Egonon Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 WitamTemat dosyć luźny, więc gorliwej dyskusji być nie powinno. Otóż stwierdziłem, że w moim motocyklowym życiu nadszedł czas żebym odrestaurował jakiś motocykl zabytkowy. Jeszcze żadnych kroków w tym kierunku nie poczyniłem, dlatego zwracam się do was koledzy. Dysponuję garażem w miarę przystosowanym do takiej operacji i stałym przypływem gotówki (oczywiście w rozsądnych granicach). Nie mam żadnego parcia na czas zakończenia renowacji ani konkretny model motoru. Ponieważ nie mam w tym zakresie doświadczenia zastanawiam się czy byście mogli mi doradzić jaki motor byłby dobrym materiałem jako pierwsze moto do restauracji. Chodzi mi o to żeby nie był techniczne zbyt skomplikowany, żeby części były w miarę łatwo dostępne, a motor miał jako taką prezencję (czyli simson s51 odpada). Chciałbym mieć też jakąś przyjemność z jazdy nim (ważę 100kg i mam prawie 2m) więc nie może być też za mały. Zastanawiałem się nad Junakiem albo jakimś ruskiem. Może być też jakiś stary japoński motor z lat '70 czy '80 ale nie wiem czy da radę dokupić wszystkie detale. Z kolei przy ruskich motorach może być problem z jakością tych części. A zapomniałem jeszcze dodać, że zależy mi na wysokiej jakości i oryginalności efektu końcowego. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na zakup samego motocykla-bazy to powiedzmy żeby się wokół 7-8 tysiącach zamknął. Z góry dzięki za wszelkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 WitamTemat dosyć luźny, więc gorliwej dyskusji być nie powinno. Otóż stwierdziłem, że w moim motocyklowym życiu nadszedł czas żebym odrestaurował jakiś motocykl zabytkowy. Jeszcze żadnych kroków w tym kierunku nie poczyniłem, dlatego zwracam się do was koledzy. Dysponuję garażem w miarę przystosowanym do takiej operacji i stałym przypływem gotówki (oczywiście w rozsądnych granicach). Nie mam żadnego parcia na czas zakończenia renowacji ani konkretny model motoru. Ponieważ nie mam w tym zakresie doświadczenia zastanawiam się czy byście mogli mi doradzić jaki motor byłby dobrym materiałem jako pierwsze moto do restauracji. Chodzi mi o to żeby nie był techniczne zbyt skomplikowany, żeby części były w miarę łatwo dostępne, a motor miał jako taką prezencję (czyli simson s51 odpada). Chciałbym mieć też jakąś przyjemność z jazdy nim (ważę 100kg i mam prawie 2m) więc nie może być też za mały. Zastanawiałem się nad Junakiem albo jakimś ruskiem. Może być też jakiś stary japoński motor z lat '70 czy '80 ale nie wiem czy da radę dokupić wszystkie detale. Z kolei przy ruskich motorach może być problem z jakością tych części. A zapomniałem jeszcze dodać, że zależy mi na wysokiej jakości i oryginalności efektu końcowego. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na zakup samego motocykla-bazy to powiedzmy żeby się wokół 7-8 tysiącach zamknął. Z góry dzięki za wszelkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 polecam motocykl WSK, spełnia wszystkie założenia, a mimo, że masz 100kg to przyjemność jazdy będzie taka sama jak dla użytkownika ważącego 70kg ;)poza tym do normalnej jazdy motocykl już masz Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 A jaki szacun na dzielni. Gdy kupiłem swojego drugiego Mińska 125 to każdy był pod wrażeniem palenia z pierwszego kopa. Możesz pomyśleć nad Triumphem lub BSA (Adam M to spec od tego) stare angole zawsze dobrze się prezentują a dwucylindrowa jednostka nie jest przesadnie skomplikowana choć ja bym się nie podjął poskładania :) Nie wiem jak z częściami, bo do japońca to na ebay znajdziesz chyba wszystko a doprowadzenie czegoś do dobrego stanu to z reguły usunięcie rdzy i wizyta w lakierni, galwanizerni lub warsztacie obróbki mech niepotrzebne skreślić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 -10 tyś na angola - za to ciężko będzie zwłoki kupić o renowacji nie wspominając-moja propozycja to IŻ-49 - 1 gar, 2 suwy(więc remont silnika dużo tańszy niż boxer), bardzo ładny, w 8k jest szansa się zmieścić z kompletną restauracją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na zakup samego motocykla-bazy to powiedzmy żeby się wokół 7-8 tysiącach zamknął. Z góry dzięki za wszelkie sugestie Czytamy ze zrozumieniem, autor chce przeznaczyć 7-8 tys na bazę do renowacji a nie końcowy efekt. Jak już wyżej było napisane polecam WSK, dobre na początek, prosta konstrukcja, dużo części i fajny motocykl :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 trzeba sobie jeszcze odpowiedzieć na pytanie czy motocykl ma u Ciebie zostać, czy będziesz chciał go potem sprzedać i próbować dalej z czymś co wymaga większych zdolności i nakładówgdy zajmiesz się motocyklem relatywnie tanim (np. WSK) to po fachowym odrestaurowaniu w najbliższym czasie nie zwróci Ci się wkładco prawda części do WSKi są tanie i łatwo dostępne ale koszt np. chromowania, piaskowania, lakierowania i innych prac zleconych będzie podobny jak w przypadku gdybyś odrestaurowywał np. jakieś stare HD, tyle że np w takim przypadku ten koszt może się zwrócić ze względu na znaczny wzrost wartości pojazdu jeśli chcesz sobie zostawić efekt prac dla siebie, lub nie liczysz na zwrot wkładów poniesionych przy pracy nad motocyklem - jestem jak najbardziej za WSKą Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 WSK mówicie? Bo tak się zastanawiam czy da radę do tego kupić nowe porządne części, czy będę skazany tylko na używane. Gdy miałem kiedyś MZ, zawsze miałem problem ze znalezieniem dobrych jakościowo nowych części takich jak klamka hamulca, itp. Mój tok rozumowania jest taki, że skoro motocykl jest tani (powiedzmy tysiąc złotych) to nikt nie będzie produkował i sprzedawał klamki hamulca za 100zł, bo to będzie 10% wartości całego sprzętu a wiadomo, że jakieś tam koszty minimalne są, prowizja itd i nie da się sprzedać taniej.Ja bardziej celowałem w Junaka - dobry to pomysł jest, he? I raczej nie będę go remontował, żeby sprzedać z zyskiem tylko dla siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Proponuję m72, bardzo fajny motocykl, prosta konstrukcja, przy odrobinie szczęścia można zdobyć oryginalne części. Zrezygnował bym z kosza i zrobił go solo, moim zdaniem ciekawsza propozycja od Junaka. Jeżeli chodzi o coś japońskiego z lat 70/80 to trzeba wziąć pod uwagę trudności ze zdobyciem części. Oczywiście można wszystko kupić za granicą ale to nie jest tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Na początku zrób jakiegoś polskiego dwusuwa, jak stwierdzisz że taka zabawa Cię kręci to weź się za motocykl docelowy ( tym bardziej że w tej chwili sam nie wiesz jaki to ma być ten docelowy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Na początek polecam WSK175 z pierwszych serii, czyli z garbatym bakiem.Bazę kupisz za 1000 zł z dokumentami i raczej kompletną. Na drugą maszynę polecam coś z serii Suzuki GT: 185, 250, 400, lub YAMAHA RD: 250, 350,400 - oczywiście z roczników chłodzonych powietrzem.Dostępność część znośna, szacun na dzielni bezcenny :-) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoker Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 A może Shl 175 ?. Ostatnio sam się zainteresowałem weteranami na poważniej. Schematy silnika, instrukcje, książki w sieci pod dostatkiem. Z częsciami nie ma też problemów. Powodzenia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.