Skocz do zawartości

Junak - osłony teleskopów.


mmariano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Co jest przyczyną ocierania osłon przednich teleskopów o błotnik?

Widziałem kilka Junaków, w których osłony miały spore przetarcia.

Przecież odległość goleni uzależniona jest od długości osi koła (czy też "grubości" piasty?) i rozstawu otworów w półkach.

Czy jest tam możliwość regulacji?

 

 

I drugie pytanie.

Czy istnieje możliwość regulacji położenia tylnego koła?

Pytanie wynika z zaobserwowanej lekkiej dwusladowości - około 1 cm różnicy w położeniu środka opony.

 

 

Pozdrawiam

mmariano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale dużo tych maszyn ma właśnie takie przetarcia , trzeba to dopasować . Często były zakładane szersze opony a w najwęższym miejscu mogły juz sie nie mieścić i ów błotnik był rozginany .

Regulacje tylnego koła masz napinacze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacje tylnego koła masz napinacze .

 

Dzięki za info odnośnie przedniego błotnika.

Wydawało mi się, że napinacze pozwalają ustawiać płaszczyznę obrotu koła.

Jest możliwość przesunięcia piasty po osi bliżej lub dalej od wahacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość przesunięcia piasty po osi bliżej lub dalej od wahacza?

Poprzez zmianę szerokości dystansów pomiędzy wahaczem i kołem oraz poprzez przesunięcie felgi szprychami w potrzebną stronę (pod warunkiem, że starczy gwintu na szprychach). Pierwszy sposób raczej odpada, bo pozostaje kwestai prostoliniowego ustawienia kół zębatych w napędzie.

Edytowane przez HD1940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest przyczyną ocierania osłon przednich teleskopów o błotnik?

Czy istnieje możliwość regulacji położenia tylnego koła?

mmariano

Witka.

Ocieranie osłon o błotnik na ogół spowodowane jest złym montażem.

Trzeba złożyć wstępnie cały przód ale nie skręcać śrub dolnej półki na maksa. Pomiędzy osłony a błotnik wstawiasz (drewniane) kliniki - można je owinąć szmatką aby nie obetrzeć lakieru - i ustawiasz symetrię błotnika i osłon. Teraz skręcasz śruby półek i błotnika. Jeżeli błotnik i osłony nie są podkształcane, powinno być dobrze.

Przed kombinowaniem z tylnym kółkiem sprawdź, czy koło zdawcze silnika i zębatka tylnego koła są mniej więcej w jednej płaszczyźnie. Na ogół wydaje się tylko że koło jest przesunięte :) Zacznij od przedniego koła i ustaw je prostopadle do lag :biggrin: , tak jak w rowerze, luzując dolne śruby półek. Potem poluzuj nakrętki mocujące tylne koło. OBIE ! Zapomocą "napinaczy" łańcucha ustaw jednośladowość kół. Sprawdzić to można metodą wypraktykowaną przez jednego z "Dzików" :biggrin: Bierze się gymkę, tzw kapeluszową i dwa haczyki np ze spinaczy. Zaczepiasz spinacze za przód przedniej oponu i tył tylnej i patrzysz na odległości obręczy kół od gumki :biggrin: Tak kręcisz napinaczami aby odległości te były "w miarę" równe. Ale nie zapominaj o sprawdzaniu jednocześnie napięcia łańcucha.

Może nieco mętnie wytłumaczyłem, ale spróbuj :)

Pozdrawiam

Edytowane przez K54
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na ogół wydaje się tylko że koło jest przesunięte :) Zacznij od przedniego koła i ustaw je prostopadle do lag :biggrin: , tak jak w rowerze, luzując dolne śruby półek.

Może nieco mętnie wytłumaczyłem, ale spróbuj :)

Pozdrawiam

 

Jak mnie uczono w szkole, to prostopadle jest wtedy, gdy coś jes w poprzek innej części :excl: . Zapewne chodziło ci o ustawienie równoległe, ale to całkiem coś innego niż piszesz. Naprawdę, warto przed wysłaniem posta przeczytać go ze zrozumieniem. To podobno nie boli :notworthy: :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytata : """ Jak mnie uczono w szkole, to prostopadle jest wtedy, gdy coś jes w poprzek innej części :excl: . Zapewne chodziło ci o ustawienie równoległe, ale to całkiem coś innego niż piszesz. Naprawdę, warto przed wysłaniem posta przeczytać go ze zrozumieniem. To podobno nie boli :notworthy: :lalag: """

Sorki, może nie przeczytałem, może źle napisałem ... Mogłem napisać, że " płaszczyzna koła prostopadle do płaszczyzny lag przy prostopadłym ustawieniu płaszczyzny lag do pionowej płaszczyzny symetrii ramy " .... tylko to dopiro jest mętny opis.

A w ogóle to jak byś nie miał krzywo ustawionego koła to i tak do każdej lagi będzie równoległe :biggrin:

Pozdrawiam

K54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...