Skocz do zawartości

Nadal bije po prostowaniu felgi i tarcz


inter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bicie objawia się szarpaniem kierownicy góra/dół. Czyli równolegle z linią przedniego zawieszenia.

Jak dzisiaj przy prędkości rowerowej wrzuciłem luz i wcisnąłem klamkę, to szarpanie było wyczuwalne. Wraz z zatrzymaniem czuć było, że nierówne tarcze doskwierają.

Opona nie jest pierwszej młodości, bo 2005 r.

Kierownica po puszczeniu nie lata na boki, nie ważne przy jakiej prędkości puszczona.

Nadal przy hamowaniu z powyżej 80 km/h bicia nie czuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo po gruzie zniszczone elementy trzeba wymienić jak się chce mieć spokój i bezstresową jazdę. Coś czuję że w taki sposób to wyda się dwa razy więcej kasy a i tak na pewno nie będzie tak dobrze, jakby znaleźć od razu dobre części na wymianę.

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam dokładnej przyczyny odkształcenia się felgi i tarcz. Motocykl kupiłem za okazyjną cenę w takim stanie. Na feldze widać po obu stronach zadziory po uderzeniu w "coś". Ale rant nie jest wykrzywiony, wybrakowany czy jakby to inaczej nazwać.

Co do opony: powyżej tych 60-70 km/h nie ma żadnego problemu z drganiami i podczas jazdy i podczas hamowania.

Podczas bardzo wolnej jazdy hamując czuć szarpanie hamulców. Opona przy takich prędkościach by tego nie powodowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego nie ? Opona to jedyna co łączy motocykl bezpośrednio z asfaltem. Jeśli ranty nie są uszczypane to nadal zostaje opcja przyłożenia w samochód albo inną plastyczną przeszkodę. Jeśli chcesz wyeliminować temat hamulca to odsuń klocki od tarczy. Zwyczajnie napieraj na zacisk aż wsuną się tłoczki a potem odsuń go od tarczy (jeśli z jakiegoś powodu zaciski są cztero tłoczkowe to musisz też schować wewnętrzną stronę). Pojedź i zobacz czy coś się zmieniło. Obstawiam, że nie ale zawsze mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego nie ? Opona to jedyna co łączy motocykl bezpośrednio z asfaltem. Jeśli ranty nie są uszczypane to nadal zostaje opcja przyłożenia w samochód albo inną plastyczną przeszkodę. Jeśli chcesz wyeliminować temat hamulca to odsuń klocki od tarczy. Zwyczajnie napieraj na zacisk aż wsuną się tłoczki a potem odsuń go od tarczy (jeśli z jakiegoś powodu zaciski są cztero tłoczkowe to musisz też schować wewnętrzną stronę). Pojedź i zobacz czy coś się zmieniło. Obstawiam, że nie ale zawsze mogę się mylić.

Właśnie wszystkie objawy pojawiają się tylko podczas hamowania, więc odsunięcie klocków od tarcz i spowodowanie, że nie będą ocierały spowoduje tylko, że nie będę używał przedniego hamulca, a więc i kłopot drgań podczas hamowania zniknie.

 

Początkowo nie wiedziałem, dlaczego nadal bije, skoro miało być wszystko proste.

Teraz po pomiarach i dokładnych oględzinach i testach wiem, że tarcze są nadal krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz po pomiarach i dokładnych oględzinach i testach wiem, że tarcze są nadal krzywe.

 

Nie jestem zaskoczony ;P Nie daj się więcej na to naciagac. Sam znam takiego co się zaklinał że to tylko on na całym świecie wie jak prostować tarcze i robi to zajebiście a efekt był taki że kolega który się na to połakomił i tak po miesiacu kupił nowe tarczki ;)

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma za zadanie rozwiązać Twojego problemu tylko ma pomóc naprowadzić na właściwą przyczynę, bo teraz mamy niepewną oponę i prostowane tarcze. Trzeba skreślić jedną opcję żeby postępować.

I zrobiłem jak radziłeś.

Klocki odepchnięte. heh jazda jakoś nie ta bez przedniego hebla, ale dałem radę.

droga boczna (bo bez przedniego hebla nie puszczę się na krajówkę).

Żadnych objawów nie zauważyłem. Lekkie drgania spowodowane były tylko nierówną nawierzchnią.

Ta sama trasa już z przednim heblem co jakiś czas wciśniętym - no i drgania się pojawiają.

W poniedziałek pomykam z reklamacją. A co. Skoro zapłaciłem za coś, na co miałem gwarancję, to dlaczego nie korzystać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna , trzeba szukac i pytac o gwarancje ( ja tak robilem jak szukalem tarcz do VFR y)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałem właśnie na papierek, który koleś mi dał przy odbiorze felgi i na niej wpisał tylko usługę: prostowanie tarcz hamulcowych.

Poza tym dzwoniłem do niego parę godzin po odbiorze, że nadal bije, więc on wie o tym, że robota nie była dobrze zrobiona.

Radził mi co może być winą bicia. Powiedziałem, że to pomierze i jak sie okaże, że są nadal krzywe, to mu oddam do poprawy.

 

Teraz kwestia taka:

-Jak koleś walnie mi na stół dopuszczalne odchyły i powie, że tylko jedną tarcz może co najwyżej poprawić?

Jak to w końcu wygląda?

Prostowanie to usługa, która powinna całkowicie wyzerować odchyły? Czy doprowadzić je, by zawierały się w granicach dopuszczalnych?

No bo w końcu felga mimo 0,46mm odchyłu,to zawiera się w dopuszczalnym przedziale i nie powoduje ona drgań podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko można kupić używane idealnie krzywe.

 

Ja jestem tego świadom ale zakładam, że jak ktoś już teraz ma problem z bardzo krzywymi tarczami to nie kupi na ślepo następnego bubla. Sam zanabyłem dwie tarcze do B400 i są proste.

 

@ Inter - Tych tarcz nigdy idealnie się nie wyprostuje. Decyzję zostaw jegomościowi ale nie daj się zbyć z kwitkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...