Lukki Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) Witam Wszystkich, mam problem z nierówną pracą ciepłego silnika na wolnych obrotach. Na ssaniu i do momentu aż się zagrzeje wszytko jest ok a jak tylko zacznie łapać temperaturę ponad ok. 90 C zaczyna nierówno pracować. Świece wymienione na nowe irydowe, zrobiona synchronizacja przepustnic wtrysku, nowy filtr powietrza, wyregulowane zawory.Nie wiem czy wpływ może mieć na to układ ładowania ale to także wykluczam, regulator sprawny, ładowanie przy 5tys obr na poziomie 14.5v Czy może mieć na to wpływ paliwo, które zostało zalane do zbiornika przed zimą? Bardzo bym prosił o pomoc. Edytowane 30 Marca 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) Generalnie z tego z czym miałem do czynienia to wiem że rozgrzany silnik zaczyna nierówno pracować gdy ma za mały luz zaworowy. To że miałeś przeprowadzoną regulację zaworów to tym bardziej powinno na tym skupić twoją uwagę. Ja bym zmierzył mu sprężanie na zimnym i na ciepłym silniku. Co do paliwa to jeszcze się z tym nie spotkałem żeby miało wpływ na nierówną pracę rozgrzanego silnika i raczej twojego sprzętu to nie dotyczy.Sprawdź jeszcze czy pucha od filtra jest szczelna i dobrze skręcona.Dodatkowo czy wszystkie fajki dobrze siedzą na świecach i w gniazdach cewek. Edytowane 31 Marca 2012 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. :) Byłoby to troche dziwne jakby okazało się, że to luz zaworowy. Bo sprawdzałem luzy bardzo dokładnie po ustawieniu i tak nagle by się same zmieniły? Postaram się dziś nagrać filmik i wrzucić link na forum. /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Panowie, przepraszam Was ale nastąpiła pomyłka! Troche mnie zdenerwowała ta sytuacja i źle opisałem problem. Poszedłem nagrać filmiki i okazało się, że nierówna praca silnika występuje w całym zakresie temperatur, już po zejściu silnika ze ssania. Filmiki przedstawiające problem w linkach poniżej: - sytuacja zaraz po zejściu ze ssania:http://youtu.be/DYCzfKS6VvA -sytuacja przy gorącym silniku ( żeby nie było, gdy obroty wzrastają ponad 1.5tys obr to już ja dodawałem gazu):http://youtu.be/FOy-3rGaXrc Edytowane 31 Marca 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Wiesz, nie żebym siał zamęt, ale jak oddałem F4i do mechanika (siedzi na tym forum, jeżeli to będzie potrzebne, to mogę go pingnąć) i poprosiłem o regulację przepustnic, to uzyskałem odpowiedź, iż serwis Hondy odradzał taką procedurę. Wiem, że inni mechanicy już się wypowiadali tutaj na ten temat, ale u mnie był robiony luz zaworowy, wymieniany łańcuszek i żadnych akcji z falowaniem obrotów nie mam ;) A przepustnice nie zostały ruszone, tak jak fabrycznie były, tak są. Działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Jezeli, w ubieglym sezonie wszystko bylo w porzadku to daj mu czas, wypal 2 zbiorniki paliwa, moze wszystko wroci do normy...pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Czy przez cala zime stal ?Jesli tak to dolaczam sie do rady wyzej. Pojezdzij daj kilka razy w palnik no i niech temperatura trochewzrosnie bo slyszalem ze dzis w Wwie pizgalo sniegiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Tak, stał całą zimę a w między czasie zostało zrobione wiele rzeczy serwisowych. Co do jazdy to to już śmigałem i jak widać nie zmieniło się. Większość rzeczy już sprawdziłem, zostały jeszcze cewko-fajki, mapa w PC3, zalanie świeżą benzyną. Planuję przeczyścić jeszcze cały układ paliwowy odpowiednim środkiem. Jak to wszystko nie pomoże, to wróci do serwisu gdzie została zrobiona ostatnio synchronizacja przepustnic. Zastanawia mnie to paliwo i łudzę się, że to jego wina. Zatankowałem je na stacji gdzieś na początku grudnia i póżniej było ze dwa razy przelewane z baku do karnistrów, ze względu na prace serwisowe przy motocyklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Nie sądzę, żeby od przelewania wachy pomiędzy kanistrami coś magicznego się z nią stało ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 (edytowane) Panowie, pilne. Postanowiłem sprawdzić cewko-fajki. Na odpalonym i rozgrzanym silniku, zacząłem je wyciągać, wyciągniecie jednej z 3 pierwszych fajek powodowało to że silnik gasł. Natomiast po wyjęciu fajki nr 4, silnik pracował tak jak kiedyś, równiutko, bez problemów. Wkładam tą fajke z powrotem i znowu pojawia się nierówna praca. Świece są na 100% sprawne, bo na starych było tak samo. Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Podmień cewko fajki. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Właśnie idę to zrobić i zaraz zdam relację. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Rozwiązanie jest bardzo proste: jedziesz do mechanika, który Ci ostatnio grzebał i mówisz, że nie odjedziesz, dopóki silnik nie będzie chodził tak jak kiedyś. I w tym momencie demonstrujesz równą pracę silnika wyjmując fajkę nr 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zasrane cewkofajki, ile to czasu psu w czoko poszło przez te małe gówienka. Zamiana miejscami raczej nic nie zmieni, zafunduj sobie komplet używek który akurat u mnie wyniósł całe 30-60zł za 3sztuki i wymień. Lubią się psuć od wilgoci i wysokiej temperatury a z chwilą gdy już są uszkodzone to ze wzrostem temp. silnika jego praca się robi coraz bardziej nierówna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 No więc tak. :biggrin: Zamieniłem miejscami fajki. Wszytkie te oprócz tej "czwartej fajki" powodują gaśnięcie silnika, po wyjęciu jednej z nich. Natomiast nie ważne gdzie umieszcze "czwartą fajkę" to jej wyjęcie nie powoduje gaśniecia silnika, pracuje on nadal normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Panowie, pilne. Postanowiłem sprawdzić cewko-fajki. Na odpalonym i rozgrzanym silniku, zacząłem je wyciągać, wyciągniecie jednej z 3 pierwszych fajek powodowało to że silnik gasł. Natomiast po wyjęciu fajki nr 4, silnik pracował tak jak kiedyś, równiutko, bez problemów. Wkładam tą fajke z powrotem i znowu pojawia się nierówna praca. Świece są na 100% sprawne, bo na starych było tak samo. Jeszcze raz tylko powoli. Zdejmujesz fajkocewke nr 4 i silnik zamiast kuśtykać na 3 gary zaczyna równo pracować? Jeżeli masz miernik to można pomierzyć czy wszystkie daja taki sam opór. Zamiana miejscami niewiele wniesie i jak koledzy napisali musisz poszukać używki na wymiane.Ewentualnie skupić się jeszcze na przewodzie.Sprawdź czy nie jest gdzieś przeciety i czy w ciemnym garażu nie skacze po nim iskra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.