Skocz do zawartości

FZS 1000 nie pali na 2 cylindry


nowy90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zakupiłem ostatnio alarm motocyklowy, według instrukcji 1 przewód miał być podłączony po statyjce, drugi po włączniku zapłonu (kiedy pojawia się 12v). Niestety podłączyłem się do przewodów bezpośrednio przed mudułem zapłonowym. Chwile póżniej przepaliły się dwa bezpieczniki 20A i 10A od zapłonu. Odłączyłem alarm niestety nie ma iksry na 2 i 3 cylindrze. Kiedy podłącze cewke z 2 i 3-go cylindra pod przewody (dochodzące do cewki) od 1 i 4 cylindra iskra sie pojawia. W takim razie pozostał mi do wymiany moduł zapłonowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posadziłeś moduł a jak się nie jest czegoś pewnym to trzeba zapytać przed. Podłączyłeś się pod iluzoryczny plus zapewne. Jest kilka takich miejsc gdzie miernik pokaże Ci inny biegun niż jest w rzeczywistości po podaniu zasilania na cały układ.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posadziłeś moduł a jak się nie jest czegoś pewnym to trzeba zapytać przed. Podłączyłeś się pod iluzoryczny plus zapewne. Jest kilka takich miejsc gdzie miernik pokaże Ci inny biegun niż jest w rzeczywistości po podaniu zasilania na cały układ.

Czyli moduł do wymiany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zadzwonić do firmy http://www.elserwis-info.pl/

Raczej tak. Nie odpowiem Ci na 100 procent bo to internet. Do wymiany dochodzi się eliminując wszystkie inne, tańsze opcje braku iskry i rada Adama jest do zastosowania zanim kupisz lub naprawisz moduł. Tyle, ze ja z doświadczenia już napisałem, że moduł leży.

Jeśli jesteś w stanie rozebrać sam moduł to ja bym sam sprawdził czy nie sfajczyłeś jakiejś ścieżki bo zrobiłeś solidne zwarcie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oporność na impulsatorze wynosi 270.

To sprawdź w serwisówce jaka jest wartość znamionowa bo mi to niewiele mówi w tej chwili.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toto http://forum.motocyk...o-angielskupdf/

 

generalnie większość alarmow potrzebuje plusa stałego (akumulator) i plusa po stacyjce, z wyłącznikiem zapłonu to są akcje jak się chce odpalanie z pilota montować. Twój alarm ma możliwość odpalania z pilota? co to za alarm? Ale nawet jakbyś podłączył to tak jak napisałeś nidyrydy uwalić modułu. Niezależnie w który koniec kabla zasilającego się wpiąłeś przy wyłączniku zapł, czy ECU. Musiałeś się podpiąć przypadkiem pod co innego. napisz jakie wyprowadzenia ma ten alarm i pod co (jakie kolory) w motocyklu się wpiąłes.

 

W motocyklu nie spotkałem się jeszcze, żeby coś było zasilane napięciem ujemnym (względem masy! = ramy). na impulsatorze pojawia sie sinus o małej wartosci oscylujący +/- ale nie nazywajmy tego napieciem ujemnym. jesli to ten fzs to posiada jeden impulsator i jest na gazniku.

 

na stronie 336 masz schemat układu zapłonowego. wyjscia na cewki to orange i grey. drugi szary z kolei idzie do impulsatora, chyba ze to błąd w manualu w fortepianach czesto bledy robia w dokumentacji elektrycznej. czerwony z białym paskiem to zasilanie po stacyjce. czerwony z niebieskim paskiem to zasilanie po wyłączniku zapłonu. czerwony to zasilanie z akumulatora.

 

Aha, układ zapłonowy tego motocykla jest skonstruowany w ten sposób, ze dla cylindrow 1i4 oraz 2i3 sa wspolne cewki, a świece połączone szeregowo. Oznacza to, że wyjęcie świecy cyl.2 spowoduje brak iskry cyl 3.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przepiąc się na drugi impusator , tylko po to by zobaczyć czy nie pojawi się iskra .

 

 

Aha, układ zapłonowy tego motocykla jest skonstruowany w ten sposób, ze dla cylindrow 1i4 oraz 2i3 sa wspolne cewki, a świece połączone szeregowo. Oznacza to, że wyjęcie świecy cyl.2 spowoduje brak iskry cyl 3.

Przeważnie się pojawia , spore pojemnosci miedzyprzewodowe , począwszy od modułu kończąc na cewce ,umożliwiają przepływ ładunku skokowego (iskra) .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm ma mozliwosc odpalania z pilota. Rozowy z cantrali alarmu mial byc podlaczony po statyjce, podlaczylem go pod czerwono - bialy przy module. Szary z alarmu mial byc podlaczony po przelaczniku zaplonu - podlaczylem pod gruby szary. Dwa zolte na kierunkowskkazy, czarne masy i czerwony pod plus z akumulatora. Tak jak mowisz orange i grey idzie na cewki. Przekladalem cewke z szarego na pomaranczowy, cewka jedna i druga chodzi, pod szarym nie chodzi żadna. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale wypialem modul i zmierzylem rezystancje między pinem gdzie przychodzi czerwony gruby przewod, a szarym i pomaranczowym. Miedzy czerwonym a pomaranczowym jest przejscie, w drugim przypadku przejscia nie ma. Gdzie dokladnie jest ten impulsator przy gazniku ? Z tego co wiem to jest jeden impulsator pod kapa z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posadziłeś moduł. Ten alarm to chińszczyzna jak przypuszczam...więc jego rozwiązania elektroniczne są dziwne a dokładniej chodzi o relacje zasilania z peryferiami.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...