Nitomen Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 witam mam maly problem, luz na sprzegle wzrasta wraz z cieplota silnika ,dzis wymianilem oryginalne tarczki sadzac ze "puchna" na NHC ale stare oryginalne byly tylko 0.5 mm ciensze , sprezyny sprzegla maja ok 35.5 - 36 m ( min 34.5). Po odpaleniu moto na zimnym silniku luz jest milimetrowy , ale po 10 min pracy na biegu jalowym ,luz klamki sprzegla zwiekszyl sie ( o ok 1 cm na koncu klamki) , zapewne po ostrym nagrzaniu w terenie luz sie jeszcze zwiekszy ( jest dosc denerwujace przy jezdzie po kaluzach kiedy luz to sie zwieksza to zmniejsza ) - wiec zostaja chyba tylko sprezyny ??...pytanie gdzie kupic sprezyny nhc , trw ( byle nie EBC). Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryjek Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Dlaczego obstawiasz sprężyny? Musiałyby zwiękaszać siłe docisku po nagrzaniu a nie do końca moge sobie wyobrazić taką sytuację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 bo skoro reszta jest OK ? to co zostaje ? korpus chyba nie ma nic do tego , czytalem tez gdzies ze olej moze miec znaczenie...mam castrola power 1 10w40 podobne dolegliwosci ma drugi motocykl honda VFR , al tam jest to znacznie mniej odczuwalne , olej ten sam castrol power 1 10w40 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 bo skoro reszta jest OK ? to co zostaje ? korpus chyba nie ma nic do tego , czytalem tez gdzies ze olej moze miec znaczenie...mam castrola power 1 10w40 podobne dolegliwosci ma drugi motocykl honda VFR , al tam jest to znacznie mniej odczuwalne , olej ten sam castrol power 1 10w40 W VFR masz zapowietrzony układ wycisku sprzęgła a w KTM trudno powiedzieć może poluzował się kosz sprzęgłowy bo w tym pomarańczowym kasztanie nawet kulka w łożysku może pęknąć. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 bo w tym pomarańczowym kasztanie nawet kulka w łożysku może pęknąć. haha, :laugh: Piotr bo to jest maszyna "ready to race" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 haha, :laugh: Piotr bo to jest maszyna "ready to race" Masz całkowitą rację ale konstruktor nie przewidział, że będzie naprawiana w przydomowych garażach czy wręcz stodołach na klepisku.W takich konstrukcjach wymiany oleju powinny się odbywać tak często jak to przewidział konstruktor a nie raz na jakiś czas :biggrin: bo olej jest bardzo drogi. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 ja tam nie narzekam , w porownaniu do mojej bylej XR to jest cud miod i malina :). Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 ja tam nie narzekam , w porownaniu do mojej bylej XR to jest cud miod i malina :). w takim razie po co zakładałeś ten temat? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 (edytowane) Sory za drobiazgowość, ale zapytam- czy nowe tarcze sprzęgłowe wymoczyłeś w oleju?, przed montażem?. Ogólmie nie mam obycia z tarczami NHC, ale wiem, że niektóre zamienniki tańsze od oryginału, potrafią właśnie puchnąć. Osobiście doświadczyłem tego na tarczach EBC, i mam zamiar je wymienić na VESRASH, lub oryginały- zobaczymy. W każdym razie spróbowałbym na twoim miejscu jeszcze podmienić sprężyny dociskowe, lub sprawdzić jeszcze raz te twoje dokładniej na prasce, ze wskażnikiem siły nacisku, i porównać z serwisówką- sprężyny mogą mieć odpowiednią długość, ale mogą mieć zmęczenie materiałowe- które zobaczysz dzięki takiej prasce. Sciskasz na wymaganą długość, i sprawdzasz na zegarze siłę nacisku, wywołaną oporem sprężyny, i porównujesz z danymi, w serwisówce. Edytowane 25 Lutego 2012 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 (edytowane) Piotr XR sprzedalem za tyle co przez rok w nia wlozylem - ciagle cos...a sprzeglo w KTM to taka WIELKA awaria..poza tym szukam porady a nie teorii ze KTM jest fe , bo ja sobie juz zdanie o nie wyrobilem. Kardan oczywiscie tarcze namoczylem w oleju przed zalozeniem , nie pamietam dokladnie ale w KLR albo ktorejs MZ mialem ten sam problem i wlasnie nowe sprezyny pomogly , w sumie juz po wyjeciu starych tarcz stwierdzilem ze to 160 zl w bloto bo byly w doskonalym stanie a wlasnie sprezyny pomiarowo maja sie srednio na jeza , aczkolwiek nowe tarcze lepiej wysprzeglaja na postoju z 1 lub 2 na N. Zakupie sprezyny i zobaczymy czy sie cos zmieni. Edytowane 25 Lutego 2012 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryjek Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Jak już zmienisz sprężyny to napisz czy sie poprawiło, ponieważ jestem strasznie ciekaw rozwiązania tego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Witamtarcze sprzęgłowe NHC zakładałem w 2 motocyklach i quadzie. W vx 800 i Tdm 850 były takie objawy jak u ciebie, zmieniający się luz na klamce. Jedynie w quadzie (raptor 350) był spokój, ale w żadnym nie zmieniał sprężyn. Ciekaw jestem czy to coś pomoże.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 (edytowane) zmienilem sprezyny i wrocilem do oryginalnych tarcz sprzegla , nowe na dlugosc byly identyczne jak stare i jest duza poprawa ale calkowicie tego nie wyeliminowalem - przypomnialo mi sie ze na innym oleju nie bylo tego problemu castrola power1 gps zalalem przed zimowa przerwa w lataniu.. nastepnym razem zmienie olej na dedykowany do KTM-a motorexa Edytowane 3 Marca 2012 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 a sprawdzaliście przekladki czy proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 castrol normalny ze sklepu , przekladki nie spawdzalem (zapomnialem) ale na oko nie bylo widac zadnego zuzycia podtarc itp. Obecnie problem jest prawie nieodczuwalny Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.