Skocz do zawartości

ile 600-ką na pierwszym biegu?


Rekomendowane odpowiedzi

embe wszystjo OK ale weź pod uwage że my na codzień nie dysponujemy profesjonalnym sprzetem pomiarowym i podajemy dane ze wskazań naszych liczników, które jak wiaomo zwykle odrobine przekłamują...

Być może jest tak jak piszesz ale nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić więc podajemy to co widzimy na naszych zegarkach a skoro praktycznie wszyscy mają liczniki które troche zawyżają to tak czy siak każdy ma jakiś punkt odniesienia bo skoro jednemu na jedynce idzie licznikowe 75 drugiemu 100 a trzeceiemu 120 to można ząłożyć że wsytkim podobnie przekłamują i widzimy różnice w przełożeniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee nie co ty uwierzylem mu i powiedzialem wow to odrazu biore. A dodam ze moj gsxr jest z roku 2000 i ma mocniejszy silnik bo ma 120koni ktory wedlug danych idzie 245km/h a ja jechalem nim 260km/h przy mocnym wietrze (nie w plecy)

 

Różnica pomiędzy 2000 a 1999 czy 98 jest... żadna. wszystki mają 116 podawane przez producenta czyli Twój motocykl ma w najlepszym wypadku 97 kucy w/g danych z testu sport bike rider.

Zmiana nastąpiła w 2001 i moc wzrosła o chyba 6 czy 8 kucy (czyli w sumie nie wielez) natomiast znacznie spadła waga motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee nie co ty uwierzylem mu i powiedzialem wow to odrazu biore. A dodam ze moj gsxr jest z roku 2000 i ma mocniejszy silnik bo ma 120koni ktory wedlug danych idzie 245km/h a ja jechalem nim 260km/h przy mocnym wietrze (nie w plecy)

 

Różnica pomiędzy 2000 a 1999 czy 98 jest... żadna. wszystki mają 116 podawane przez producenta czyli Twój motocykl ma w najlepszym wypadku 97 kucy w/g danych z testu sport bike rider.

Zmiana nastąpiła w 2001 i moc wzrosła o chyba 6 czy 8 kucy (czyli w sumie nie wielez) natomiast znacznie spadła waga motocykla.

 

moj motocykl ma 118 koni czy tego chcesz czy nie mam te dane od producenta i masa ludzi wie ze w 2000 roku gsxr600 mial mocniejszy silnik - a i dla porownania moj kumpel ma gsxr600 z 98 i jechal na mojim to mowi ze czuc bardzo roznice jak calkiem inny motor.

Moze twoj to jakas felerna wersja ze ci na 2 idzie 145km/h jak cos zapraszam do mnie i porownamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Climac a co zębatki mają do licznika!? U mnie licznik była analogowy i to co wskazywał pochodziło z obrotów linki z przedniego koła więc nie wiem jaki zebatki miałyby wg.ciebie wpływ na przekłamania licznika!? Owszem mogłyby mieć wpływ na prędkości na poszczególnych biegach ale nie na przekłamania...

A może to ty masz zmienione żebatki!? :evil: :( U mnie na bank były seryjne i tak jak mówiłem jedynka to było ok.100 a dwójka ok.145 a trójka ok. 200(mniej więcej przy tych prędkościach odcinało zapłon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee nie co ty uwierzylem mu i powiedzialem wow to odrazu biore. A dodam ze moj gsxr jest z roku 2000 i ma mocniejszy silnik bo ma 120koni ktory wedlug danych idzie 245km/h a ja jechalem nim 260km/h przy mocnym wietrze (nie w plecy)

 

Różnica pomiędzy 2000 a 1999 czy 98 jest... żadna. wszystki mają 116 podawane przez producenta czyli Twój motocykl ma w najlepszym wypadku 97 kucy w/g danych z testu sport bike rider.

Zmiana nastąpiła w 2001 i moc wzrosła o chyba 6 czy 8 kucy (czyli w sumie nie wielez) natomiast znacznie spadła waga motocykla.

 

moj motocykl ma 118 koni czy tego chcesz czy nie mam te dane od producenta i masa ludzi wie ze w 2000 roku gsxr600 mial mocniejszy silnik - a i dla porownania moj kumpel ma gsxr600 z 98 i jechal na mojim to mowi ze czuc bardzo roznice jak calkiem inny motor.

Moze twoj to jakas felerna wersja ze ci na 2 idzie 145km/h jak cos zapraszam do mnie i porownamy

 

http://www.sportrider.com/bikes/146_Weight...rements/#suzuki

Wybierz Suzuki i czytaj. Są to dane zebrane z ostatnich 7 lat na podstawie testów i pomiarów na hamowni.

Popatrz na różnice mocy i wagi pomiedzy 97-00 a 01-03

I przykro mi sprowadzać Cię na ziemię ale ŻADEN producent nie wprowadza modyfikacji w silniku podczas ostatniego roku produkcji danego modelu. Owszem często pojawiają się wersje limitowane ale poza ewentualnym amorem skrętu czy innym malowaniem to niczym się nie różnią.

Gruntowna zmiana w sradzie pojawiła się w 1998 roku gdyż modele 96 i 97 miały poważne problemy w zakresie 4-8000 obrotów. Potem do 2001 nic nie było zmieniane. W 2001 nastąpiła zmiana modelu a silniki dostały wtrysk + sporo innych ciekawostek.

 

Dodatkowo jeżeli chcesz poczytać o gsx-r ach to wpadnij na www.gixxer.com

Może zbierzesz trochę wiedzy podpartej faktami a nie wyssanej z palca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Climac a co zębatki mają do licznika!? U mnie licznik była analogowy i to co wskazywał pochodziło z obrotów linki z przedniego koła więc nie wiem jaki zebatki miałyby wg.ciebie wpływ na przekłamania licznika!? Owszem mogłyby mieć wpływ na prędkości na poszczególnych biegach ale nie na przekłamania...

A może to ty masz zmienione żebatki!? :evil: :( U mnie na bank były seryjne i tak jak mówiłem jedynka to było ok.100 a dwójka ok.145 a trójka ok. 200(mniej więcej przy tych prędkościach odcinało zapłon)

 

Sorry że podam po Angielsku ale muszę wyjść. Jak by co to przetłumaczę jutro.

 

"...Because the speed of the rear wheel is based on the RPMs at the front sprocket. Speed, though is a combination of the RPM at the front sprocket, scaled by the ratio of the rear/front sprocket (just like any geared system, like bicycles). So, for a constant RPM, your speed will vary depending on the sprocket selection. The speedo reading assumes stock sprockets, which means that your speedo reading will vary from reality by varying degrees depending on your sprocket selection..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Climat ale weź pod uwage że moce podawane przez producentów to moce zmierzone na wale czyli bez strat napędu(a te które ty pokazałeś to są zdaje sie moce zmierzone na tylnym kole czyli ze stratami wiążącymi sie z przeniesieniem napędu) no i druga sprawa że w większości nowsych motrów w których jest system dynamicznego doładowania powietrza(np. SRAD) a on działa ty;lko przy naprawde dużych prędkościach gdy powietrze jest tłoczone pod dużym ciśnieniem i producenci podają dane w optymalnych warunkach a na zwykłej hamowni nie da sie tego łatwo i szybko zweryfikowac...

O tym tez należy pamiętac ale jasna sprawa,że te wyniki moga byc traktowane jako punkt odniesienia do porównainia róznych maszyn bo są mierzone w tn sam sposób i sa to chyba wyniki obiektywne(wiadomo że czasem producentów ponosi fantazja i zawyzają niektóre parametry...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsio OK- zebatki mają wpływ na prędkości na poszczególnych biegach ale nie mogą mieć wpływu na przekłamanie licznika bo mój licznik nie był elektroniczny tylko analogowy i zasilany linką z przedniego koła tak więc nie może być mowy o przekłamniu przez zmiane zebatek.

W nowszych maszynkach być może- nigdy nie dociekałem na jakiej zasadzie dokładnie działają elektroniczne liczniki i skąd i na jakich zasadach czerpią sygnał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mialem sie nie wtracać, ale muszę - moje maleństwo łapie 220 i jeszcze sie "buja"!!

wiem, ze sa przeklamania na liczniku i ze to co on wskazuje jest presadzone, ale..

CHCIALEM SIE PODZIELIC!!!!! SWOJA RADOCHĄ!!

(musze miec coś mocniejszego - min. 900ccm)

________________

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt pierwszy.

W analogowych licznikach jest zrozumiałe, że ma przekłamania, jednak zębatka nie wpływa na wielkość samego przekłamania.

 

Punkt drugi - moc.

Producenci podają moc "na sprzęgle", czyli "na wale"...ok. Jednak nawet GSXR nie miał (aż do obecnego modelu) nigdy podanej mocy powyżej 115KM. Yamaha R6 była pierwszym motocyklem z deklarowaną mocą 120KM. Wcześniej w klasie seryjnych 600 takich mocy nie było.

 

Punkt trzeci - prędkości.

Spidi, kwestia przekłamującego licznika rzeczywiście trochę tłumaczy, ale żaden sprawny licznik w 600tce nie wskaże na dwójce prędkości większej, niż osiąga (także na dwójce) Yamaha R1. Zerknij w mój poprzedni post. R1 na dwójce ma 170. JEŚLI motocykl Artura ma standardowe zębatki, nie wierzę, żeby licznik wskazał mu 180! Tyle to może przekłamuje na R1...ale to jest 1000 a nie szejseta... Prawdziwą prędkość podał Climat. To śmieszne, że wiele 600tek okazuje się być szybszymi od ZX9, R1, CBR900 i tak dalej. Licznik przekłamuje - owszem, ale nie 40-50 km/h poniżej 200! Opanujcie się :evil: Gdybyście mieli tak popsute prędkościomierze...ale w to nie chce mi się wierzyć. Przekłamania, to kwestia kilku procent. Faktycznie jedziesz 100, a on wskazuje niecałe 107-108 i tak jest prawidłowo. Jedziesz 150, wskazuje 160. Ok. Ale nie wskaże 180! Japończycy nie robili aż tak dziadowskich prędkściomierzy. Climatowi wyciąga 140 kilka i to brzmi rozsądnie. Czyżby u niego licznik nie przekłamywał tak jak u Was?

 

pees: wybaczcie, znowu złośliwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK mam rozumieć że Climat ma maszynke miodzio a np.moja jest be (i jej wskazania są złe) i tylko on jest obiektywny tylko powiedz mi jaki miałbym cel w tym żeby mówić że mój motorek(już nawet nie mój obecnie) szedł więcej niż było rzeczywiście!? :roll:

Ja podałem prędkości jakie wielokrotnie widziałem na liczniku! Trzy pierwsze biegi zamknąłem do końca nie raz czy dwa tylko wiele razy i jestem pewien tego co widziałem na liczniku...

Masz rcje co do tych przekłamań, rzeczywiście nie mają prawa byc tak duże ale są i nie można porównywac prędkości zmieroznych np.przez fotokomórki(czyli prawdziwych) z licznikowymi innej maszyny tak samo jak mocy zmierzonym na tylnym kole jednej maszyny z moca podana przez producenta w katalogu bo to sie mija z celem...

 

No i ostatnia sprawa- przełożenia i ich długość to wypadkowa wielu czynników i nie tylko moc ma na nią wpływ! Niechce mi sie tutaj drukować ale mam w prasie w fachowej(nie o motocyklach konkretnie ale o silnikach spalinowych artykuł i o skrzyniach biegów) traktujący o tym jaki wpływ ma na ostateczną długość przełożeń moc i moment obrotowy ale jakby nie atrzeć wynika z niego że na długość biegów ma wpływ charakterystyka danego silnika i przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego a pojemność silnika,faktże większa zmienia charakterystyke ale to jest mocne uogulnienie). tak więc wydaje mi sie że nie można z góry zakładać że jest tak czy inaczej bo w innym moorze jest tak czy siak. To jest inna maszyna, inny silnik i ma prawo mieć inne przełożenia.

Nie bronie w tym momencie ani artura ani nikogo innego- nie wiem co komu wskazywał jego licznik, wiem co wskazywał mi i wierzcie mi- nie mam najmniejszych powodów żeby zmyślać. Poprostu głośno myśle i wyrażam swoje zdanie na ten temat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w pożądku :evil: Sory, za ostro napisałem, złośliwie itd.

 

Ja swoje "zdziwienie" wytłumaczę tym, że: znalazłem zmierzone (również przy pomocy aparuturn) przekłamania liczników. Największe miały GSXRy z poprzedniej serii - wynosiło około 4%. Pozostałe motocykle miały podobne - około 3-3,5%. Najlepiej wypadła R1 z przekłamaniem zaledwie 2%. Takie wartości oznaczają, że poniżej 200 ilość "dodanych" kilometrów na godzinę nie powinna przekraczać od 4 do 8. 2% z 200km/h to 4km/h. Zakładając, że rodzina GSXRów przekłamuje o 4%, wskazywana prędkość nie powinna w sumie na dwójce przekraczać 150-151 km/h dla GSXR600. Tymczasem u Artura jest 180 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...