Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moje 407 2.0 hdi ( 136ps) , na aftomacie miesci sie srednio w 8 kolo domu ( czyli male miasto , na krotkich dystansach , caly czas z klima ) , w trasie mozna zejsc na 7 przy 140 km/h

 

a co ciekawe , caly czas stolowlem auto na PB ( PB ultimate) - ostatnio nie chcialo mi sie jechac na PB i zalalem orlenowska Verve...i kurna inny silnik , znacznie lepiej sie zbiera....wiekszy moment obrotowy.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze jezdze na tym teoretycznie lepszym dieslu ale nie zw wzgledu na spalanie, ale na wtryski. Jakos nie chce pomyslec ile by mnie wymiana tych pizo cos tam wtryskow kosztowala w moim chryslerze. Czy sie lepiej zbiera - ciezko stwierdzic - 218 Km i 510NM (chociaz mam dziwne podejrzenia ze jest tego wiecej, ale nie chce mi sie na hamownie jechac) to w sumie obojetnie co nalejesz a pojedzie.

Najgorsze ze czlowiek przyzwyczaja sie do takiego silnika i tego co to moze i jezdzac innymi samochodami, to jakos ciezko sie przestawic. Ostatnio mialem oslawione "cudne" subaru forester z wyporzyczalni z 2l benzyna i automatem i plakalem podczas jazdy... Diesel moze miec swoje zalety :)

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No właśnie. Chyba, że PB odnosi się do innej puszki. Odnośnie paliwa verva, to kiedyś w corolli verso w benzynie jak wlalem też czułem różnice. Największą w kulturze pracy silnika. Pozdr. F.

 

Kultura pracy silnika, to nie paliwo Panowie, w nim samym jest tylko różnica w dodatkach, i odporności na spalanie stukowe.
Kultura pracy jest zależna od innych czynników, ilości cylindrów, im więcej tym lepiej, krótsze interwały czasowe sił bezwładności silnika, tu na korzyść R6 w porównaniu do R4, np. BMW R6 bez wałków wyrównoważających ma prawie idealnie równa prace silnika; sił gazowych, czyli stopienia sprężania, odprężony zamiast doprężony, lżejsza praca (taka trochę od niechcenia), mniejsze uderzenie na tłok, a tym samym przeniesienie tego na cały układ korbowodowy; odpowiedniego zestrojenia tego wszystkiego; no i słusznej pojemności oraz układu cylindrów dla ładnego gangu, itd.
Jeśli powyższe jest zachowane, to można słuchać jak wiosnę w 4 porach Vivaldiego, a cała reszta dookoła będzie tylko dyskotekowym bełkotem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś nie wiem albo coś pokręciłeś. HDi to były turbo dyszle, to po co lejesz benę ?

 

Koledze się literki przestawiły - myślał o stacji BP :)

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, jasne :) Ja to taki rozgarnięty jak kupa liści na wietrze.

 

Robert ale vpower napisał, że w tym samym silniku zmieniły mu się odczucia. Moim zdaniem to tylko wrażenie ale, że nie wiem co oni mieszają w tych premium paliwkach to może dobrze prawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ja pisalem tylko filipr. ;) Jedyne co ja moge potwierdzic to osczednosc w spalaniu jezdzac na tym niby lepszym dieslu. Odczucia mam takie same - czyli autko zapier... jak wsciekle ale to nie zaleta paliwa akurat. :)

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, jasne :) Ja to taki rozgarnięty jak kupa liści na wietrze.

 

Robert ale vpower napisał, że w tym samym silniku zmieniły mu się odczucia. Moim zdaniem to tylko wrażenie ale, że nie wiem co oni mieszają w tych premium paliwkach to może dobrze prawi.

Shini, za duże działki wciągasz, opanuj się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój minimum co było to 4.3/100 ale ekstremalne preclowanie -70 km/h pedał delikatnie, 1 osoba, trasa, lato

podobno jak były nowe i gaźnik jeszcze nie wyheśtany to poniżej 4 w trasie nie było trudne do osiągnięcia -u mnie gaźnik jest zaniedbany dawno nie regulowany, łożyska w kołach wyją (a sprawne łożyska to też sporo do spalania szczególnie przy słabym silniku podobnie jak ciśnienie opon i takie tam)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...