motoluka Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Witam, co prawda nie ja ale mój brat poszukuje dużego motocykla turystycznego. Na razie jesteśmy we wstępnej fazie poszukiwań. Zawodnik ma 185cm wzrostu. Waga raczej przy tak dużych sprzętach nie odgrywa znaczenia ale jest to około 100kg. Posiada potrzebne doświadczenie. Ogólnie rzecz biorąc chcemy zorientować się co brać pod uwagę, chodzi o motocykl turystyczny z bardzo dobrą ochroną przed wiatrem, wygodny zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Normalnie spalanie będzie plusem, normalne czyli około 6L przy spokojnej jeździe. Cena za używany sprzęt nie powinna przekroczyć 40k PLN. Obecnie nasz faworyt to Kawasaki GTR 1400, nie jesteśmy jednak zdecydowani w co się pakować, czy w stricte turystyka typu GTR 1400 czy może w motocykl sportowo-turystyczny typu ZZR 1400. Temat może trochę zabawny, bo nie mamy rozeznania, ale jest zima i warto podyskutować trochę na forum, aby rozsądnie zaplanować jazdy testowe. Do tej pory jeździł na maszynach stricte sportowych i ma stanowczo dość tego typu pozycji, czas na zmiany a może po prostu się starzeje. Bardzo proszę o rady, w co Wy byście celowali. Interesujące modele: - Kawasaki GTR 1400- Kawasaki ZZR 1400- Kawasaki Z1000SX- Suzuki GSX1300R Hayabusa- Honda VFR 1200- BMW K1300S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakier75 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 turystyczny to kup sobie jakąś vałkę choperra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoluka Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Niestety motocykle klasy Chopper/Cruiser odpadają, nie tego poszukuję. To całkiem inna bajka ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 DL1000 Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoluka Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Także niestety odpada, tutaj przede wszystkim ze względu na wygląd (trochę babskie podejście, ale sprzęt musi cieszyć oko). Tereny poza asfaltem nie wchodzą w grę ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 (edytowane) może k1300 ale nie "S" a "GT"?w tej cenie będzie też dość świeża fjr1300 bądź st1300 Edytowane 28 Grudnia 2011 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoluka Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 No faktycznie, nie znałem tego modelu, bardzo ciekawy. Na zdjęciach ma dziwne proporcje, nie wiem jak będzie radził sobie w głębokich złożeniach ale to na żywo wyjdzie na pewno trzeba go sprawdzić. A co sądzicie o tych które wymieniłem, który potencjalnie najwygodniejszy, który najoszczędniejszy, który dobry także na co dzień poza miastem? Może ktoś z Was ma jakiś z tych sprzętów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diabeł Piszczałka Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Wiem że to co podałeś w przykładach to inna bajka niż to co zaproponuje, ale ja bym powiedział, że BMW R1200GS Adventure może być ciekawą opcją w szczególności że brat ma dość sportowej pozycji za kierą. Poza tym kawał chłopa to będzie na nim wyglądał naprawde kozacko jeśli na tym też mu zależy. Seryjne abeesy i inne gadżety, spalanie przyzwoite, silniki w starszych modelach 1150gs kręcą przebiegi w setkach tysięcy km, więc tutaj też nie powinno być gorzej. No i.. ja bym rzekł że z wszechstron uniwersalne, bo nadaje sie dosłownie do każdego rodzaju turystyki - od zwykłych wypadów za miasto, przez objechania wszystkich alpejskich przełęczy aż po penetrowanie ukraińskich bezdroży ; ) Trzeba tylko usiąść i się doń przymierzyć, a nóż widelec spasuje :crossy: :crossy: tutaj tylko przykład:http://otomoto.pl/bmw-r-r-1200-gs-r1200gs-adventure-09-M2993291.html http://allegro.pl/bmw-r-1200-gs-adventure-i2025254775.html Edytowane 29 Grudnia 2011 przez Diabel_Piszczalka Cytuj Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji. Primum non nocere. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert73 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Co do pozycji sportowej to: zzr14 i gsx 13 odpadaja.Gtr 14 posiadam osobiscie i powiem z czystym sumieniem ze moge polecic. Przez pol roku nawinolem ponad 20tys w tym byl Caponord wraz z moja lepsza polowka cale trzy tygodnie. Pozycja pilota wygodna wiatr z szyba akcesoryjna nawet powyzej 200 nie przeszkadza i pasarzer tez nie narzeka.Kanape standart wymienilem na zelowa nizsza o 2cm bo na zwyklej przy dos mocnym hamowaniu strasznie dociskala mnie do zbiornika, poszedl tez w odstawke komin bo wygladal jak taki z elektrocieplowni. Co do usterek mialem maly wyciek z przewodu od chlodnicy i awarie czujnika cisnienia w tylnym kole. A spalanie zamyka sie spokojnie w 6 litrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoluka Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Kolego Diabel_Piszczalka, Twoja propozycja jest na pewno ciekawa, na pewno warta rozważenia bo w przeciwieństwie do DL-a ten sprzęt podoba się mojemu bratu. Nie wiem tylko czy nie byłby w rękach brata przerostem formy nad treścią, nie planuje on zjeżdżania z asfaltu. Kolego robert73, jak oceniasz przydatność GTR-a na co dzień, dojazdy do sklepu, pracy. Na szczęście mieszkamy poza miastem także o korkach nie ma mowy. Jeśli można wiedzieć to jaki wydech zamontowałeś i czy polecasz właśnie taki? (Faktycznie seryjny komin jest hmmm specyficzny :-)). Jakie są koszta utrzymania Kawy, nie liczę że będziesz mi sypał cenami, ale zapewne nie jest to Twój pierwszy poważny motocykl. Jakie są w odniesieniu do przykładowych innych sprzętów. Nie ukrywam, że sprzęt jest przepiękny, nie ukrywam także pewnych obaw co do manewrowania takim mastodontem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gienek ST Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Ja od roku smigam GTR 1400.Przy moim wzroscie 190cm i ponad 100kg jak najbardziej OK sprzet.Jedynie co dokupilem to wieksza szybe,topcase, komin Remusa Okami Carbon. http://files.bs-motoparts.eu/images/puig/verkleidungsscheiben/4619h.jpg http://www.motosport.ch/media/motosport/archivbilder/gallery/45909_08my_1400gtr_topcase-400.jpg http://www.remus.eu/blog/wp-content/uploads/2011/10/Okami_Carbon_KR.jpg Albo Honda Pan European 1300 Edytowane 29 Grudnia 2011 przez Gienek ST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert73 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) na codzien to w obecnej chwili od kilu miesiecy dijezdzam 100km do Florecji teraz tam mamy zlecenie.Komin polecil moj mechanik i tez taki zamontowany zostal. Koszty utrzymania to poziom mniej wiecej staly okolo 120 euro przeglad okresowy czyli wiosna i jesien. Natomiast gumy ida ciut a nawet bardziej niz ciut szybciej jak w dragu. Manewrowanie w miescie odziwo nawet sprawniej niz poprzednim moto duzy plus nabytku kawy to skrucenie czasu dojazdu do firmy o 1/3 i najwiekszy plus to czas poswiecany na utrzymanie moto w czystosci.dostepnosc czesci zamiennych jest dobra nie wiem jak w kraju.no i jeszcze jedno wal- czyli brak problemow z wymiana napedu w przeciwienstwie do zzr czy gsx lub fjr Zapomnialem o kominie Edytowane 29 Grudnia 2011 przez robert73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diabeł Piszczałka Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Kolego Diabel_Piszczalka, Twoja propozycja jest na pewno ciekawa, na pewno warta rozważenia bo w przeciwieństwie do DL-a ten sprzęt podoba się mojemu bratu. Nie wiem tylko czy nie byłby w rękach brata przerostem formy nad treścią, nie planuje on zjeżdżania z asfaltu. Właśnie tutaj pojawia się uniwersalność tego motocykla, bo po założeniu opon typowo szosowych np contitrailattack masz potęży szosowy motocykl, któremu nie straszne żadne dziurawe asfalty, a jadąc w konkretną podróż jest to napewno duży atut, którego nie posiadają typowe "kanapy". (poza tym, jeśli brat nie jest po 40'tce, to gwarantuje, że jeśli raz spróbuje zjechać na szuter, to będzie tam wracał przy każdej okazji) Ale tak jak napisałem poprzednio, to tylko propozycja, której przy tym budżecie nie powinno się pomijać, choćby dla faktu samej przejażdżki tym (jak dla mnie) cudem :flesje: :flesje:; ) Jednak jeśli braciszek faktycznie zapiera się że jeździ tylko po asfaltach, to rozważyłbym też poważnie propozycje Gienka, bo honda PanEuropean 1300 to już prawdziwy luksus na 2 kółkach, a za 40 tysięcy kupisz wycackany egzemplarz. Z VFR 1200 raczej dałbym spokój - automatyczna skrzynia i pochylona sylwetka za kierownicą. Powodzenia w poszukiwaniach :crossy: :crossy: Cytuj Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji. Primum non nocere. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 mój brat poszukuje dużego motocykla turystycznego. co brać pod uwagę, chodzi o motocykl turystyczny z bardzo dobrą ochroną przed wiatrem, wygodny zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Normalnie spalanie będzie plusem, normalne czyli około 6L przy spokojnej jeździe. Interesujące modele:- Kawasaki GTR 1400- Kawasaki ZZR 1400- Kawasaki Z1000SX- Suzuki GSX1300R Hayabusa- Honda VFR 1200- BMW K1300S Z tego co napisałeś zostaje BMW K1200GT, rocznik od 2007 wzwyż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG_1975 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 (edytowane) Nie wiem czemu na liście nie umieściłeś jednego z najlepszych IMO w klasie czyli Yamahy FJR1300. Za 40 tys kupisz sztukę z 2008-2009, praktycznie wszytko co potrzebne masz już na pokładzie. Wygodnym motocyklem turystycznym jest też Honda Varadero Xl1000V, za tą kasę też roczny motocykl. Ochrona przed wiatrem i komfort nie ustępują typowym turystykom, a zawsze masz trochę lepiej przystosowaną maszynę do polskich "autosrad" (zawieszenie, prześwit). Sam mając 40 kPLN wszedłbym w Yamahę Super Tenere XT1200Z albo BMW R1200GS, ale ja mam inne preferencje turystyczne... no i przede wszsytkim nie mam 40 kPLN na moto :( Edytowane 30 Grudnia 2011 przez MaG_1975 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.