Skocz do zawartości

Sprzeglo - zwiekszajcy sie luz wraz ze wzrostem temperatury oleju w KTM LC4 - 97


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam maly problem, luz na sprzegle wzrasta wraz z cieplota silnika ,dzis wymianilem oryginalne tarczki sadzac ze "puchna" na NHC ale stare oryginalne byly tylko 0.5 mm ciensze , sprezyny sprzegla maja ok 35.5 - 36 m ( min 34.5). Po odpaleniu moto na zimnym silniku luz jest milimetrowy , ale po 10 min pracy na biegu jalowym ,luz klamki sprzegla zwiekszyl sie ( o ok 1 cm na koncu klamki) , zapewne po ostrym nagrzaniu w terenie luz sie jeszcze zwiekszy ( jest dosc denerwujace przy jezdzie po kaluzach kiedy luz to sie zwieksza to zmniejsza ) - wiec zostaja chyba tylko sprezyny ??...pytanie gdzie kupic sprezyny nhc , trw ( byle nie EBC).

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo skoro reszta jest OK ? to co zostaje ? korpus chyba nie ma nic do tego , czytalem tez gdzies ze olej moze miec znaczenie...mam castrola power 1 10w40

 

podobne dolegliwosci ma drugi motocykl honda VFR , al tam jest to znacznie mniej odczuwalne , olej ten sam castrol power 1 10w40

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo skoro reszta jest OK ? to co zostaje ? korpus chyba nie ma nic do tego , czytalem tez gdzies ze olej moze miec znaczenie...mam castrola power 1 10w40

 

podobne dolegliwosci ma drugi motocykl honda VFR , al tam jest to znacznie mniej odczuwalne , olej ten sam castrol power 1 10w40

 

W VFR masz zapowietrzony układ wycisku sprzęgła a w KTM trudno powiedzieć może poluzował się kosz sprzęgłowy bo w tym pomarańczowym kasztanie nawet kulka w łożysku może pęknąć.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha, :laugh: Piotr bo to jest maszyna "ready to race"

 

Masz całkowitą rację ale konstruktor nie przewidział, że będzie naprawiana w przydomowych garażach czy wręcz stodołach na klepisku.

W takich konstrukcjach wymiany oleju powinny się odbywać tak często jak to przewidział konstruktor a nie raz na jakiś czas :biggrin: bo olej jest bardzo drogi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie narzekam , w porownaniu do mojej bylej XR to jest cud miod i malina :).

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za drobiazgowość, ale zapytam- czy nowe tarcze sprzęgłowe wymoczyłeś w oleju?, przed montażem?. Ogólmie nie mam obycia z tarczami NHC, ale wiem, że niektóre zamienniki tańsze od oryginału, potrafią właśnie puchnąć. Osobiście doświadczyłem tego na tarczach EBC, i mam zamiar je wymienić na VESRASH, lub oryginały- zobaczymy. W każdym razie spróbowałbym na twoim miejscu jeszcze podmienić sprężyny dociskowe, lub sprawdzić jeszcze raz te twoje dokładniej na prasce, ze wskażnikiem siły nacisku, i porównać z serwisówką- sprężyny mogą mieć odpowiednią długość, ale mogą mieć zmęczenie materiałowe- które zobaczysz dzięki takiej prasce. Sciskasz na wymaganą długość, i sprawdzasz na zegarze siłę nacisku, wywołaną oporem sprężyny, i porównujesz z danymi, w serwisówce.

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr XR sprzedalem za tyle co przez rok w nia wlozylem - ciagle cos...a sprzeglo w KTM to taka WIELKA awaria..poza tym szukam porady a nie teorii ze KTM jest fe , bo ja sobie juz zdanie o nie wyrobilem.

 

Kardan oczywiscie tarcze namoczylem w oleju przed zalozeniem , nie pamietam dokladnie ale w KLR albo ktorejs MZ mialem ten sam problem i wlasnie nowe sprezyny pomogly , w sumie juz po wyjeciu starych tarcz stwierdzilem ze to 160 zl w bloto bo byly w doskonalym stanie a wlasnie sprezyny pomiarowo maja sie srednio na jeza , aczkolwiek nowe tarcze lepiej wysprzeglaja na postoju z 1 lub 2 na N. Zakupie sprezyny i zobaczymy czy sie cos zmieni.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

tarcze sprzęgłowe NHC zakładałem w 2 motocyklach i quadzie. W vx 800 i Tdm 850 były takie objawy jak u ciebie, zmieniający się luz na klamce. Jedynie w quadzie (raptor 350) był spokój, ale w żadnym nie zmieniał sprężyn. Ciekaw jestem czy to coś pomoże.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienilem sprezyny i wrocilem do oryginalnych tarcz sprzegla , nowe na dlugosc byly identyczne jak stare i jest duza poprawa ale calkowicie tego nie wyeliminowalem - przypomnialo mi sie ze na innym oleju nie bylo tego problemu castrola power1 gps zalalem przed zimowa przerwa w lataniu.. nastepnym razem zmienie olej na dedykowany do KTM-a motorexa

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

castrol normalny ze sklepu , przekladki nie spawdzalem (zapomnialem) ale na oko nie bylo widac zadnego zuzycia podtarc itp. Obecnie problem jest prawie nieodczuwalny

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...