Skocz do zawartości

SUZUKI GSXR 600 GASNIE


Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

 

Tak jak pisalem. Motocyl gasnie ale o dziwo przy wiekszych predkosciach. Jadac ostatnio na sobowidz mialem wlasnie taka przygode ze zgasl. Po zgasnieciu ok 15-20 min rozrusznik wogole nie reaguje, natomiast wszystko wskazuje na to iz prad jest bo wszystkie swiatla, podswietlenia dzialaja. Po tym czasie odpala normalnie od strzala. Co moze byc przyczyna ? Zapchany filtr powietrza ? Tylko wtedy czy rozrusznik by nie krecil ? Na poczatku myslalem ze moze cos z temperatura ze musi ostygnac ale podczas jazdy niezaleznie czy 80 czy 150 temp silnika oscyluje w granicach 70-80 stopni czyli raczej normalnie. Teraz zastanawiam sie czy oddac go na full serwis czy szukac przyczyny tego gasniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wielkim znawcą tematu nie jestem, ale odpowietrznik w korku niema tu nic do rzeczy. :)

Jeśli rozrusznik nie reaguje po zgaśnięciu, możliwe że coś w elektryce się przegrzewa bądź występuje gdzieś spięcie-co uniemożliwia prace silnika i jego rozruch. Filtr powietrza nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem, jest jakiś "fake" w elektryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.

 

Tak jak pisalem. Motocyl gasnie ale o dziwo przy wiekszych predkosciach. Jadac ostatnio na sobowidz mialem wlasnie taka przygode ze zgasl. Po zgasnieciu ok 15-20 min rozrusznik wogole nie reaguje, natomiast wszystko wskazuje na to iz prad jest bo wszystkie swiatla, podswietlenia dzialaja. Po tym czasie odpala normalnie od strzala. Co moze byc przyczyna ? Zapchany filtr powietrza ? Tylko wtedy czy rozrusznik by nie krecil ? Na poczatku myslalem ze moze cos z temperatura ze musi ostygnac ale podczas jazdy niezaleznie czy 80 czy 150 temp silnika oscyluje w granicach 70-80 stopni czyli raczej normalnie. Teraz zastanawiam sie czy oddac go na full serwis czy szukac przyczyny tego gasniecia.

Dobrze byłoby gdybyś napisał ,który to model GSX-R,bo każdy z nich jest inaczej zbudowany.

Sprawdz czy nie masz zapchanego filtra paliwa w pompie paliwa,ja tak miałem przy większych prędkościach dostawał za mało paliwa i pracował przez chwile na 2 lub 3 garnkach. Jak rozrusznik nie reaguje to podstawową rzeczą którą trzeba sprawdzić jest masa!! A także drugi przewód + ,który jest odizolowany od masy,może jest słaby styk. Może też ,któryś z czujników ci już szwankuje,np czujnik położenia stopki,albo sprzęła. Na odległość nie da sie sprecyzować co może być przyczyną,zaprowadz go do kogoś co się zna na mechanice motocyklowej,byle niebył to jakiś wiesiu ,który klepie wski w stodole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl z 2000 roku. Generalnie gasnie i po 15 min odpala normalnie. Sama pompa ( czerwony guzik ) jak i rozrusznik przez te 15 min nie daja znaku zycia. A to ze wszystkie inne kontrolki dzialaja nie obala teorii zwarcia w elektryce ? Jak bylem w IM to mi powiedzieli : naj[pierw regulacja czyszczenie gaźników potem zobaczymy(oczywiscie 250,00 zl) :o

Edytowane przez relakzstyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl z 2000 roku. Generalnie gasnie i po 15 min odpala normalnie. Sama pompa ( czerwony guzik ) jak i rozrusznik przez te 15 min nie daja znaku zycia. A to ze wszystkie inne kontrolki dzialaja nie obala teorii zwarcia w elektryce ? Jak bylem w IM to mi powiedzieli : naj[pierw regulacja czyszczenie gaźników potem zobaczymy(oczywiscie 250,00 zl) :o

Zmartwiła Cię ta cena czy ucieszyła ? bo nie napisałeś.

Jeżeli koszty czyszczenia przekraczają wartość motocykla to faktycznie nie warto inwestować :biggrin:

Zastosowałeś metodę Adama czy nadal masz zamiar się doktoryzować?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zastosowalem, ale chcialbym wiedziec np co ta metoda sprawdze bo jestem laikiem w mechanice i nie chce by mnie serwis wydymal na niepotrzebne rzeczy.

Jeżeli nie chcesz być dymany to znajdź sobie serwis który zabawia się tylko z motocyklami a nie chłopcami :biggrin:

W tym konkretnym modelu taka kasa za czyszczenie gaźników ro jest prezent o ile dobrze zostanie zrobione.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, skoro tak mowisz. A co z tym bakiem ? otwarcie w celu odpowietrzenia ? Ale czy to ze rozruzsznik ani pompa nie dziala to normalna obronna reakcja komputera czy jak ?

Z Twojego opisu wynika, że motocykl jest lekko zaniedbany i mogą się takie awarie kumulować, jeżeli z uchylonym korkiem przejedziesz kilka kilometrów i nie zgaśnie to masz jeden problem rozwiązany.

Gdybyś dokładnie opisał objawy to nie było by problemu. Może nie masz ładowania i po kilku kilometrach zbyt niskie napięcie powoduje gaśnięcie silnika ale po 15 minutach aku "odżywa" i można go ponownie odpalić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcesz być dymany to znajdź sobie serwis który zabawia się tylko z motocyklami a nie chłopcami :biggrin:

Czemuz to Piotrze dymanie kojarzy ci się tylko z z dymaniem chopców ? :D

 

Gdybyś dokładnie opisał objawy to nie było by problemu. Może nie masz ładowania i po kilku kilometrach zbyt niskie napięcie powoduje gaśnięcie silnika ale po 15 minutach aku "odżywa" i można go ponownie odpalić.

Nie odpaliłby (nie zakręcił) . Jeżeli aku ma już na tyle duży efekt pamięciowy to i wydajność prądową rónież kiepską .

Jeżeli ci się uda to sprawdź czy masz iskrę wtedy kiedy gaśnie .

 

Z Twojego opisu wynika, że motocykl jest lekko zaniedbany ..

Jak większość pojazdów w polsce , wydaje mi się ze jednak warto sie bardziej skupic na relacjach międzyludzkich niz na maszynach , tymbardziej że mechanicy beda miec więcej pracy ;]

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem w jego podpisie:"menszczyzna" czyli laską nie jest :biggrin:

A tak jeżeli interesują Cię takie tematy to poczytaj na tym forum o dymaniu źrebaka :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu :

1. znajdź i zmostkuj czujnik stopki bocznej (do testów) . Sprawdź czy znów zgaśnie .

2. sprawdź ładowanie czy aby nie za duże

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaniedbany? dobre podejscie. Dbam o niego ale to tylko maszyna i ma prawo cos sie popsuc czy sie myle ? zazdroszcze ze macie sprzeyty ktore nigdy nie wymagaja zadnych nakladow. A z tym bakiem- mam go otworzyc i pojezdzic ? czy tylko otworzyc bo sie juz gubie. Najpierw mowiles ze otworzyc jak zgasnie a teraz mam juz jechac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci zgaśnie to zaparkuj , otwórz bak i spróbuj odpalić . Jezeli odpalisz po mniej niz minucie to problem z odpowietrzeniem .

Ale na moje to wygląda na "elektrykę" (jakis czujnik lub zwarcie nie daje ci jechać) . ... a jezeli pompa tez nie chodzi ... to sprawdź czy masz włącznik zapłonu sprawny ew. czujnik wywrotki

Jedź z tym do elektryka.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...