kylo Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Patrząc na to co piszesz dochodzę do wniosku, że w tym przypadku ( cena, koszty serwisu, spalanie, turystyka) najlepszym wyborem byłby inny motocykl niż te o,których była dotąd mowa- HONDA NTV 650 , wersja starsza lub nowsza( bez lub z owiewkami) kwestia gustu , upodobań i wygody. Najbardziej ekonomiczny turystyk jaki znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 (edytowane) ... tu sie zgadzam mialem i sobie chwale ... polecam dla mniejszych motonitow ... warunek trzeba po zakupie rozebrac pompe paliwa i zabezpieczyc przed wypalaniem stykow - wstawia sie diode lub wozic z soba komplet naprawczy koszt okolo 60 zl , i koniecznie zmienic regulator napiecia na akcesoryjny te Hondowskie sa do bani i lubia sie spalac ( maja za maly radiator ) ( no mozna jak jest sprawny kupic w ieci lub sklepie z elektronika radiator i dolozyc do regulatora naiecia ) ... dobre wlasnosci trakcyjne , wygodny ... niewatpliwie mniejszy niz BMW ..warto zmienic kufry na akcesoryje pokrywy w wypadku Deauville ... dobre spalanie i fajne oddawanie mocy ...jednak dla wyzszych motonitow uciazliwy ...( zgiecie nog jak w niejednym sporcie - no i wibujacy silnik ..V2 oczywiscie ) ... w kwesti ekonomiki patrzac na paliwo to BMW stoi lepiej Edytowane 17 Marca 2012 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 (edytowane) do tego zestawienia zamiast sabre wstawiłbym st 1100 (podobny budżet jak sprzęty podane przez Ciebie)z bmw to może jeszcze r1100 (rs są chyba najtańsze z tej rodziny)Zgadzam się w 100%. Ja zanabyłem drogą kupna, hondę st1300. Zastanawiałem się też nad st1100 i BMW k1200lt. Spalanie, komfort, jazdy, osłona od wiatru, tego nie znajdziesz w innych, podobnych cenowo motocyklach. Części eksploatacyjne, w normalnych cenach. Jedynie filtr powietrza oryginalny to wydatek coś ok. 270zeta. Można założyć akcesoryjny za 40zł. Smarowanie i czyszczenie łańcucha to też przeszłość :biggrin: Więc może i ten model warto abyś rozważył? Edytowane 17 Marca 2012 przez josha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut88 Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 honda ntv nie jest zła ale ma za słaby silnik (spalanie dla mnie nie jest aż tak ważne) i z wyglądu bardziej mi odpowiada bmw lub diversion szkoda tylko że skrzynie mają tylko 5 biegówA zawieszenie tylnego koła w bmw jest wytrzymałe bo mnie wydaje się solidniejsze w diversion? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 (edytowane) ..w BMW masz dwa raodzaje pojedynczego bocznego amortyzatora !!! zwykle hydrauliczne i samopoziomujace ... gwarantuje ci ze ten maly amortyzator ( ma regulacje twardosci ) wytrzymuje bez zajakniecia ciezar ladunku i pasazerow ..... a slaby silnik to bardzo zludne w wypadku motocykla z walem ... smigam z kumplami , jeden z nich ma NTV i 160 spoko na autostradzie w dwie osoby bez zajakniecia ... patrzylbym tu raczej na to czy silnik wibruje czy nie powinien byc rzedowy , trzy , cztero garowy ( i nie wazne czy lezacy czy stojacy, lezace maja lepsza charakterystyke ) lub bokser czterogarowy ( Goldas) ...pamietaj ze moto z walem innaczej oddaje moc ... Edytowane 17 Marca 2012 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut88 Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 dzięki bmw najlepsze i najbardziej odpowiada mi wygląd :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Z tego wszystkiego wlasnie K75 jest bardzo dobra propozycja - kompromis miedzy spalaniem i moca, kosztami utrzymania itp.Nie wszyscy wiedza ze 3 cylindry maja lepsze wywazenie niz 4 i wibracje 75 sa mniejsze niz 100, zuzycie paliwa mniejsze a osiagi prawie take same.Ja uwazam ten motocykl za najlepsza propozycje BMW jesli chodzi o cegly, dla kogos kto nie sra kasa i chce rozsadnie i duzo jezdzici na miejscu rekruta w to bym wlasnie celowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut88 Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 (edytowane) bmw k 1100 LT 100 KM 107 Nm SKRZYNIA-5 270 KG BMW K 75 75 KM 66,70Nm skrzynia-5 228 kg , K 75 mniejsza moc ale lżejszy pewnie poręczniejszy i mniej spali ale w długą trasę k 1100lt lepszy obydwa mają zaletybrakuje w nich tylko szóstego biegu Edytowane 17 Marca 2012 przez rekrut88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 (edytowane) .... no i ja jako uzytkownik K75 moge tylko powiedziec AMEN ....dodam tylko ze K75 ma inne przelozenia skrzyni biegów ..róznice sa niewielke i dotycza generalnie 4 i 5 ... brak biegu 6 nie jest uciazliwy skoro spalanie jest na poziomie 5 l na 100km ...dodam takze ze 5 zapinasz przy 60km/h i cisniesz do konca budzika....a przyspiesza jak lokomotywa na kazdym biegu tak samo....popatrz takze na oddawanie mocy zalezne od obrotow K75 ma maksmalny moment przy 6800 obr/min .. silnik jest ograniczony ( zabezpieczony)elektronicznie na poziomie 8500 obr/min... Edytowane 17 Marca 2012 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 bmw k 1100 LT 100 KM 107 Nm SKRZYNIA-5 270 KG BMW K 75 75 KM 66,70Nm skrzynia-5 228 kg , K 75 mniejsza moc ale lżejszy pewnie poręczniejszy i mniej spali ale w długą trasę k 1100lt lepszy obydwa mają zaletybrakuje w nich tylko szóstego biegu Zastanawia mnie o co Ci chodzi :blink: z tym szóstym biegiem? Jeśli silnik generuje odpowiedni moment obtotowy w szerszym zakresie obrotów i nie jest to motocykl torowy tylko turystyk, to dlaczego ma mieć 6 przełożeń jeśli wystarczą 5, z pewnością jakiś konstruktor nad tym myślał, a np takie K75 powstało jeszcze w czasach kiedy księgowi mniej oddziaływali na konstrukcję. Pierwsze INTRUDERY1400 czy VULKANY1500 miały po cztery biegi i jeździły bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut88 Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Na pewno by nie zaszkodził :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gru Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 (edytowane) rekrut88, uwierz ze nie potrzebujesz 6 biegu, przy 120 mam 4tys obr, przy 140 - 5tys - z japonii chyba tylko Vki kreca tak nisko. Fakt ze mam RSa, troche inne przelozenie niz w LTku, ale mysle ze roznica nie bedzie duza Co do kosztow utrzymania, nie sa jakies porazajace, Wolf troche zamieszal z kosztem filtra powietrza, 270 kosztuje akcesoryjny K&N (ktory w tym silniku jest przerostem formy nad trescia), zalecany Knecht/Mahle kosztuje okolo 100pln, co sezon kontrola/czyszczenie, wymiana teoretycznie po 50tys km (mysle ze co 2 sezon bedzie rozsadnie)Co najwazniejsze, mimo iz motocykl ma blisko 20lat, czesci sa nadal dostepne. W zeszlym sezonie wydupczylem sie na tyle nieszczesliwie, ze urwalem dzwignie zmiany biegow. Jeden telefon do BMW i po 5 dniach mialem nowa oske. Ok, tanio nie bylo, ale nie po to jest ASO zeby bylo tanio ;)Nie wiem czy np Yamaha sprzedaje czesci zamienne do 20 letniej XJty? To tez jest moim zdaniem istotny argument, wbrew pozorom nie wszystko jest na allegro W ogole z kosztami to jakies mity. Owszem, jak masz nowa beemke "do ktorej bez laptopa nie podchodz" to moze byc bolesnie, ale zauwaz ze te motocykle kupuja ludzie dla ktorych 2-3 tysie za coroczny serwis w ASO to nie jest jakis straszny problem.Ty w Cegle serwis zrobisz bez problemu samodzielnie (nawet jesli masz 2 lewe rece, manual jest bardzo przystepnie napisany), zaplacisz tylko za czesci, byc moze te kilkadziesiat pln wiecej niz w przypadku japonii, ale odzyskasz ta kase pod dystrybutorem, srednie spalanie 5.5 w trasie (120-140) jest jak najbardziej realne A tak w ogole, czemu LT a nie RS? RSowi blizej do XJty czy hondy ST pod wzgledem pozycji, wbrew pozorom oslone przed wiatrem ma wiecej niz przyzwoita. Wyglad tez ma bardziej "dynamiczny"... (akurat wyglad w przypadku Cegly to kwestia mocno dyskusyjna, osobiscie uwielbiam te kanty z lat 80tych, ale w pelni rozumiem odmienne opinie i nie obrazam sie zbyt mocno ;) ) Jeszcze minusy, dosc nieprecyzyjna skrzynia (to akurat bolaczka wszystkich starszych bmw, rowniez bokserow) i kiepska izolacja przed cieplem silnika.W upalne dni potrafi podgrzac jajka, podczas jazdy ok, ale jakis korek czy swiatla - no nie jest to szczyt komfortu Edytowane 27 Marca 2012 przez gru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Babinicz Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Witajcie. Jestem nowy więc i pytanie dość prozaiczne. Czytałem uważnie wasze wypowiedzi ale nikt nie poruszył tego tematu. Jestem na etapie podejmowania decyzji o kupnie albo bmw 1100 lt (rt) albo hondy ST 11000. Niestety nikt do tej pory nie pokusił się by mi odpowiedzieć która maszynka jest lepsza, wydajniejsza ekonomiczniejsza, wygodniejsza, ekonomiczniejsza, przylepniejsza do drogi, itd, itp.Babinicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 to co dla jednych bedzie lepsze , dla ciebie nie musi koniecznie byc tak samo , kup co ci sie bardziej podoba , naprawde roznice w motocyklach o podobnym przeznaczeniu sa malo istotne . motocykl to sprzet ktory bardziej sie oczami kupuje a nie wybierajac sposrod roznic nie majacych tak narawde wplywu na codzienna eksploatacje no chyba ze rzadasz by porownac scigacza z choperem :rolleyes: Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 to co dla jednych bedzie lepsze , dla ciebie nie musi koniecznie byc tak samo , kup co ci sie bardziej podoba , naprawde roznice w motocyklach o podobnym przeznaczeniu sa malo istotne . motocykl to sprzet ktory bardziej sie oczami kupuje a nie wybierajac sposrod roznic nie majacych tak narawde wplywu na codzienna eksploatacjeno chyba ze rzadasz by porownac scigacza z choperem :rolleyes: ..zgadzam się z przedmówcą ... jak to powiedział jeden z aktorów z filmu REJS... jednak osobiście z tych dwóch wybrałbym Hondę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.