Skocz do zawartości

Regulator napiecia!!!


Budzik-WGR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No Wlasnie Mam Pewien Problem!! :evil:

 

No Wlasnie Jak Zwiekrzyc (ustawic) wiekrze ladowanie w Rególatorze Mechanicznym!

 

POMOCY

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof

Hey.

Niewiele chyba ci moją pisaniną pomogę bo nie mam przed sobą regulatora poniważ swój wywalilem nie patrząc nawet gdzie updanie. Tyle był warty. Sprawdź polączenia elektryczne. szczotki prądnicy opornik wzbudzeniai połączenia regulator-prądnica-aku. Nie wiem czemu chcesz zwięksszać napięcie ładowania? Jeżeli kijowo święfcą ci mrugacze czy lampy to zobacz jakie masz napięcie w instalacji. Może prądnica daje wystarczająco dużo a spadki masz na połączeniach.

Podniesć napięcie to pryszcz. Wystarczy zdjąć dekliel od regulatora i leciutko odpuścić taką wygiętą blaszkę która trzyma sprężynkę od styku. Najpierw radze sprawdzić połączenia. z zasady one sa winne kłopotów. Ja u siebie w TSie poprowadzilem dodatkowe masy i wywaliłem stara instalację. Nie mam kłopotów z migaczami i światła jak na 6v są bardzo dobre. Wywalilem regulator a to ze względu na znaczne wypalenie styków i jednak kłopotliwą regulacje. Po założeniu elekronicznego problem znikł.

Poczytaj sobie post "przed wyjazdem ..." jest tam troszke o instalacjach w mzetach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze Cos o Tym wiesz!!! Wszystko jest Gut Tylko TE LAdowanie musze na Tym REglu podkrecic.......Wez TRoszke Dokladniej O Tym.....

 

Dzieki z góry za Odpowiedz :mrgreen:

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu! Czy zmierzyłeś napięcie w instalacji podczas pracy silnika? Jesli nie to woltomierz lub miernik uniwersalny w dłoń, odpal silnik i sprawdz jakie masz napięcie na zaciskach akumulatora przy włączonych światłach i na różnych obrotach silnika. Powinno być ok 14,4 - 14,6 V, w każdym razie nie mniej niż 14V. Jeśli będzie 13,5V to aku będzie wymagał co jakiś czas doładowania. Zmierz i pisz co zobaczyłeś. Poza tym

Poczytaj sobie post "przed wyjazdem ..." jest tam troszke o instalacjach w mzetach.

czytałeś już czy Ci się nie chce? Szkoda, że nie bo tam są podstawy wiedzy o MZtkach. Poza tym samodzielne grzebanie w ustawieniach regulatora napiecia bez DOBREJ wiedzy może spowodować spore straty w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Krzysztof
Siemanko.

 

Mam ogromny problem.

 

Niewiem czemu ale moj regulator sie grzeje !!  :banghead:  

Po przejechaniu kilku kilometow jest grący dlaczego ??  ;)  

co jest nietak ??!!  :x

 

W YAMASZCE czy w MZecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof

Odnosnie pierwotnego zapytania.

 

Zwiększenie ładowania czy zwiększenie napięcia?

Jezeli masz za małe napiecie w instalacji to niekoniecznie musi być to wina regulatora. Nie da sie ustawić w mzetach z regulatorem mechanicznym wiekszego prądu ładowania czy większego napiecia w instalacji bazowej motocykla nie zmieniając ładowania aku. Prąd z prądnicy płynie poprzez styki " prądu zwrotnego" do akumulatora który jest ładowany napieciem z grubsza takim jak napięcie prądnicy. Teoretycznie jeżeli regulator był "nie udoskonalany" przez swego właściciela to po przekroczeniu jakiegos tam napiecia aku powinien być odłączany, ale to teoria. Ja bym się dopasował do rady Zbyszka i polatał po motorku z miernikiem prądu i napięcia. Raczej na stykach i gównianych - cienkich kabelkach należy szukać przyczyn kiepskich swiateł.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiatla ,ladowanie jest OK tylko ta temperatura regulatora mnie przeraza.

Wczoraj wymienilem regulator napiecia bo mi nieladowal i mysle ze sie spalil bo niezwrocilem wczesniej na to uwagi.

Teraz zobaczylem i sie martwie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zadaj to pytanie w mechanice ogólnej. W japończykach regulator napięcia działa na innej zasadzie co MZ. W MZ alternator ma wirnik z elektromagnesem który wytwarza strumień magnetyczny w zależności od napięcia jakie poda regulator.

W japońcach alternator ma magnes stały a regulator obcina nadmiar napięcia ( tak w uproszczeniu)

Tak więc musisz sprawdzić stan akumulatora, i bezwzględnie stan połączeń pomiędzy alternatorem, regulatorem a akumulatorem.

Jeżeli styki będą zaśniedziałe to moc którą ma odebrać akumulator wydzieli się na regulatorze i będzie się on przegrzewał aż do zniszczenia.

I jeszcze jedno, to normalne że regulator grzeje się, tyle że nie powinien mieć on więcej niż 70 stopni bo to w większości przypadków granica stabilnej pracy półprzewodników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ostatnio także kłopot z ładowaniem akumlatora...

akumlator 9Ah ma około miesiąca... mam tez alarm który w stanie czówania pobiera 26-26mA.

napiecie ładowania mam na poziomie 14,3V (troszke nisko wolałbym pełne 14,5V)jednakże czasami mam kłopoty z odpaleniem moto juz po 2-3 dniach stania. Nie wiem wiec co jest nie tak...

Całkowity pobór prądu z akumlatora na postoju wynosi tyle co pobiera alarm... tak więc teoretycznie 26mAx24h daje raptem 0,6-0,7 Ah czyli po 2 dobach postoju to raptem niecałe 2Ah. Mimo wszystko czasami słysze tylko młu młu i cykanie przekażnika... Czyżby nowy akumlator padał? Poprzedni wytrzymał 11 miesięcy i wymieniłem go na gwarancji... Wczoraj po 2 godzinach jazdy napiecie na akumlatorze zaraz po jeździe wynosiło początkowo 13,6V by po jakiś 10 minutach spaść do 12,6V (trzoszke nisko prawda?) macie może pomysły co i jak jeszcze mogę sprawdzić?

co to za cholera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne że akumulator po jeździe utrzymuje 13,6 a później spada do około 12.6.

Nie należy się tym przejmować.

Pomierzył bym jednak dokładnie pobór prądu z akumulatora podczas postoju za pomocą jakiegoś precyzyjnego multimetru.

Możliwe jest że gdzieś następuje odpływ prądu na masę i związku z tym zwiększony pobór prądu z akumulatora.

Można też zanieść akumulator do stacji diagnostycznej gdzie można wykonać pomiar pojemności akumulatora. Jest jeszcze drugie wyjście. Jeżeli znasz jakiegoś modelarza lub modelarzy spytaj się czy ma może ładowarkę Pulsar. To bardzo dobra ładowarka używana przez modelarzy, sama rozpoznaje napięcie , rodzaj ogniwa, oraz pojemność i na ich podstawie dobiera optymalny prąd ładowania. Ma także pomiar dostarczonej energii do ogniwa , a także możliwość jego rozładowania i pomiaru ile energii oddało, czyli sprawność ogniwa.

Samemu nie opłaca się kupować takiej ładowarki bo kosztuje około 650 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne że akumulator po jeździe utrzymuje 13' date='6 a później spada do około 12.6.

Nie należy się tym przejmować.

Pomierzył bym jednak dokładnie pobór prądu z akumulatora podczas postoju za pomocą jakiegoś precyzyjnego multimetru.

Możliwe jest że gdzieś następuje odpływ prądu na masę i związku z tym zwiększony pobór prądu z akumulatora.

Można też zanieść akumulator do stacji diagnostycznej gdzie można wykonać pomiar pojemności akumulatora. Jest jeszcze drugie wyjście. Jeżeli znasz jakiegoś modelarza lub modelarzy spytaj się czy ma może ładowarkę Pulsar. To bardzo dobra ładowarka używana przez modelarzy, sama rozpoznaje napięcie , rodzaj ogniwa, oraz pojemność i na ich podstawie dobiera optymalny prąd ładowania. Ma także pomiar dostarczonej energii do ogniwa , a także możliwość jego rozładowania i pomiaru ile energii oddało, czyli sprawność ogniwa.

Samemu nie opłaca się kupować takiej ładowarki bo kosztuje około 650 zł[/quote']

 

Podejżewam jednak inna przyczynę... Mam obecnie akumlator zalecany do GSXF600 do mojego moto oryginalnie zalecany jest inny model o pojemności 9,5Ah ale za to z prądem rozruchowym 175A a nie jak obecnie 120A. Przypuszczam, że to w tym tkwi problem... Akumlator pod obciążeniem poprostu jednak sie nie wyrabia. Chyba muszę odżałować 310,00zł na Yuasę YT12A-BS i problem zniknie sam... Niestety obecny YTX9-BS mimo , że zblizony to nie radzi sobie z silnikiem SVki... a szkoda bo kosztuje około 160,00zł.

Rad nie rad musze kupić oryginał... Dzisiaj pojadę do znajomego na tester pojemności akumlatora i dokładne sprawdzenie ładowania w SVce...

aha dodam jeszcze, że wczoraj robiłem pomiary upływu prądu przy wyłaczonym silniku...

z alarmem włączonym 26mA

z alarmem wyłaczonym 5mA

bez alarmu (odłączony z instalacji moto) czyli straty na instalacji moto, na podtrzymanie elektroniki i zegarów itp... 3mA

tak więc nie w upływie prądu problem...

wobec tych danych stawiam niemal na 99% że to kwestia doboru akumlatora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...