centralny Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Witam. Rozglądam się ostatnio za jakimś fajnym motorkiem, konkretnie szosowo-turystycznym. Szukam czegoś dużego, i wpadły mi w oko dwa rodzaje, mianowicie BMW GS 1100 i Honda Varadero XL 1000 rocznik 2001. Jako, że jest to mój pierwszy poważniejszy zakup (wcześniej jeździłem trochę mniejszymi pojemnościami) chciałbym wiedzieć, który motorek jest lepszy w użytkowaniu, i na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy zakupie tego typu motocykli. Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi. Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
centralny Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Witam. Rozglądam się ostatnio za jakimś fajnym motorkiem, konkretnie szosowo-turystycznym. Szukam czegoś dużego, i wpadły mi w oko dwa rodzaje, mianowicie BMW GS 1100 i Honda Varadero XL 1000 rocznik 2001. Jako, że jest to mój pierwszy poważniejszy zakup (wcześniej jeździłem trochę mniejszymi pojemnościami) chciałbym wiedzieć, który motorek jest lepszy w użytkowaniu, i na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy zakupie tego typu motocykli. Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi. Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bayer2 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 polecam VARADERO, fantastycznie i stabilnie odaje moc, jest kapitalnie wygodna, sprzężenie hamulców daje pewność, że nie podetnie Ci koła podczas ostrzejszego hamowania, generalnie łatwiejsza w prowadzeniu niż GS, poza tym Honda troszkę tańsza w utrzymaniu, spalanie na podobnym poziomie. Uważam że honda jest lepszym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 ...chciałbym wiedzieć, który motorek jest lepszy w użytkowaniu, i na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy zakupie tego typu motocykli. Musiałbyś określić co to znaczy lepszy: wygodniejszy, tańszy, prostszy w obsłudze?A przy zakupie trzeba zwracać uwagę na wszystko. Jak już jeździłeś motocyklami to wiesz o co chodzi. Jeżeli masz upatrzone jakieś egzemplarze to wklej linki, na zdjęciach można co nieco zobaczyć. Na forum sporo już pisane było na temat wyboru tego typu motocykli, poszukaj w starszych postach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 (edytowane) BMW pod warunkiem, że silnik 100% sprawny, a swoją drogą lepszy GS 1150...Wiadro bardziej sportowe, zrywne, szybkie, ale w teren nie tego, no i spalanie nawet 10/100, i łańcuch do smarowania... Jak jesteś mniej więcej mojego mikrego wzrostu ( 173), a dajmy na to nie dasz rady 1 ręką podnieść z ziemi 100kg, to w BMW się nie pchaj, klocek trochę waży i dla słabszych fizycznie może być powodem udaru serca, ale nawet jak masz silne nogi i jesteś słusznego wzrostu , to endurowe podparcie się nogą w BMW grozi uszkodzeniem stawu, klocek swoje waży a prawa fizyki i geometrii są nieubłagane i nic sobie nie robią z dużej tężyzny fizycznej "kierownika"...W terenie BMW jeździ się bardziej jak czołgiem...dlatego trza co nieco go ubrać...Z Wiadrem nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, ale nie jest tak wołowaty, wydaje się dużo lżejszy, jednak ma duży apetyt na paliwo, w tym egzemlarzu którym ja jeździłem, na nierozgrzanym silniku, miał czkawkę( nie przeszkadzałó mi zupełnie), po nagrzaniu niczego takiego nie było...O resztę pytaj właścicieli Wiaderka...Pozdr. J-999 Edytowane 6 Marca 2012 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Z Wiadrem nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, ale nie jest tak wołowaty, wydaje się dużo lżejszy, (...) na szczęście użytkowników tylko wydaje: oba mają po 220kg suchej masy, przynajmniej teoretycznie; tyle że masa zatankowanego, gotowego do jazdy viadra wynosi wg. fabryki 276.7 kg, podczas gdy r1100gs... 245. wydaje się, prawda? :Djsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JareG Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Oba motocykle waza po ok. 250kg :) Jak dla mnie obydwa to sprzety na asfalt i takie nieco gorsze drogi, do jezdzenia z pasazerem (do jazdy solo sa lzejsze sprzety), obydwa pancerne, malo awaryjne, ceny zakupu zblizone.. nic tylko kupic jeden z nich, pojezdzic, sprzedac i kupic drugi :laugh: Cytuj Pozdrawiam, JarekChwilowo ino K1200RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 (edytowane) Ufff. to dobrze, że mi się wydawało... :icon_mrgreen: Kolega, ma przynajmniej teraz zagwozdzkę :icon_razz:...lepiej niech się stali użytkownicy wypowiadają, a nie taki przypadkowy ujeżdżacz jak ja :lalag: Pozdr. J-999 Edytowane 6 Marca 2012 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 (edytowane) na szczęście użytkowników tylko wydaje: oba mają po 220kg suchej masy, przynajmniej teoretycznie; tyle że masa zatankowanego, gotowego do jazdy viadra wynosi wg. fabryki 276.7 kg, podczas gdy r1100gs... 245. wydaje się, prawda? :DjszNic się nie wydaje. 276 kg waży gotowy do drogi SD02, który "na sucho" ma 245 kg. Wg tego co napisaleś do mojego Varana zatankowałbym ok 50 kg benzyny ( pozostałe 6,7 kg zaliczymy na olej i płyn cham.) czyli tak ok 62 L. A nigdy nie udało się wcisnąć więcej niz 27 L. ...lepiej niech się stali użytkownicy wypowiadają, a nie taki przypadkowy ujeżdżacz jak ja :lalag:I tak trzymać. Póki co Centralny nie określił się, co dla niego znaczy "lepszy" motocykl. Edytowane 7 Marca 2012 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 ok, korzystałem wyraźnie z pozbawionych wiarygodności danych:http://www.varaderoc...icles.php?id=28 tak czy inaczej opowieści o mamuciej wadze bmw należy między bajki włożyćjsz ps. wiele mnie to nie zdziwiło, japsi już od dawna jako masę "suchą" podają motocykl bez akumulatora, płynu hamulcowego czy oleju w lagach ;) Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 ok, korzystałem wyraźnie z pozbawionych wiarygodności danych:http://www.varaderoc...icles.php?id=28Spoko, korzystałes po prostu z internetu. ;)Ja do swojego "Varana" mam świadectwo homologacji z jakiegoś szwajcarskiego urzędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lotnik Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Jak masz taką możliwosc finansową to kup Varadero po 2003 roku czyli na wtrysku, spalanie dużo mniejsze bo około 6 l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Jeśli napisałbyś ,że Varadero 2003 i wzwyż to bez dwóch zdań Varadero. Ale jeśli 2001 rok to więcej jest wątpliwości. Ale mimo wszystko wybrałbym Viadro. Wygodniejsze wg mnie (choć na GSie jeździłem tylko kawałeczek). Mimo większej wagi lepiej się prowadzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 (edytowane) ja bym wybral gs ale 1150.. 1100 mialy trosze wad i jesli juz to szukac ostatnich lat klepania z pewnych rak , viadro mocniejszy silnik ( wkoncu z vtr) pierwsze roczniki maja gazniki i duuuze zuzycie zupy. Gs ma juz wtrysk , abs i kardana , do tego zawory na srubki wiec przy odrobinie zanjomosci mechaniki sam go sobie serwisujesz . Ja bym jeszcze pomyslal o DL 1000 i Triumpha Tigera Edytowane 1 Czerwca 2012 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.