Skocz do zawartości

zmiana zaworów exc 520


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

podczas regulacji zaworów w exc 520 odkryłem, że kończą mi się wydechowe, odległośc pomiędzy ramieniem dzwigienki zaworowej a górnym kapeluszem od zaworu jest mniejsza niż 0,20.

 

Moje pytania:

Czy przyczyną mogą być tylko zawory (cieńkie jak żyletki na obrzeżach więc głębiej wchodzą i takie efekt) czy wybite gniazda zaworowe?

Jeśli gniazda to czy da radę to zrobić?

 

Co do zaworów myślę, że wezmę oryginały (krążą plotki, że ostatnio wiseco i proxy miały wady) ale czy koniecznie trzeba zmieniać sprężyny czy wystarczy, że mają wymiar i można je zostawiać. Tak samo kapelusze, czy jeśli nie mają uszkodzeń można je zostawić?

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że regulacja się już skończyła tak? Jeśli tak to pomierz sprężyny i jeśli są w dobrym stanie to wymień tylko zawory ( w serwisówce masz dane). Przy wymianie musisz oddać głowicę żeby przefrezowali ci gniazda pod nowe zawory. Tyle.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zaobserwowałem w tego typu sprzętach to gniazda tracą swój kształ trapezu na rzecz trójkąta i to powoduje wyklepanie się przylgni zaworowej. Obstawiam że u Ciebie jest podobnie czyli nowe zawory plus przywrócenie kształtu gniazdom zaworowym i moto będzie dalej orać glebe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja jest, ale w exc jest taka konstrukcja, że zuzyte zawory które osiadajac w gniezdzie wysuwaja sie do gory i powoduja ze kapelusz zabezpieczajacy spezyne od gory zaczyna bic po dzwigience, wtedy wiadomo, że trzeba wymienić.

 

sam będę tylko zdejmował głowicę, na rozpięcie zaworów dam do zakładu gdzie mi przefrezują. Jak kupiłem był po remoncie i wymianie ssących, wtedy i ssące i wydechy miały odległośc od kapelusza do dzwigienki na maxa (0,40) a teraz po kilkuset kilometrach ssące nadal mają wymiar a wydechy jakoś tak szybko zeszły do granicy

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już chyba wiem, czemu wydechy mi tak szybko zeszły, pękła opaska od gumy gaźnika od strony głowicy i pewnie brał trochę lewego powietrza, co zubożyło mieszankę.

Świeca jednak raczej ciemna, zaworów nie zobaczyłem, bo okazało się, że w EXC trzeba rozkuć łańcuszek żeby zdjąć głowicę.

 

Przy okazji wymieniam łożyska wałka rozrządu, podczas ściągania pękła mi spręzynka od autodekompresatora. Czy auto deko w exc jest niezbędny ? W hondzie XR zdjąłem i problemu nie było, ale ona była kopana, a czy przy rozruszniku są jakieś przeciwskazania i jakie mogą być efekty demontażu autodekompresatora ? Czy może np. odbijać kopkę ?

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak był dekompresator to znaczy , że możesz nie odpalić bez niego z rozrusznika. Ewentualnie dostanie on w tyłek tak , że długo nie posłuży Ci w moto.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta spreżynka kosztuje 15zl bez niej sie zarżniesz.

Same spreżyny nie są tyle problematyczne w tych motocyklach co własnie talerzyki- pękają. Robiłem dwa takie przypadki. Dostępne w kpl ze sprężyną kosztują ok 80zł na zawór- czyli tanio. Co do zaworów, nie wiem czy są tam już tytany czy stalowe, jeśli tytany to cena się zdołuje.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersje od 2003 mają tytany, ale można założyć stalowe z roczników 2000-2002 tylko wtedy też trzeba wziąć spręzyny ze stalowych.

Ja mam 2002 więc fabrycznie na stalowych, proxy były po 150zl, ale czytałem na forach że ostatnio niby jakieś problemy były więc dodałem 50zł i za 200zl od sztuki kupiłem oryginały wydechowe.

Generalnie ceny w ktm nie zabijają, komplet podwójnej sprężyny z kapeluszami faktycznie 80zł, spręzynka autodeko 10zł, nawet trzymacz uszczelek do pompy wody (te kółeczko w które wkłada się ziemringi a na około oringi) zaledwie 30zł. Uszczelka pod głowicę oryginał 78zl. Wziąłem także łożyska wałka rozrządu i wymieniam wszystko.

 

na tłoku od góry była czarna maź, którą można było zetrzeć, czy to efekt złej regulacji gaźnika? oleju speclajnie mi nie bierze więc się zastanawiam skad to.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...