mmariano Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Witam Co jest przyczyną ocierania osłon przednich teleskopów o błotnik?Widziałem kilka Junaków, w których osłony miały spore przetarcia.Przecież odległość goleni uzależniona jest od długości osi koła (czy też "grubości" piasty?) i rozstawu otworów w półkach.Czy jest tam możliwość regulacji? I drugie pytanie.Czy istnieje możliwość regulacji położenia tylnego koła?Pytanie wynika z zaobserwowanej lekkiej dwusladowości - około 1 cm różnicy w położeniu środka opony. Pozdrawiammmariano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Niestety ale dużo tych maszyn ma właśnie takie przetarcia , trzeba to dopasować . Często były zakładane szersze opony a w najwęższym miejscu mogły juz sie nie mieścić i ów błotnik był rozginany .Regulacje tylnego koła masz napinacze . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmariano Opublikowano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Regulacje tylnego koła masz napinacze . Dzięki za info odnośnie przedniego błotnika.Wydawało mi się, że napinacze pozwalają ustawiać płaszczyznę obrotu koła.Jest możliwość przesunięcia piasty po osi bliżej lub dalej od wahacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Jest możliwość przesunięcia piasty po osi bliżej lub dalej od wahacza?Poprzez zmianę szerokości dystansów pomiędzy wahaczem i kołem oraz poprzez przesunięcie felgi szprychami w potrzebną stronę (pod warunkiem, że starczy gwintu na szprychach). Pierwszy sposób raczej odpada, bo pozostaje kwestai prostoliniowego ustawienia kół zębatych w napędzie. Edytowane 28 Marca 2012 przez HD1940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmariano Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K54 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) Co jest przyczyną ocierania osłon przednich teleskopów o błotnik?Czy istnieje możliwość regulacji położenia tylnego koła?mmarianoWitka.Ocieranie osłon o błotnik na ogół spowodowane jest złym montażem.Trzeba złożyć wstępnie cały przód ale nie skręcać śrub dolnej półki na maksa. Pomiędzy osłony a błotnik wstawiasz (drewniane) kliniki - można je owinąć szmatką aby nie obetrzeć lakieru - i ustawiasz symetrię błotnika i osłon. Teraz skręcasz śruby półek i błotnika. Jeżeli błotnik i osłony nie są podkształcane, powinno być dobrze.Przed kombinowaniem z tylnym kółkiem sprawdź, czy koło zdawcze silnika i zębatka tylnego koła są mniej więcej w jednej płaszczyźnie. Na ogół wydaje się tylko że koło jest przesunięte :) Zacznij od przedniego koła i ustaw je prostopadle do lag :biggrin: , tak jak w rowerze, luzując dolne śruby półek. Potem poluzuj nakrętki mocujące tylne koło. OBIE ! Zapomocą "napinaczy" łańcucha ustaw jednośladowość kół. Sprawdzić to można metodą wypraktykowaną przez jednego z "Dzików" :biggrin: Bierze się gymkę, tzw kapeluszową i dwa haczyki np ze spinaczy. Zaczepiasz spinacze za przód przedniej oponu i tył tylnej i patrzysz na odległości obręczy kół od gumki :biggrin: Tak kręcisz napinaczami aby odległości te były "w miarę" równe. Ale nie zapominaj o sprawdzaniu jednocześnie napięcia łańcucha.Może nieco mętnie wytłumaczyłem, ale spróbuj :)Pozdrawiam Edytowane 31 Marca 2012 przez K54 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Na ogół wydaje się tylko że koło jest przesunięte :) Zacznij od przedniego koła i ustaw je prostopadle do lag :biggrin: , tak jak w rowerze, luzując dolne śruby półek.Może nieco mętnie wytłumaczyłem, ale spróbuj :)Pozdrawiam Jak mnie uczono w szkole, to prostopadle jest wtedy, gdy coś jes w poprzek innej części :excl: . Zapewne chodziło ci o ustawienie równoległe, ale to całkiem coś innego niż piszesz. Naprawdę, warto przed wysłaniem posta przeczytać go ze zrozumieniem. To podobno nie boli :notworthy: :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K54 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Cytata : """ Jak mnie uczono w szkole, to prostopadle jest wtedy, gdy coś jes w poprzek innej części :excl: . Zapewne chodziło ci o ustawienie równoległe, ale to całkiem coś innego niż piszesz. Naprawdę, warto przed wysłaniem posta przeczytać go ze zrozumieniem. To podobno nie boli :notworthy: :lalag: """Sorki, może nie przeczytałem, może źle napisałem ... Mogłem napisać, że " płaszczyzna koła prostopadle do płaszczyzny lag przy prostopadłym ustawieniu płaszczyzny lag do pionowej płaszczyzny symetrii ramy " .... tylko to dopiro jest mętny opis.A w ogóle to jak byś nie miał krzywo ustawionego koła to i tak do każdej lagi będzie równoległe :biggrin:PozdrawiamK54 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.