SebJaw Opublikowano 20 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2004 ...a może to nie sprawa sprzęgła... Witam. Sytuacja jest taka z moim sprzęgłem: Zawsze chodziło bardzo ciężko ale nic z tym nie robiłem bo mechanicy mówią, że nic się z tym nie zrobi - więc się przyzwyczaiłem. (smaruję tylko linkę wewnątrz)Ale nie to jest największym problemem. Chodzi o to, że czasami gdy wciskam pierwszy bieg i wolno puszczam sprzęgło jednocześnie dodając gaz "ciąg" (pisze "ciąg" bo nie wiem jak to nazwać, może "przyspieszanie") nie jest proporcjonalny do puszczania sprzęgła i dodawania gazu. Jest taki moment, że występuje "skok" w mocy (jest to wyczuwalne w silniku).Jakby tryby zezębiły się jeszcze raz - "lepiej" niż wcześniej. Wcześniej bieg wchodzi ale po chwili jakby wchodzi jeszcze raz, głębiej... Na 2 bigu to samo...na kolejnych nie wiem jak jest Chodzi mi o to że biegi czasem wchodzą mi jakby "dwustopniowo" Co to może oznaczać. Dodam, że już dawno myślałem o wymianie tarcz sprzęgła ale mechanik w serwisie mówi:- "jak sie nie ślizga to jeździć !" Nie wiem czy to wszystko jest dla Was zrozumiałe ale nie wiam jak to opisać lepiej. Może jeszcze coś wymyślę. Pozdrawiam. _____________________________________________________________...a i jeszcze jedno. Czasem gdy stoję pierwszy na światłach i na zielonym chcę BARDZO szybko ruszyć - daję jedynkę, gaz, dwójka - a tu lipa bo zamiast dwójki mam luz (a obroty wysokie i nie mogę drugi raz spróbować tylko muszę zwolnić i dopiero wtedy dać dwójkę. Co to znaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 20 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2004 takie jaja sie robia ze sprzeglami hydraulicznymi, mialem tak raz w puszcze, nowa pucha a lagodnie nieruszysz, puszczasz sprzeglo powoli....i nagle j*b....i juz jedziesz, tzn takie szarpniecie...o tym mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEIDI Opublikowano 26 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2004 Jest to tak zwane binarne (zero-jedynkowe) działanie sprzęgła......albo jest włączone albo wyłączone.hehe.massakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 26 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2004 ja myślę, że nie tyle wina sprzęgła co popychacza.Wydaje mi się, że gdzieś się z jakiś powodów ów popychacz się klinuje i sprężyny sprzęgłowe przełamując opór klinowania się przy załączaniu powodują, że sprzęgla gwałtowniej dając efekt szarpnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2004 Nie zawsze stare sprzęgło oznacza ślizganie tarcz. Czasami objawia się to złym wysprzeglaniem i prblememi z wrzuceniem biegu i braniem na samym dole mimo poprawnej regulacji linki. Sprawdź tez dokładnie jak chodzi linka - samarowanie nie zawsze działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 28 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2004 czy to jest zwykłe sprzęgło czy antyhopping? Przy antyhoppingu pojawia się efekt jakby wybierania luzu na sprzęgle co daje odczucia "łapania" mocy z minimalnym opóźnieniem. Przynajmniej o mnie jest ten efekt. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.