Skocz do zawartości

Automat vs Manual


Rekomendowane odpowiedzi

cóż o automatach można powiedzieć podobnie jak o Toyocie Avensis -fajne...dla emeryta :biggrin:

 

Też tak twierdze, jeszcze tylko muszę ZUS przekonać, żeby co miesiąc emeryturę na konto mi przelewali.

 

Jeżeli chodzi o skrzynie zdecydowanie, automat ale zawsze jest jakieś ale. W mieście nie trzeba wachlować

non stop biegami, w trasie w połączeniu z tempomatem to bajka. Automat ma jednak wadę. Koszty serwisowania

i jakość polskich serwisów. 4 lata temu wiozłem kolegę po odbiór S8 z serwisu. Padła skrzynia. Koszt naprawy był 3x większy

od wartości mojego samochodu:)

milicjaforum.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja matka ma już drugi automat. Pierwszy Kia Pride 1.3 i to w zasadzie mogę określić jako rewelacyjne połączenie, bo te silniki same w sobie są trwałe a ze skrzynią AT rośnie przebieg jaki maksymalnie da się uzyskać bez grubszego remontu co skutkuje tym, że prędzej buda będzie miała dość. Bez mordowania silnik kręcił do 1500obr/min i samo sprzęgło brało od razu bez gadania. Spalanie rzędu 7-8L benzynki. IMHO najlepszy wybór przy małym budżecie z nastawieniem na miasto. Trasa takim pudełkiem tak czy siak będzie monotonna, miałem w rękach manuala to oprócz niezłego zestopniowania nie było nic dlaczego warto by zamienić.

Drugi automat to obecny Hyundai 1.5 gdzie jest już gorzej ale nie wiem czy fabryka puściła taką średniawkę czy ktoś nie potrafił dobrać właściwego oleju. Start i przyspieszanie jest bardzo powolne i pozbawione dynamiki zupełnie, coś jakby zbyt rzadki olej nie chciał przenosić mocy. Praca skrzyni na ciepło jest w porządku, ot 4 albo 5 biegów (ciągle zapominam) i na zimno czuć szarpnięcie z 1 na 2. Sporo opcji w tak niskobudżetowym samochodzie bo PWR czyli silnik wkręca się na wyższe obroty przy podobnym naciśnięciu gazu, HOLD czyli utrzymanie aktualnie wybranego biegu dłużej niż przy normalnej pracy i OverDrvive off co pomaga w górzystych terenach gdzie niestety automaty mają trudności z jazdą pod ostrzejsze nachylenia. Jest czym się bawić :laugh:

 

Moim skromnym zdaniem, automat jest cycek lalka jeśli ktoś potrzebuje samochodu do przemieszczania się na codzień tj. praca, market, odwiedziny bo są imieniny a krzyczenie, że nie ma funu z jazdy jest bez sensu skoro jazda po mieście składa się z 20minut w korkach i 1 minuty prostej przed następnym zatrzymaniem. Skrzynia manualna jest dobra tam gdzie samochód prezentuje jakieś sensowne osiągi powiedzmy przykładowo poniżej 10s do setki. Może i skrzynia wie lepiej czego chce silnik ale przy 200KM w GTi miałbym to serdecznie w dupie, bo taka fura została pomyślana pod przyjemność/pewność prowadzenia. Ale i tutaj dałbym się namówić na sekwencyjny automat np. tiptronic czy cvt z zaprogramowanymi przełożeniami, bo są momenty gdzie sprzęgło się nie sprawdza.

Koszty utrzymania ? Fakt są duże, nieraz prościej wywalić skrzynię i wstawić drugą. Mało kto potrafi to dobrze naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy marudzi, że chce decydować...żaden problem bo nikt nie wspomniał o tiptronicu (widać jak się znacie marudy). Mam automat z TT i jak mam ochotę na maglowanie biegami to to robię.

Ja również należę do tych co wygoda się liczy... Manual fajny jest w małym miasteczku albo tylnonapędowcu ale jak trzeba pojeździć po dużym mieście, postać w korkach to tragedia.

Koszty napraw są duże, to prawda jednak są dobre serwisy w Polsce a koszty eksploatacji są niskie. Po pierwsze mity o niewymienianiu oleju w skrzyni sprawiają, ze część skrzyń odmawia posłuszeństwa a po drugie to nieznajomość sposobu użytkowania ASB. Ciekaw jestem kto z użytkowników pokusił się o przeczytanie instrukcji...

Olej należy zmieniać w skrzyniach (w tych, w których się da). Ja w swojej zmieniam co 20 tys 2,5 litra (olej z miski) bo reszta jest w układzie skrzyni. Leje syntetyczny petrocanada dextron VI i jestem przekonany, że to najlepszy olej w tej chwili do automatów. Znacznie wyprzeda normy jakie zalecają producenci.

Miałem się ja ze swoją skrzynią...po tym jak łachmaniarze z Auto-Józefów spier...li robotę i skasowali 3300 za naprawę naprawiłem sam swoją skrzynię.

Teraz wiem, że łożysko nie jest wklejone na poxipol, filtr oleju jest wymieniony, wszystkie oringi, przekładki i tarczki.

 

Drugi automat to obecny Hyundai 1.5 gdzie jest już gorzej ale nie wiem czy fabryka puściła taką średniawkę czy ktoś nie potrafił dobrać właściwego oleju. Start i przyspieszanie jest bardzo powolne i pozbawione dynamiki zupełnie, coś jakby zbyt rzadki olej nie chciał przenosić mocy.

Nie pisz takich bzdur bo potem ludziska chodzą i powtarzają takie pierdoły, ze olej mają za rzadki w skrzyni i słabo ciągnie... ;)

ATf-y są z natury rzadkie (a rozgrzane leją się prawie jak woda) i to nie gęstość oleju jest odpowiedzialna za przenoszenie napędu.

Tak dla ciekawostki powiem jeszcze, ze olej potrafi rozgrzać się do 200+ stopni w skrzyni dlatego w modelach ze słabą chłodnicą oleju lub żadną warto zamontować dodatkową co wydłuży jej działanie.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie automat, ale strach przed lipnymi polskimi serwisami spowodował, że zdecydowałem się na manual (mondeo '00) Jak będę miał więcej kaski na młodsze auto, albo z tych co mają dobre opinie o skrzynkach to poszukam automatu. To jest wygoda i do miasta i na trasę, zwłaszcza na takie trasy jak u nas 90-110-70-70-70-70-50-70-90-70.... masakra. Ci co wolą ręczne skrzynki to niech sobie kupią telewizor bez pilota i pralkę franię, bo manual jest dla tych co się lubią drążkiem bawić. Howgh!

 

MJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zwiększonego spalania to się nie wypowadam. jak masz silnik 4,6 300KM to nie patrzysz ile pali, żeby się nie wkur*ać........

 

Tylko, ze w duzym silniku w auomacie spalanie bedzie mniejsze niz w manualu, wiecej moga palic stare malolitrazowki

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter, wspomniałem o tiptronicu a to co napisałem o oleju jest przypuszczeniem. Nic nie poradzę, że połowa ludzi nie odróżnia "chyba" od "na pewno" :dry: Pojęcia nie mam co tej skrzyni dolega ale zachowuje się jak ślizgające sprzęgło w MT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem, że wspomniałeś o TT. Nie złość się, ja nie złośliwie...przecież my tu nie od wczoraj.

Zwracam uwage na takie sprawy bo potem wchodzi koleś do warsztatu i mówi, że na internecie czytał, że w BMW można wymienić sprzęgło bez wyjmowania skrzyni...

:flesje:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w oplu się da

:biggrin:

Tylko zapomniałeś dodać, że w kadecie ;) Już nie pamiętam ale jeszcze w jednym aucie można było...ale na tym koniec dlatego napisałem w BMW, żeby nie było niedomówień.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W offroadzie to co innego...chociaż nie wiem nie próbowałem

W offroadzie wielu zawodników używa automatów. Minusem jest brak możliwości "rozkołysania" samochodu przód/tył, ale zdecydowanym plusem jest szybsza i płynna zmiana biegów przy podjazdach, gdzie technika jest jedna (but!!!!). Sam byłem w szoku, bo też mi się automat ze sportem nie kojarzy, ale wielu tak ma w autkach przeprawowych.

 

że w BMW można wymienić sprzęgło bez wyjmowania skrzyni...

...i ma rację. Przecież wystarczy wyjąć silnik :icon_mrgreen:

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam cos od siebie.Wcześniej śmigałem autami w manualu i zawsze mówiłem ze automatu nie kupie.....teraz mam automat i juz nie chce manuala.

Faktycznie jak automat sie sypnie to sa wydatki,ale jak dbasz tak masz :biggrin: I jak automat to tylko z silnikiem 150KM+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w oplu się da

 

W Ascoina B tez sie dalo - tyle ze wyciagnac zjechane okladziny :biggrin: Do wymiany jednak trzeba bylo wyciagnac czy to skrzynie czy to silnik, najlepiej bylo razem :lol:

 

W offroadzie wielu zawodników używa automatów. Minusem jest brak możliwości "rozkołysania" samochodu przód/tył,

 

Da sie, kweatia auta i umiejetnosci

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w domu passata b4 na automacie-rewelacja.Jak wbijesz pedał w podłogę to następuje automatyczna redukcja i auto zapieprza jak dzikie...Poza tym golf i T3 w manualu-też jeździ się rewelacyjnie.Chciałbym mieć takie skrzynie jak w MB 123/4-chyba najlepsze na świecie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję powozić dupsko Insignią 2.2 w dizlu z automatem . Jest inaczej , ale mi ni chu*a nie odpowiada . A do czerwoności wku**ia mnie fakt nieprzewidywalności reakcji pieca na wciśnięcie pedału gazu i powolne trybienie przerzucania w dół (gaz w podłodze , piec nie warcy , nagle ogień i do przodu) co raz skończyło by się solidnym dzwonem :banghead: Jednak dwie nogi i kutas to moim zdaniem najlepszy zestaw do dowodzenia 3 klawiszami .A jak utyje bardziej , to sobie kupie szofera :biggrin:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zapomniałeś dodać, że w kadecie ;)

 

kadet, astra, vectra, calibra :P

chodzi o skrzynię czy ma wizjer, jak ma to tylko wystarczy wysunąć wałek sprzęgła przez boczny dekiel i tarcza wypada

 

 

 

Insignią 2.2 w dizlu z automatem

 

w fordzie jest podobnie, dajesz gaz i nic, dopiero po chwili redukuje i jak ciągnie to znowu pod czerwone pole,

w starym tdci to by zdało egzamin bo tamte silnik w zasadzie ciągnie jak benzyna do samej odcinki, w nowych 3700obr i zadyszka :banghead:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...