Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Olej kapie bo to wymiany jest najprawdopodobniej uszczelka miedzy deklami, nie jest to jakiś problem. Jeśli ma w rzeczywistości 209MTH to nie ma prawa dobrze chodzić, to jest prawie 3x przekroczony limit wymiany tloka, ale myslę ze pewnie licznik nie byl kasowany po remoncie. Skad mam wiedziec czy to oplacalne jak ceny nie napisaleś? 1000zł za remont KTMa to niewykonalny plan nawet na chinskich czesciach. Licz conajmniej 2000zł pod warunkiem ze po drodze nic nie wyjdzie. Moj do samego konca dobrze chodził, a remont wyniosl mnie chyba 3000zł z robocizną w ASO. Za taką zagadkę można dać ok 6K jeśli ma papiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jak powiedział fajnie kolega...motocykl hard enduro się nie opłaca...

 

powiem krótko, ciągle coś: tłok, korba, to jedno kończący się nikasil to następne, napęd też tani nie jest, klocki, łożyska, opony, albo gleba i połamanie czegoś...litania

nie ma miesiąca żebym nie wydał 300-400zł (bez paliwa i oleju), a od listopada miałem dwa takie że wydałem po 1000zł. Raz musiałem kupić całe tylne koło (w starym cienka piasta z 520 padła) w kolejnym rozwaliłem o kamień karter i zmiażdżyłem stator.

W tym miesiącu złamałem nóżkę jak stał w terenie na miękkim - 150zł + wytarta osłona ramy - 50zł + wymianą łożysk w tylnym kole i 2 razy złapałem gumę w przednim laczku, w Szczecinie za wymianę dętki w kole motocyklowym biorą 30zł, dodać grubą dętkę po 55zł , razem 350zł na pierdoły a napęd i tylna opona już się kończą.

 

jak nie jesteś pewien, że chcesz na tą zabawę tyle wydawać to poszukaj innego hobby

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co bym musiał wymienić ,że wyjdzie tyle w 2t ? Chyba generalke nie ? Mi chodził o uszczelki , tłok i korbę... chyba ,że bedzie coś więcej czego nie wykluczam. Specjalnie zmieniłem swoje plany ,żeby nie wkopać się w duże koszta bo miałem brać wr250f ... a exc 125 chyba jest sporo tanszy w utrzymaniu niż ona ... dużo rzeczy mogę w nim zrobić sam, a wr np. sama regulacja nie jest prosta.

 

Pytam poprostu bo koło mnie nic nie ma ciekawego :/ szukam sprzętu 2 miesiące ( w woj. mazowieckim) i nie znalazłem jeszcze ,który by serio był do wzięcia... są ludzie do których podjeżdzałem i nie wiedzieli ,że w takim motocyklu ( husqvarna te 250 ) trzeba regulować zawory, zmieniać tłok itp. wielu ludzi nieświadomie kupuje takie motocykle ,a potem sprzedają bo " od 2 lat stoi w garażu" ,a moto nigdy serwisu nie widziało... Jak podjeżdzam i pytam kiedy coś ost był robione to aż płakać się chce ... bo jest odp typu ,ale mam go od 3 lat i nie trzeba było nic robić, bał bym się takie "coś" oddać do serwisu...

 

marcel111

Ciągle coś? jak zrobie na początku sezonu tłok, korbę itp i nikisal będzie ok to przecież chyba troche wytrzyma nie ? To nie jest cross, pozatym i w nim tego co tydzień też się nie robi... Będe jeździł tylko w weekendowo robiąc +/- 100km. Przy mojej jeździe tak 60mh powinno wytrzymać. Gleba owszem wchodzi w grę,ale mam trochę już umiejętności i cennego doświadczenia żeby uniknąć jakiegoś błędu. Nie można jej wykluczyć ,ale odpukać w zeszłym sezonie żadnej porządnej nie miałem. I mi takie akurat rzeczy jak Tobie się nie zdarzają xD masz chyba pecha ;P Nie jestem pewny jednego. Czy warto interesować się konkretnie tym KTM czy nie ...a to hobby mam nie od wczoraj i liczę się z kosztami...

 

Wracając do moto koleś na początku chciał 9k ,ale zszedł do 8k bo potrzebuje pieniedzy.. ale to chyba nadal dużo ,a do 6k chyba nie zejdzie... wole dołożyć trochę i mieć spokojną głowę bo tu nie ma co oszczędzać.

 

Widzę ,że tu jest nawet ok tylko jak na 2006 to cena spora i trochę stoi juz na otomoto : http://otomoto.pl/ktm-exc-exc-125-M3054589.html

Aprilia SR 50 --> Derbi Senda 50 --> KTM EXC 125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki GSR 600 Yoshimura Edition --> Ducati Monster 696 --> Honda CBR 600 RR PC40 --> ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę co tydzien po około 120-150 km trasy mieszane, od szybkich szutrów po bagna i rowy, czasem jakiś podjazd. Miałem exc 125, fantastyczny sprzęt ale przy takich przebiegach gdzie mth lecą jak szalone przerażało mnie czekanie na wymianę następnego tłoka, co drugi tłok korba, co 3-4 tłoki nikasil (przy przeciąganiu tłoka więcej nie zrobi) także palił sporo i trzeba było lać olej do mieszanki.

 

Teraz wybrałem 4t po remoncie, zapłaciłem trochę powyżej ceny rynkowej za ten rocznik, ale mam faktury z serwisu ktm i worek starych częsci na cały remont silnika (7tyś zł), wg tego co piszą na zachodnich forach exc 520/525 powinień wytrzymać nawet 300-400 mth między remontami, więc się przebiegami więcej nie martwię, pali mi 7-8 litrów zamiast 11-12. przy przebiegu 500km miesięcznie różnica w samym paliwie to:

 

4t:

8 litrów x5 x 5,80zl= 230zl

 

2t:

12 litrów x5 x 5,80zl = 350zl + 50zł za litr oleju do mieszanki (akurat na 40 litrów spalonego paliwa) = 400zł

 

wymiana oleju w skrzyni 2t = wymiana oleju w silniku 4t , obie raz w miesiącu tylko że w 2t mamy 0,75l a w 4t 1,25l + filtry oleju, więc tu trochę drożej 4t

tak czy inaczej różnica wynikająca ze spalania to spora kwota.

 

 

Czy mam pecha? patrząc po znajomych raczej szczęście.

Kolega kupił "trwałego" lc4 - wybuch mu silnik pod koniec zeszłego sezonu

kilka tygodni temu drugiemu w exc wałek równoważący rozwalił pół silnika ( a dbał i inwestował, miał nowy tłok, cylinder, korbę, łancuszek i zawory)

kolejny przy podjeździe tak rzucił sprzętem, że pokrzywił lagi

 

Współczuje Ci szukania sprzętu bo faktycznie na rynku cross/hard enduro dużo zaniedbanych padak. Jak nie masz większej kwoty to lepiej pomimo spalania i częstszych (choć tańszych) remontów szukać jednak 2t, bo reanimacja starego 4t może wynieść zbyt dużo.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co napisałeś to prawda. No niestety w Polsce cieżko znaleść używany sprzęt w dobrym stanie ,a najgorzej jak ma się mały wybór albo wcale... Ogólnie szukam jednego z tych moto : Suzuki drz-400e, ktm exc 125 , 200 ...

 

A japonczyka to jakiego ? takiego od 2000>, wr400 by się nadawała ? Podobnie by było z nią jak z drztą ? :P

 

Za tamtego exc chyba nie będe się brał... zobacze co mi koleś powie. No coż będe szukał dalej...

Edytowane przez Danzi93

Aprilia SR 50 --> Derbi Senda 50 --> KTM EXC 125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki GSR 600 Yoshimura Edition --> Ducati Monster 696 --> Honda CBR 600 RR PC40 --> ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia, Japończyk to bedzie za darmo jedził :icon_mrgreen:

Koszty uzywania wyczynów są takie same czy to sprzetów z Europy czy Japonii. Jakimiś drobiazgami się różnią, ale i tak na korzysć KTMa zwykle, np. tania i prosta regeneracja PDS i droga naprawa progresji w Japonii, że o odporności samych silników 4T KTMa w porównaniu do wymienionych WR nie wspomne, bo 2T jeden ptak, tyle ze Japonia nie robi hard enduro 2T więc i tak nie ma o czym dywagować. Cenu uzywek nie są bez znacznia, wejdz na allegro zobacz ile masz gratów do 125/200(to to samo w 90%) i w jakich cenach. DRZ? Może i nie są złe jak latasz sobie po piasku czy robisz kilometry po polach, u nas był to popularny sprzęt 2-3 lata temu, potem stopniowo i tak kazdy przesiadł się na przerózne 2T, albo yz-f itp i jakos za drz nie tęskni. EXC nie będzie wiele tańsze w utrzymaniu niz crossówka, na to nie licz. Moją 200setką spalam ok zbiornik co niedzielę, nie wiem ile to km, ale myślę ze 60-90km, pali mniej niż 250 2T ale jedzie tez mniej :P Maszyna całkowicie bezproblemowa, az nudna, w trakcie sezonu tylko paliwo, filtr, łańcuch, z raz na miesiąc jakis wydatek rzędu 200-300zł na oponkę, plastik, tarczę, coś tam jeszcze, przy czym wyciskam z niej ile się da. Jak kupisz sobie 125 na początek, to tez dobry plan bo nabędziesz na nim odpowiednie nawyki, bez problemów pojezdzisz tez na torze, w ciezkim terenie nie naszarpiesz się jak dziki osioł :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To drz jest tak kiepska ? Myślałem, że w wersji E to fajny endurak...

 

Moc: 49KM

Moment obrotowy: 41Nm

Waga: 119kg

Długość: 2235mm

Szerokość: :825mm

Wysokość: 1245mm

Wysokość siedzenia: 945mm

Prześwit: 325mm

Pojemność baku:10l

Stopień sprężania: 12,2:1

Gaźnik: KEIHIN FCR39

Generator 150W

 

Zawieszenie jest słabsze niż w rasowych hard endurach... no ,ale coś za coś. 49KM i waga 120kg to chyba aż tak źle nie jest.

 

Wolałbym KTM exc 125, bo jest lżejszy i ma lepsze zawieszenie. Tu fakt części jest naprawde dużo, ale wezme to co poprostu będzie w lepszym stanie... a mam jeszcze takie pytanie czy jakbym kupił exc 125 to mogę w nim póżniej zmienić cylek na 200 ? Czy trzeba będzie coś kombinować ?

Edytowane przez Danzi93

Aprilia SR 50 --> Derbi Senda 50 --> KTM EXC 125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki GSR 600 Yoshimura Edition --> Ducati Monster 696 --> Honda CBR 600 RR PC40 --> ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny, ale w okolicach 7 tyś z papierami wersji E w dobrym stanie nie kupisz.

 

Jak ktoś kiedyś określił jest to motocykl który we wszystkim jest średni, zawias średni, waga średnia (gorzej niż exc lepiej niż lc4)

osiągi średnie, trwałośc niby większa ale w wersji E już nie taka legendarna jak w S.

 

Dlatego wiele osób to w Polsce wybiera, jest jakimś tam kompromisem pomiędzy wydatkami a osiągami

 

setka albo jeszcze lepiej exc 200, to bardzo fajne sprzęty, i koszty ewentualnego startowego remontu po kupnie będą niższe niż w 4t

mając 6-7 tyś szedł bym raczej w 2t właśnie ze względu na to, że ewentualna mina będzie mniej kosztować niż w tak tanim zajechanym starym wyczynowym 4T.

Koszty paliwa owszem większe ale rozłożone w czasie.

 

Opcją jest też dr350 ale one z kolei jak na swoje roczniki trzymają bardzo wysokie ceny i w porównaniu do 2t pyrkają.

 

W miarę bezpieczny budżet dla 4t to 12 tyś zł wtedy albo młoda drz E albo trwały i porobiony 525. To drugie opcja trochę droższa w utrzymaniu ale lepsza pod względem osiągów.

 

WR ? dobra maszyna ale ma kilka rozwiązań w silniku, dla których lepiej starszej nie brać ( np wałek na panewkach, albo zintegrowana zębatka rozrządu z wałem, od 2003 roku tytany)

Jeśli już WR to 2006-2007 i w górę, zadbane ale wtedy to już kwoty 15 tyś zł i więcej.

 

http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=16&t=23244

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet mam do 10k... jakby coś super się trafiło to i 12k może by dało radę, ale wole mieć jakieś zabezpieczenie finansowe po kupnie na wrazie czego dlatego szukam do 10k...

 

Ten exc glupio nie wygląda, mam do niego kawałek ,ale może warto się przejechać...w opisie jest napisane, że coś w nim było robione czyli sprzedający wiedział/pamiętał o serwisie, tylko dziwi mnie że już troche stoi ( 2 miesiące , jak jeszcze exc nie brałem pod uwagę ) może dlatego że cena jest wysoka jak na ten rocznik bo to 2006 http://otomoto.pl/ktm-exc-exc-125-M3054589.html

Aprilia SR 50 --> Derbi Senda 50 --> KTM EXC 125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki GSR 600 Yoshimura Edition --> Ducati Monster 696 --> Honda CBR 600 RR PC40 --> ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli 10-12 to ja bym szukał ładnej już zarejestrowanej drz, tym bardziej, ze chcesz jezdzic po 100km na wypad.

 

Ten co podajesz, remont 30mth temu, więc teoretycznie już tłok do wymiany, jesli wtedy nie wymieniał korby to też korba

nic nie pisze o selekcji tłoka, jeśli jest C, to niedługo wymiana albo regeneracja cylindra...

dodatkowo pisze, że mozlwość rejestracji, tak więc pewnie ma zagraniczne papiery, czyli koszt rejestracji to 500 czy 600zl i

szarpanie się na przeglądzie jesli nie masz znajomości ( chyba, że ma opony z homologcją, kierunki, lusterka, klakson i wsyztsko dziala)

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w exc co 30mh trzeba tłok wymieniać ? Wydawało mi się, że co 60mh to tak ok... nie którzy zmieniają co 80mh...( raz na sezon )

 

 

No lepsza by była drz... ale już mamy połowe czerwca ,a ja ciągle nie mam moto... nic ciekawego nie ma, a drz-tek to już w ogóle ( chodzi mi o wersje E bo S,SM mnie nie interesuje ) musze wybierać z tego co jest bo nie chce zmarnować sezonu... :/ może ten ktm trochę taniej by poszedł to bym brał. ewentualnie może jakąś większą pojemność np. xt600 choć ciężka to w lesie jakoś daje radę ,ale wyciągać jej z błota to bym nie chciał... ( już nią jeździłem) .

Aprilia SR 50 --> Derbi Senda 50 --> KTM EXC 125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki GSR 600 Yoshimura Edition --> Ducati Monster 696 --> Honda CBR 600 RR PC40 --> ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno sie co 30, owszem w jezdzie enduro gdzie nie jedzie sie na pelnych obrotach non stop jak na torze, wytrzyma wiecej, ale takie przeciaganie jak piszesz sprawia, ze z cylindra robi sie jajko i selekcje leca co wymiane tloka.

 

250 albo 300 moze robic wiecej, ale kupic w polsce 300 to dopiero wyczyn, oferta uzywanych jest bardzo mala.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem exc 300 w 2t :D była koło mnie ,ale za hardcorowa xD 250 też jest dość mocna... przynajmniej cross yz 250 to bestia...

 

Dla mnie exc 125 słóżył by do jazdy po lesie tak na luzie, szybkich sprintów ( po to mi też 6 bieg ), pewnie kilka razy by się skoczyło na tor, trial, freeride dla niego nie ma przeszkód bo jest lekki i ma moc, ja też dużo nie waże więc idealna maszyna... ewentualnie 200 exc, tylko mocy więcej ;)

 

A co ile zmieniacie olej w lagach i uszczelniacze ? Raz na sezon wystarczy ?

Olej w skrzyni co 10-15mh ? Uszczelki silnika itp co sezon ? Są jakieś rzeczy na które bardziej powinienem zwrócić uwagę ?

Aprilia SR 50 --> Derbi Senda 50 --> KTM EXC 125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki GSR 600 Yoshimura Edition --> Ducati Monster 696 --> Honda CBR 600 RR PC40 --> ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...