marcel111 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 podczas regulacji zaworów w exc 520 odkryłem, że kończą mi się wydechowe, odległośc pomiędzy ramieniem dzwigienki zaworowej a górnym kapeluszem od zaworu jest mniejsza niż 0,20. Moje pytania:Czy przyczyną mogą być tylko zawory (cieńkie jak żyletki na obrzeżach więc głębiej wchodzą i takie efekt) czy wybite gniazda zaworowe?Jeśli gniazda to czy da radę to zrobić? Co do zaworów myślę, że wezmę oryginały (krążą plotki, że ostatnio wiseco i proxy miały wady) ale czy koniecznie trzeba zmieniać sprężyny czy wystarczy, że mają wymiar i można je zostawiać. Tak samo kapelusze, czy jeśli nie mają uszkodzeń można je zostawić? Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) Czyli rozumiem że regulacja się już skończyła tak? Jeśli tak to pomierz sprężyny i jeśli są w dobrym stanie to wymień tylko zawory ( w serwisówce masz dane). Przy wymianie musisz oddać głowicę żeby przefrezowali ci gniazda pod nowe zawory. Tyle. Edytowane 31 Marca 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Z tego co zaobserwowałem w tego typu sprzętach to gniazda tracą swój kształ trapezu na rzecz trójkąta i to powoduje wyklepanie się przylgni zaworowej. Obstawiam że u Ciebie jest podobnie czyli nowe zawory plus przywrócenie kształtu gniazdom zaworowym i moto będzie dalej orać glebe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 regulacja jest, ale w exc jest taka konstrukcja, że zuzyte zawory które osiadajac w gniezdzie wysuwaja sie do gory i powoduja ze kapelusz zabezpieczajacy spezyne od gory zaczyna bic po dzwigience, wtedy wiadomo, że trzeba wymienić. sam będę tylko zdejmował głowicę, na rozpięcie zaworów dam do zakładu gdzie mi przefrezują. Jak kupiłem był po remoncie i wymianie ssących, wtedy i ssące i wydechy miały odległośc od kapelusza do dzwigienki na maxa (0,40) a teraz po kilkuset kilometrach ssące nadal mają wymiar a wydechy jakoś tak szybko zeszły do granicy Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 To wychodziło by że albo gniazda nie były dokładnie przycięte, albo miałeś ubogą mieszanke. Ale to gdybanie i bez zdjęcia głowicy się nie dowiesz co było przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 czy po kolorze świecy poznam czy miałem dobrą? Ma być kawa z mlekiem, jaka będzie przy ubogiej ? Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Siwa, biała, ogólnie jasna. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 czy po kolorze świecy poznam czy miałem dobrą? Ma być kawa z mlekiem, jaka będzie przy ubogiej ? Bez problemu poznasz, jasna ( biała/siwa) to oznak ubogiej mieszanki, do tego zawory będziesz miał jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 już chyba wiem, czemu wydechy mi tak szybko zeszły, pękła opaska od gumy gaźnika od strony głowicy i pewnie brał trochę lewego powietrza, co zubożyło mieszankę.Świeca jednak raczej ciemna, zaworów nie zobaczyłem, bo okazało się, że w EXC trzeba rozkuć łańcuszek żeby zdjąć głowicę. Przy okazji wymieniam łożyska wałka rozrządu, podczas ściągania pękła mi spręzynka od autodekompresatora. Czy auto deko w exc jest niezbędny ? W hondzie XR zdjąłem i problemu nie było, ale ona była kopana, a czy przy rozruszniku są jakieś przeciwskazania i jakie mogą być efekty demontażu autodekompresatora ? Czy może np. odbijać kopkę ? Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Jak był dekompresator to znaczy , że możesz nie odpalić bez niego z rozrusznika. Ewentualnie dostanie on w tyłek tak , że długo nie posłuży Ci w moto. Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 ta spreżynka kosztuje 15zl bez niej sie zarżniesz.Same spreżyny nie są tyle problematyczne w tych motocyklach co własnie talerzyki- pękają. Robiłem dwa takie przypadki. Dostępne w kpl ze sprężyną kosztują ok 80zł na zawór- czyli tanio. Co do zaworów, nie wiem czy są tam już tytany czy stalowe, jeśli tytany to cena się zdołuje. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 520 z tego co pamiętam miały stalowe, więc tragedii nie ma :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Tak 520 ma stalówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 wersje od 2003 mają tytany, ale można założyć stalowe z roczników 2000-2002 tylko wtedy też trzeba wziąć spręzyny ze stalowych.Ja mam 2002 więc fabrycznie na stalowych, proxy były po 150zl, ale czytałem na forach że ostatnio niby jakieś problemy były więc dodałem 50zł i za 200zl od sztuki kupiłem oryginały wydechowe.Generalnie ceny w ktm nie zabijają, komplet podwójnej sprężyny z kapeluszami faktycznie 80zł, spręzynka autodeko 10zł, nawet trzymacz uszczelek do pompy wody (te kółeczko w które wkłada się ziemringi a na około oringi) zaledwie 30zł. Uszczelka pod głowicę oryginał 78zl. Wziąłem także łożyska wałka rozrządu i wymieniam wszystko. na tłoku od góry była czarna maź, którą można było zetrzeć, czy to efekt złej regulacji gaźnika? oleju speclajnie mi nie bierze więc się zastanawiam skad to. Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 za mało odkręcasz i zamuliłeś sprzęta :) jedynym lekarstwem jest przesiadka na 450 :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.