Skocz do zawartości

Ślizga się sprzęgło - cbr 125


Adiii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zauważyłem, że w mojej cbr 125 ślizga się sprzęgło. Objawia się tak, że gdy wrzucę wyższy bieg (nawet bez sprzęgła) i dodam gazu to obroty rosną, a prędkość ta sama. Puszczam manetkę, obroty wracają, odkręcam znowu i jedzie normalnie. Ewidentnie ślizga się sprzęgło, pytanie tylko dlaczego? Co może być powodem ślizgającego się sprzęgła?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zle wyregulowana linka

- zużyte tarcze sprzęgłowe

- zmęczenie sprężyn dociskowych

- gatunek oleju

 

To najczęściej. A wymiana kiedy była jakaś ??

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest mój pierwszy sezon na tym moto. Wymieniłem olej, próbowałem regulować linką - bezskutecznie.

W dodatku jest taki problem, że czasami nie wchodzi luz na rozgrzanym silniku. Trzeba przygazować żeby wszedł.

 

Tarcze, sprężyny, a kosz sprzęgłowy odgrywa tu jakąś rolę?

 

Co będzie łatwiejsze, naprawa sprzęgła czy przekładka silnika? Bo mam drugi silnik w piwnicy, prawie nie śmigany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwalić dekiel i dokładnie oglądnąć , wymiana tarcz sprzegłowych w moim LS zajęła mi godzinkę i to dokładnie zrobiona.

 

Kosz sprzęgłowy raczej nie powienien wpływać na to że ciągnie sprzęgło. Zapewne będzie to zwykłe wyesploatowanie tarcz sprzęgłowych i po wymianie powinno wrócić do normy wszystko.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwalić dekiel i dokładnie oglądnąć , wymiana tarcz sprzegłowych w moim LS zajęła mi godzinkę i to dokładnie zrobiona.

 

Kosz sprzęgłowy raczej nie powienien wpływać na to że ciągnie sprzęgło. Zapewne będzie to zwykłe wyesploatowanie tarcz sprzęgłowych i po wymianie powinno wrócić do normy wszystko.

 

ok dzięki wielkie. Jutro się za to zabieram. Mam jeszcze takie pytanka,

- uszczelka koniecznie nowa?

- Jak poznam, że tarcze, ewentualnie sprężyny są zużyte?

- trzeba ściągać cały kosz sprzęgłowy aby wyciągnąć tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całego nie trzeba ściągać , a tarcze radziłbym oglądnąć bo ścierają się i są cieńsze niż powinny. Sprężyny powinny być ok - sprawdza się je specjalnym przyżądem mierzącym siłę nacisku. Sprawdz grubość tarcz w serwiswce. Uszczelka jak ci się nie rozerwie nigdzie to odtłuścić ją , potem masa uszczelniająca na nią delikatnie i złożyć równo skręcając. Olej możesz spuścić polecam.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się jednak, że kosz trzeba ściągnąć. Honda postanowiła utrudnić sprawę przykręcając kosz na jakąś nakrętkę z kosmosu.

Razem z kolegą wycięliśmy fleksem specjalną nasadkę pasującą pod tą nakrętkę, ale i tak tego nie odkręciliśmy. Dwie osoby siedziały na moto, jedna odkręcała. Koło się ślizgało po podłodze mimo obciążenia, załączonego biegu i wciśniętego hamulca. Wyczytałem, że ta nakrętka przykręcona jest z siłą 76Nm, czyli potrzeba pneumata. Z kolei taka siła rozerwie naszą prowizoryczną nasadkę na strzępy, więc lipa.

Oto zdjęcie sprzęgła: http://img267.imageshack.us/img267/8775/sprzeglo2g.jpg

Pierwsze dwie tarcze są kompletnie czarne i cieńsze od pozostałych, reszta wygląda OK.

 

 

W weekend planuje przełożyć silnik i mam pytanka:

- czy potrzeba modułu od tego drugiego silnika? Oba motory są z 06 rocznika - niczym się nie różnią.

- Nie mam gaźnika od drugiego silnika, czy trzeba będzie regulować gaźnik po zmianie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zablokować bezpośrednio na zembatkach a potem można spróbować stuknąc jakimś zmyślnym pobijakiem. Pneumata to trzeba mieć już konkretnego żeby to odkręcić , ale dałby rady bez żadnych prowizorek. Z moją było gorzej bo nie miała takich nacięć tylko zwykła śrubka. Muszę kiedyś sobie zamówić nową bo ktoś ją odkręcał przedemną jakimś ostrym przecinakiem,

Naprawdę próbowaliśmy wszystkiego, wszystkie nasze patenty zawiodły. Dwie osoby siedziały na moto, hamulec nożny był wciśnięty, zębatki zablokowane, a śruba ani drgnęła. Zrobiliśmy nawet prowizoryczną blokadę z płaskowników - wygięły się. Nie pierwszy raz mam do czynienia z takim problemem, wiele razy odkręcałem wariatory, sprzęgła odśrodkowe i zawsze jakoś się udawało. Nie pozostaje nic innego jak pneumat i zakup specjalnej nasadki od developera, która zapewne kosztuje fortunę...

 

Ostatnią deską ratunku jest regulacja linki, powiedzcie mi, jak wygląda prawidłowo wyregulowana linka? Po prostu ma być lekki luz na klamce i wsio ? Jeśli to zawiedzie - zmieniam silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dałbym radę załatwić porządnego pneumata na parę godzin. Problem tkwi w nasadce - gdzie ją kupić? Stawiam serwis hondy na zamówienie.

Pochwalę się rzeźbą kolegi:

 

nasadka.jpg

 

pneumat raczej rozerwie na strzępy tę prowizorkę, choć spróbować można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to wymeczył i wymienił na normalną

 

:D

 

Chociaż ceny nasadki nie jakieś z kosmosu są

Edytowane przez thomyk

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...