Skocz do zawartości

BMW R 1100 GS i Honda Varadero XL 1000, porównanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rozglądam się ostatnio za jakimś fajnym motorkiem, konkretnie szosowo-turystycznym. Szukam czegoś dużego, i wpadły mi w oko dwa rodzaje, mianowicie BMW GS 1100 i Honda Varadero XL 1000 rocznik 2001. Jako, że jest to mój pierwszy poważniejszy zakup (wcześniej jeździłem trochę mniejszymi pojemnościami) chciałbym wiedzieć, który motorek jest lepszy w użytkowaniu, i na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy zakupie tego typu motocykli. Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rozglądam się ostatnio za jakimś fajnym motorkiem, konkretnie szosowo-turystycznym. Szukam czegoś dużego, i wpadły mi w oko dwa rodzaje, mianowicie BMW GS 1100 i Honda Varadero XL 1000 rocznik 2001. Jako, że jest to mój pierwszy poważniejszy zakup (wcześniej jeździłem trochę mniejszymi pojemnościami) chciałbym wiedzieć, który motorek jest lepszy w użytkowaniu, i na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy zakupie tego typu motocykli. Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam VARADERO, fantastycznie i stabilnie odaje moc, jest kapitalnie wygodna, sprzężenie hamulców daje pewność, że nie podetnie Ci koła podczas ostrzejszego hamowania, generalnie łatwiejsza w prowadzeniu niż GS, poza tym Honda troszkę tańsza w utrzymaniu, spalanie na podobnym poziomie. Uważam że honda jest lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...chciałbym wiedzieć, który motorek jest lepszy w użytkowaniu, i na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy zakupie tego typu motocykli.

 

Musiałbyś określić co to znaczy lepszy: wygodniejszy, tańszy, prostszy w obsłudze?

A przy zakupie trzeba zwracać uwagę na wszystko. Jak już jeździłeś motocyklami to wiesz o co chodzi. Jeżeli masz upatrzone jakieś egzemplarze to wklej linki, na zdjęciach można co nieco zobaczyć.

 

Na forum sporo już pisane było na temat wyboru tego typu motocykli, poszukaj w starszych postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW pod warunkiem, że silnik 100% sprawny, a swoją drogą lepszy GS 1150...

Wiadro bardziej sportowe, zrywne, szybkie, ale w teren nie tego, no i spalanie nawet 10/100, i łańcuch do smarowania...

 

Jak jesteś mniej więcej mojego mikrego wzrostu ( 173), a dajmy na to nie dasz rady 1 ręką podnieść z ziemi 100kg, to w BMW się nie pchaj, klocek trochę waży i dla słabszych fizycznie może być powodem udaru serca, ale nawet jak masz silne nogi i jesteś słusznego wzrostu , to endurowe podparcie się nogą w BMW grozi uszkodzeniem stawu, klocek swoje waży a prawa fizyki i geometrii są nieubłagane i nic sobie nie robią z dużej tężyzny fizycznej "kierownika"...

W terenie BMW jeździ się bardziej jak czołgiem...dlatego trza co nieco go ubrać...

Z Wiadrem nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, ale nie jest tak wołowaty, wydaje się dużo lżejszy, jednak ma duży apetyt na paliwo, w tym egzemlarzu którym ja jeździłem, na nierozgrzanym silniku, miał czkawkę( nie przeszkadzałó mi zupełnie), po nagrzaniu niczego takiego nie było...

O resztę pytaj właścicieli Wiaderka...

Pozdr. J-999

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Wiadrem nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, ale nie jest tak wołowaty, wydaje się dużo lżejszy, (...)

 

na szczęście użytkowników tylko wydaje: oba mają po 220kg suchej masy, przynajmniej teoretycznie; tyle że masa zatankowanego, gotowego do jazdy viadra wynosi wg. fabryki 276.7 kg, podczas gdy r1100gs... 245. wydaje się, prawda? :D

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba motocykle waza po ok. 250kg :) Jak dla mnie obydwa to sprzety na asfalt i takie nieco gorsze drogi, do jezdzenia z pasazerem (do jazdy solo sa lzejsze sprzety), obydwa pancerne, malo awaryjne, ceny zakupu zblizone.. nic tylko kupic jeden z nich, pojezdzic, sprzedac i kupic drugi :laugh:

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff. to dobrze, że mi się wydawało... :icon_mrgreen:

 

Kolega, ma przynajmniej teraz zagwozdzkę :icon_razz:

...lepiej niech się stali użytkownicy wypowiadają, a nie taki przypadkowy ujeżdżacz jak ja :lalag:

 

Pozdr. J-999

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szczęście użytkowników tylko wydaje: oba mają po 220kg suchej masy, przynajmniej teoretycznie; tyle że masa zatankowanego, gotowego do jazdy viadra wynosi wg. fabryki 276.7 kg, podczas gdy r1100gs... 245. wydaje się, prawda? :D

jsz

Nic się nie wydaje. 276 kg waży gotowy do drogi SD02, który "na sucho" ma 245 kg. Wg tego co napisaleś do mojego Varana zatankowałbym ok 50 kg benzyny ( pozostałe 6,7 kg zaliczymy na olej i płyn cham.) czyli tak ok 62 L. A nigdy nie udało się wcisnąć więcej niz 27 L.

 

...lepiej niech się stali użytkownicy wypowiadają, a nie taki przypadkowy ujeżdżacz jak ja :lalag:

I tak trzymać.

 

Póki co Centralny nie określił się, co dla niego znaczy "lepszy" motocykl.

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, korzystałem wyraźnie z pozbawionych wiarygodności danych:

http://www.varaderoc...icles.php?id=28

 

tak czy inaczej opowieści o mamuciej wadze bmw należy między bajki włożyć

jsz

 

ps. wiele mnie to nie zdziwiło, japsi już od dawna jako masę "suchą" podają motocykl bez akumulatora, płynu hamulcowego czy oleju w lagach ;)

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli napisałbyś ,że Varadero 2003 i wzwyż to bez dwóch zdań Varadero. Ale jeśli 2001 rok to więcej jest wątpliwości. Ale mimo wszystko wybrałbym Viadro. Wygodniejsze wg mnie (choć na GSie jeździłem tylko kawałeczek). Mimo większej wagi lepiej się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja bym wybral gs ale 1150.. 1100 mialy trosze wad i jesli juz to szukac ostatnich lat klepania z pewnych rak , viadro mocniejszy silnik ( wkoncu z vtr) pierwsze roczniki maja gazniki i duuuze zuzycie zupy. Gs ma juz wtrysk , abs i kardana , do tego zawory na srubki wiec przy odrobinie zanjomosci mechaniki sam go sobie serwisujesz . Ja bym jeszcze pomyslal o DL 1000 i Triumpha Tigera

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...