Skocz do zawartości

Remont XL 600R


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Więc przyszedł czas i na moją kozę, silnik rozebrany, tłok wygląda jak nowy jednak wymiary pierścieni już przekroczyły zalecenia serwisowe. Luzy na korbowodzie już też mają wartości graniczne. Wałek nierządu od strony zębatki trzyma wymiary, jednak po stronie drugiego łozyska obie krzywki są wytarte poniżej zaleceń, widać niewielki próg na krańcu każdej dźwigienki.

Łożyska wałka były wymieniane przy poprzednim ściąganiu czapki i jedno z nich ma już wyczuwalny luz (po przeciwnej stronie zębatki łańcuszka) natomiast podpory w głowicy i pokrywie nie noszą śladów większego zużycia. W pokrywie dwie dźwigienki wlotowe mają ślady przegrzania i malutkie wżery. Tuleja cylindrowa wygląda zdrowo, ale ma wyczuwalne progi, także czeka ją szlif.

 

Mam zamiar zamontować nowy korbowód + nowy tłok z pierścieniami, jednak wał ma fioletowy kolor w okolicach dolnego łożyska korbowodu. Jest sens pakować się w wymianę korby w takim wale czy szukać innego wału bądź silnika ?

Wałki rozrządu i dźwigienki są ciężkie do dostania, więc myślę, że w grę wchodzi regeneracja, tylko czy są jakieś zaufane zakłady, które potrafią to zrobić trwale ?

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc przyszedł czas i na moją kozę, silnik rozebrany, tłok wygląda jak nowy jednak wymiary pierścieni już przekroczyły zalecenia serwisowe. Luzy na korbowodzie już też mają wartości graniczne. Wałek nierządu od strony zębatki trzyma wymiary, jednak po stronie drugiego łozyska obie krzywki są wytarte poniżej zaleceń, widać niewielki próg na krańcu każdej dźwigienki.

Łożyska wałka były wymieniane przy poprzednim ściąganiu czapki i jedno z nich ma już wyczuwalny luz (po przeciwnej stronie zębatki łańcuszka) natomiast podpory w głowicy i pokrywie nie noszą śladów większego zużycia. W pokrywie dwie dźwigienki wlotowe mają ślady przegrzania i malutkie wżery. Tuleja cylindrowa wygląda zdrowo, ale ma wyczuwalne progi, także czeka ją szlif.

 

Mam zamiar zamontować nowy korbowód + nowy tłok z pierścieniami, jednak wał ma fioletowy kolor w okolicach dolnego łożyska korbowodu. Jest sens pakować się w wymianę korby w takim wale czy szukać innego wału bądź silnika ?

Wałki rozrządu i dźwigienki są ciężkie do dostania, więc myślę, że w grę wchodzi regeneracja, tylko czy są jakieś zaufane zakłady, które potrafią to zrobić trwale ?

Regeneracja wałków rozrządu nie przynosi oczekiwanych skutków, a co do fioletowego nalotu to bym się nim nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"dół" pięknie można wyremotować, tylko zawsze z "górą" jest problem. Regeneracja wałka i dzwigienek nie zadziałała w moim przypadku i tak stoi ten motor już ze dwa lata. Oddam za "grosze".

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tłok trzyma wymiary to być mozę wystarczy kupic nowe pierscienie i zrobic honowanie tulei

 

dzwigienki bez problemu są do kupienia, u motofisha chyba po 70zł, wałek da się takze dostać, ale cena pewnie 500-600zł

 

co do wału to nie słyszalem aby ktoś go kiedyś regenrowal w tym modelu, nie wiem czy nie lepiej szukać całego wału, bywają śmiesznie tanie i polatająnastępne 20 lat

 

rozbierz i sprawdz z serwisówką stan pompy oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trochę się uspokoiłem, okazało się, że miałem złe wymiary z serwisówki, korbowód może miec luz na boki 0,80 a ja miałem dane, że maks. 0,50 - u mnie jest 0,55. Tłok trzyma wymiary, tylko sworzeń osiągnał już limit. Jest sens wymieniać sam sworzeń z pierścieniami czy pakowac nowy komplet z tłokiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie podejrzane mi się wydało ze udało ci sie zabic korbe w XLce, mi się nie udało, mimo ze tłok pękł

 

nie wiem ile zamierzasz tym latać, jesli dłuzej niz pare sezonów to warto brac tłok na zapas, jeśli nie to o ile tłok nie zbliza sie do limitu serwisowego mozesz zostawic stary, wytrzyma jeszcze wiele tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a glowka korby ? jaki stan , nie zjajowacona , bo skoro sworzen ma dosc to i glowka tez moze miec dosc ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...