nowy90 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Witam. Zakupiłem ostatnio alarm motocyklowy, według instrukcji 1 przewód miał być podłączony po statyjce, drugi po włączniku zapłonu (kiedy pojawia się 12v). Niestety podłączyłem się do przewodów bezpośrednio przed mudułem zapłonowym. Chwile póżniej przepaliły się dwa bezpieczniki 20A i 10A od zapłonu. Odłączyłem alarm niestety nie ma iksry na 2 i 3 cylindrze. Kiedy podłącze cewke z 2 i 3-go cylindra pod przewody (dochodzące do cewki) od 1 i 4 cylindra iskra sie pojawia. W takim razie pozostał mi do wymiany moduł zapłonowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Spraw opornosc impulsatora cylindra 2 i 3 moze to jego wina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Posadziłeś moduł a jak się nie jest czegoś pewnym to trzeba zapytać przed. Podłączyłeś się pod iluzoryczny plus zapewne. Jest kilka takich miejsc gdzie miernik pokaże Ci inny biegun niż jest w rzeczywistości po podaniu zasilania na cały układ. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy90 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Posadziłeś moduł a jak się nie jest czegoś pewnym to trzeba zapytać przed. Podłączyłeś się pod iluzoryczny plus zapewne. Jest kilka takich miejsc gdzie miernik pokaże Ci inny biegun niż jest w rzeczywistości po podaniu zasilania na cały układ.Czyli moduł do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Możesz zadzwonić do firmy http://www.elserwis-info.pl/Raczej tak. Nie odpowiem Ci na 100 procent bo to internet. Do wymiany dochodzi się eliminując wszystkie inne, tańsze opcje braku iskry i rada Adama jest do zastosowania zanim kupisz lub naprawisz moduł. Tyle, ze ja z doświadczenia już napisałem, że moduł leży.Jeśli jesteś w stanie rozebrać sam moduł to ja bym sam sprawdził czy nie sfajczyłeś jakiejś ścieżki bo zrobiłeś solidne zwarcie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy90 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Oporność na impulsatorze wynosi 270. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Oporność na impulsatorze wynosi 270.To sprawdź w serwisówce jaka jest wartość znamionowa bo mi to niewiele mówi w tej chwili. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 (edytowane) toto http://forum.motocyk...o-angielskupdf/ generalnie większość alarmow potrzebuje plusa stałego (akumulator) i plusa po stacyjce, z wyłącznikiem zapłonu to są akcje jak się chce odpalanie z pilota montować. Twój alarm ma możliwość odpalania z pilota? co to za alarm? Ale nawet jakbyś podłączył to tak jak napisałeś nidyrydy uwalić modułu. Niezależnie w który koniec kabla zasilającego się wpiąłeś przy wyłączniku zapł, czy ECU. Musiałeś się podpiąć przypadkiem pod co innego. napisz jakie wyprowadzenia ma ten alarm i pod co (jakie kolory) w motocyklu się wpiąłes. W motocyklu nie spotkałem się jeszcze, żeby coś było zasilane napięciem ujemnym (względem masy! = ramy). na impulsatorze pojawia sie sinus o małej wartosci oscylujący +/- ale nie nazywajmy tego napieciem ujemnym. jesli to ten fzs to posiada jeden impulsator i jest na gazniku. na stronie 336 masz schemat układu zapłonowego. wyjscia na cewki to orange i grey. drugi szary z kolei idzie do impulsatora, chyba ze to błąd w manualu w fortepianach czesto bledy robia w dokumentacji elektrycznej. czerwony z białym paskiem to zasilanie po stacyjce. czerwony z niebieskim paskiem to zasilanie po wyłączniku zapłonu. czerwony to zasilanie z akumulatora. Aha, układ zapłonowy tego motocykla jest skonstruowany w ten sposób, ze dla cylindrow 1i4 oraz 2i3 sa wspolne cewki, a świece połączone szeregowo. Oznacza to, że wyjęcie świecy cyl.2 spowoduje brak iskry cyl 3. Edytowane 29 Kwietnia 2012 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Spróbuj przepiąc się na drugi impusator , tylko po to by zobaczyć czy nie pojawi się iskra . Aha, układ zapłonowy tego motocykla jest skonstruowany w ten sposób, ze dla cylindrow 1i4 oraz 2i3 sa wspolne cewki, a świece połączone szeregowo. Oznacza to, że wyjęcie świecy cyl.2 spowoduje brak iskry cyl 3.Przeważnie się pojawia , spore pojemnosci miedzyprzewodowe , począwszy od modułu kończąc na cewce ,umożliwiają przepływ ładunku skokowego (iskra) . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy90 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Alarm ma mozliwosc odpalania z pilota. Rozowy z cantrali alarmu mial byc podlaczony po statyjce, podlaczylem go pod czerwono - bialy przy module. Szary z alarmu mial byc podlaczony po przelaczniku zaplonu - podlaczylem pod gruby szary. Dwa zolte na kierunkowskkazy, czarne masy i czerwony pod plus z akumulatora. Tak jak mowisz orange i grey idzie na cewki. Przekladalem cewke z szarego na pomaranczowy, cewka jedna i druga chodzi, pod szarym nie chodzi żadna. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale wypialem modul i zmierzylem rezystancje między pinem gdzie przychodzi czerwony gruby przewod, a szarym i pomaranczowym. Miedzy czerwonym a pomaranczowym jest przejscie, w drugim przypadku przejscia nie ma. Gdzie dokladnie jest ten impulsator przy gazniku ? Z tego co wiem to jest jeden impulsator pod kapa z prawej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Posadziłeś moduł. Ten alarm to chińszczyzna jak przypuszczam...więc jego rozwiązania elektroniczne są dziwne a dokładniej chodzi o relacje zasilania z peryferiami. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy90 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Przyczyną był uszkodzony moduł, dzięki wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.