś czas wciśniętym - no i drgania się pojawiają.W poniedziałek pomykam z reklamacją. A co. Skoro zapłaciłem za coś, na co miałem gwarancję, to dlaczego nie korzystać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Wal śmiało z reklamacją i nie dawaj sobie wciskać kitu. Jeśli nie będzie w stanie doprowadzić tego do porządku to niech zwróci koszt zakupu innych używek lub zamienników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 mozna , trzeba szukac i pytac o gwarancje ( ja tak robilem jak szukalem tarcz do VFR y) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inter Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Spojrzałem właśnie na papierek, który koleś mi dał przy odbiorze felgi i na niej wpisał tylko usługę: prostowanie tarcz hamulcowych.Poza tym dzwoniłem do niego parę godzin po odbiorze, że nadal bije, więc on wie o tym, że robota nie była dobrze zrobiona.Radził mi co może być winą bicia. Powiedziałem, że to pomierze i jak sie okaże, że są nadal krzywe, to mu oddam do poprawy. Teraz kwestia taka:-Jak koleś walnie mi na stół dopuszczalne odchyły i powie, że tylko jedną tarcz może co najwyżej poprawić?Jak to w końcu wygląda?Prostowanie to usługa, która powinna całkowicie wyzerować odchyły? Czy doprowadzić je, by zawierały się w granicach dopuszczalnych?No bo w końcu felga mimo 0,46mm odchyłu,to zawiera się w dopuszczalnym przedziale i nie powoduje ona drgań podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Tylko można kupić używane idealnie krzywe. Ja jestem tego świadom ale zakładam, że jak ktoś już teraz ma problem z bardzo krzywymi tarczami to nie kupi na ślepo następnego bubla. Sam zanabyłem dwie tarcze do B400 i są proste. @ Inter - Tych tarcz nigdy idealnie się nie wyprostuje. Decyzję zostaw jegomościowi ale nie daj się zbyć z kwitkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.