Aro85 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Pyanie pierwsze: czy wie ktos na jakich znakach ma byc ustawiony dokładnie rozrząd ( głównie chodzi o wał) bo serwisówka podaje znak " T " ale nie da sie tak ustawic. Wychodzi tak że zęby na siebie nachodzą. Znaki na wale wyglądaja tak : F I I T I Pytanie drugie: w końcowym cyklu ssania następuje "dmuchnięcie" w dolot, tłok przechodzi w cykl pracy a zawory nie sa domkniete (nie przez podparcie) poprostu w momęcie kiedy tłok zaczyna pracę (sprężanie) zawory nie zdążaja się zamknąc trwa to około przez 2-3 mm ruchu tłoka w górę po czym zawory sie zamykają. Raczej nie powinno dmuchac zpowrotem w dolot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aro85 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 i tu właśnie pojawia się pytanie co jest nie tak, czy serwisówka podaje złe znaki ustawiania rozrządu czy jak. Przestawiając go o ząb w obie strony to wychodzi na kreskach przed lub za znakiem T ale w dalszym ciągu nie przestawia sie na tyle żeby przestało dmuchac w dolot. i sprostowanie, tłok przechodzi w fazę sprężania a nie pracy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 (edytowane) A ustawiasz strzałkę dokładnie w linii z nóżką od litery "T"? Natknąłem się w sieci na porade dotyczącą rozrządu CBX550/650 w której ktoś stwierdził, że strzałka nie ma być w lini z nóżką od "T" tylko w linii z kreską pod literką - ale to jest bzdura, tak nie ma prawa to działać.Na zębatkach są znaczniki w postaci małej kreski "--", mają być ustawione równolegle do krawędzi głowicy, w tym momencie strzałka powinna pokrywać się z literą T. Jeśli nie spisuje się to, to problem leży po innej stronie. Próbowałeś odpalić silnik z takimi ustawieniami? Może masz jakieś nieoryginalne zębatki... nie wiem. edit. Właśnie zauważyłem, że w mojej CB650 jest podobne zjawisko dmuchania w dolot - bardzo znikome - jednak silnik pracuje bez zarzutów... Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez Steve Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Na zębatkach są znaczniki w postaci małej kreski "--", mają być ustawione równolegle do krawędzi głowicy, w tym momencie strzałka powinna pokrywać się z literą T. Jeśli nie spisuje się to, to problem leży po innej stronie. Ewidentnie po stronie rozciągniętego łańcucha. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Albo ustawienia rozrzadu na niewlasciwy cylinder.Ustawiamy na literke T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aro85 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Wina nie leży po stronie rozciągniętego łańcuszka bo właśnie prubuje ustawic to po wymianie łańcuszka na nowy. Zębatki są ok, mam drugi silnik na części i porównałem z zębatkami z tamtego, są identyczne. A ustawiam do pionowej kreski litery " T " , tylko po co są te kreski obok liter, może jakieś tolerancje lub cos podobnego. Jakby nie szło zrobic dwóch konkretnych znaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Po mojemu to są dodatkowe punkty odniesienia do innych pomiarów, jednak głowy sobie nie dam uciąć. Ponawiam pytanie, czy próbowałeś odpalić silnik? Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aro85 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 nie jeszcze nie odpalałem dlatego że nie mam gaźników, są u p. Piotra na czyszczeniu i wsepnym ustawianiu. W między czasie wymieniam min. rozrząd, ustawiam luzy zaworowe itp. Spróbuje jeszcze to ustawic na to " T " ale nie wiem czy coś z tego wyjdzie. Poprzednio był ustawiony na tą kreske za T ale moto nie chodziło tak jak powinno z tym że wina złej pracy mogła pochodzic od gaźników, luzów czy też bardzo wyciągniętego łańcucha rozrządu. Jak będę miał gaźniki to odpalę, zobaczę jak pracuje i dam znac co i jak. Mam nadzieje że będą gotowe w poniedziałek lub wtorek bo już ponad tydzień ich nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 W moim silniku po nalepieniu folii na wloty, przy powolnym obracaniu wałem, widać ewidentnie, że dmucha w dolot - jednak tylko przy powolnym obracaniu - a sam silnik zachowuje się doskonale. Czy w CBX550 nie ma przypadkiem hydraulicznych kasatorów luzu zaworowego? Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aro85 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 W 550 F nie ma chydrauliki na zaworach, są śrubeczki itd. 650 czy 750 już miały chydrauliczne kasowanie luzu.Znalazłem przyczynę tego że nie dało sie ustawic na znakach rozrządu a mianowicie było to złe zamontowanie jednego koła zębatego na wałku rozrządu (do gury nogami było) po odwróceniu go o 180 stopni wszystko da się ustawic, ktos musiał to kiedyś pomieszac bo ja nie sciągałem nigdy tych kół. Wychodzi idealnie na literkę T i na kropki na kołach. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi bo koło to koło a jednak okazuje sie że nie, są na nich nawet znaczniki ale słabo widoczne. Teraz czekam na gaźniki, zamontuje odpalę, pojadę do p. Piotra na synchro i resztę ustawień a z tym dmuchaniem w dolot to chyba musi tak byc skoro występuje to zjawisko nie tylko u mnie a mimo to silnik u was pracuje idealnie. Aż tak dokładnie nie znam warunków pracy silnika. Reszta informacji podam jak odpalę moto, pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Pyanie pierwsze: czy wie ktos na jakich znakach ma byc ustawiony dokładnie rozrząd ( głównie chodzi o wał) bo serwisówka podaje znak " T " ale nie da sie tak ustawic. Wychodzi tak że zęby na siebie nachodzą. Znaki na wale wyglądaja tak : F I I T I Pytanie drugie: w końcowym cyklu ssania następuje "dmuchnięcie" w dolot, tłok przechodzi w cykl pracy a zawory nie sa domkniete (nie przez podparcie) poprostu w momęcie kiedy tłok zaczyna pracę (sprężanie) zawory nie zdążaja się zamknąc trwa to około przez 2-3 mm ruchu tłoka w górę po czym zawory sie zamykają. Raczej nie powinno dmuchac zpowrotem w dolot?W początku suwu sprężania zawór ssący pozostaje jescze uchylony - przy dużej prędkość obrotowej miesznaka bezwładnościa wlatuje do cylindra pomimo panującego w nim nadciśnienia. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.