Saltus Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 (edytowane) Więc przyszedł czas i na moją kozę, silnik rozebrany, tłok wygląda jak nowy jednak wymiary pierścieni już przekroczyły zalecenia serwisowe. Luzy na korbowodzie już też mają wartości graniczne. Wałek nierządu od strony zębatki trzyma wymiary, jednak po stronie drugiego łozyska obie krzywki są wytarte poniżej zaleceń, widać niewielki próg na krańcu każdej dźwigienki. Łożyska wałka były wymieniane przy poprzednim ściąganiu czapki i jedno z nich ma już wyczuwalny luz (po przeciwnej stronie zębatki łańcuszka) natomiast podpory w głowicy i pokrywie nie noszą śladów większego zużycia. W pokrywie dwie dźwigienki wlotowe mają ślady przegrzania i malutkie wżery. Tuleja cylindrowa wygląda zdrowo, ale ma wyczuwalne progi, także czeka ją szlif. Mam zamiar zamontować nowy korbowód + nowy tłok z pierścieniami, jednak wał ma fioletowy kolor w okolicach dolnego łożyska korbowodu. Jest sens pakować się w wymianę korby w takim wale czy szukać innego wału bądź silnika ?Wałki rozrządu i dźwigienki są ciężkie do dostania, więc myślę, że w grę wchodzi regeneracja, tylko czy są jakieś zaufane zakłady, które potrafią to zrobić trwale ? Edytowane 1 Maja 2012 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Więc przyszedł czas i na moją kozę, silnik rozebrany, tłok wygląda jak nowy jednak wymiary pierścieni już przekroczyły zalecenia serwisowe. Luzy na korbowodzie już też mają wartości graniczne. Wałek nierządu od strony zębatki trzyma wymiary, jednak po stronie drugiego łozyska obie krzywki są wytarte poniżej zaleceń, widać niewielki próg na krańcu każdej dźwigienki. Łożyska wałka były wymieniane przy poprzednim ściąganiu czapki i jedno z nich ma już wyczuwalny luz (po przeciwnej stronie zębatki łańcuszka) natomiast podpory w głowicy i pokrywie nie noszą śladów większego zużycia. W pokrywie dwie dźwigienki wlotowe mają ślady przegrzania i malutkie wżery. Tuleja cylindrowa wygląda zdrowo, ale ma wyczuwalne progi, także czeka ją szlif. Mam zamiar zamontować nowy korbowód + nowy tłok z pierścieniami, jednak wał ma fioletowy kolor w okolicach dolnego łożyska korbowodu. Jest sens pakować się w wymianę korby w takim wale czy szukać innego wału bądź silnika ?Wałki rozrządu i dźwigienki są ciężkie do dostania, więc myślę, że w grę wchodzi regeneracja, tylko czy są jakieś zaufane zakłady, które potrafią to zrobić trwale ?Regeneracja wałków rozrządu nie przynosi oczekiwanych skutków, a co do fioletowego nalotu to bym się nim nie przejmował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 "dół" pięknie można wyremotować, tylko zawsze z "górą" jest problem. Regeneracja wałka i dzwigienek nie zadziałała w moim przypadku i tak stoi ten motor już ze dwa lata. Oddam za "grosze". Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 a nie podpasuje gora od dominatora ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 baba_zanetti a gdzie robiłeś regenerację jeśli można wiedzieć ? Góra od domiantora podobno pasuje, tylko trzeba zrobić parę przeróbek, jednak wolał bym zostać przy oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 jeśli tłok trzyma wymiary to być mozę wystarczy kupic nowe pierscienie i zrobic honowanie tulei dzwigienki bez problemu są do kupienia, u motofisha chyba po 70zł, wałek da się takze dostać, ale cena pewnie 500-600zł co do wału to nie słyszalem aby ktoś go kiedyś regenrowal w tym modelu, nie wiem czy nie lepiej szukać całego wału, bywają śmiesznie tanie i polatająnastępne 20 lat rozbierz i sprawdz z serwisówką stan pompy oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 no niestety dźwigienek ani wałka fisch już nie ma, regneracje wału z tego co wiem robiło wiele osób, także w hondzie xr600 a to przecież ten sam motor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 XR ma na oko ten sam silnik, ale w praktyce więcej gratów nie pasuje niz pasuje, oddawanie mocy jest trochę inne a zawiasy pozwalają na ostrzejszą jazdę, w praktyce XR zwykle są juz po remocnie a XL latają dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 No i trochę się uspokoiłem, okazało się, że miałem złe wymiary z serwisówki, korbowód może miec luz na boki 0,80 a ja miałem dane, że maks. 0,50 - u mnie jest 0,55. Tłok trzyma wymiary, tylko sworzeń osiągnał już limit. Jest sens wymieniać sam sworzeń z pierścieniami czy pakowac nowy komplet z tłokiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 właśnie podejrzane mi się wydało ze udało ci sie zabic korbe w XLce, mi się nie udało, mimo ze tłok pękł nie wiem ile zamierzasz tym latać, jesli dłuzej niz pare sezonów to warto brac tłok na zapas, jeśli nie to o ile tłok nie zbliza sie do limitu serwisowego mozesz zostawic stary, wytrzyma jeszcze wiele tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 a glowka korby ? jaki stan , nie zjajowacona , bo skoro sworzen ma dosc to i glowka tez moze miec dosc ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 akurat wpadło mi teraz trochę gotówki i postanowiłem zrobić go raz porządnie na lata, także korba też idzie do wymiany. Jak na razie znalazłem tylko PROX'a do pd03, ma ktoś jakiś dobry sklep z częściami do tego modelu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.