Steve Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Witam. Mam problem z Yamaha DT80 otóz na zimnym silniku, po puszczeniu sprzegła, maszyna w ogóle nie idzie do przodu (może minimalnie) na żadnym biegu, dopiero jak trochę sie nagrzeje, to zaczyna łapać.Jakies sugestie, propozycje? Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 tak, wymienić tarcze +ew. przekładki i obowiązkowo olej w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 sprawdz luz na lince czy jest jakiś jałowy skok. generalnie gęstszy zimny olej powinien lepiej kleic tarcze. jak regulacja nie pomoże musisz rozbierać, chyba ze popychacz sie zacina a przy ciepłym puszcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kick starter Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Olej najprawdopodobniej do wymiany ale przedewszystkim regulacja kosza zobacz to znalazłem na necie ale jeśli ktoś je tak scisnął kosz to tarcze do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 (edytowane) Podejrzewam, że od 2 grudnia temat jest już rozwiązany :icon_rolleyes: Po za tym to co znalazłeś to sprzęgło od RD80 wsadzone do DT. Normalnie DeTka ma regulacje na lince przy klamce i kawałek przed na pancerzu.Dodatkowo warto wspomnieć, że praca sprzęgła polega na ściskaniu tarcz ze sobą. Tak powstaje tarcie które jest potrzebne żebyś mógł jechać. Edytowane 28 Grudnia 2011 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Dodatkowo warto wspomnieć, że praca sprzęgła polega na ściskaniu tarcz ze sobą. Tak powstaje tarcie które jest potrzebne żebyś mógł jechać. Gdy będzie występowało tarcie to raczej nie będzie mógł jechać :icon_rolleyes: Edytowane 29 Grudnia 2011 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 pomyśl chwile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Tarcie występuje tylko w momencie stykania się tarcz z przekładkami. Przy zwolnionym sprzęgle (full kontakt) nie powinno występować tarcie bo by spalił sprzęgło :icon_rolleyes: Edytowane 29 Grudnia 2011 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 No pomyśl jeszcze raz chwilę :icon_biggrin: Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Panowie, nie bądźcie tacy :D Tarcie masz zawsze. Pic polega na tym, że siła tarcia w sprzęgle jest większa niż ta która działa między silnikiem a kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Sprzęgła,które stale pracują z poślizgiem (tarciem) to:-sprzęgło indukcyjne-sprzęgło hydrokinetyczne-sprzęgło wiskotyczne Sprzęgła,w których CHWILOWO MOŻE wystąpić poślizg (tarcie) to :-SPRZĘGŁO CIERNE-sprzęgło bezpieczeństwa-sprzęgło rozruchowe Tarcie występuje w momencie wyrównywania się prędkości obrotowej wału korbowego z wałem sprzęgłowym Edytowane 29 Grudnia 2011 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Ale bez tarcia i tak nie ruszysz. "Cierne" w nazwie nie wzięło się znikąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Mowa była o jeżdzie Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 No więc dobra lekko się pierd*lnołem w zeznaniach co nie zmienia faktu, że tarcie jest potrzebne żebyś mógł ruszyć i pojechać. Rozumiesz czy dalej będziemy wnikać w konstrukcje świata materialnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Dodatkowo warto wspomnieć, że praca sprzęgła polega na ściskaniu tarcz ze sobą. Tak powstaje tarcie które jest potrzebne żebyś mógł jechać. Gdy będzie występowało tarcie to raczej nie będzie mógł jechać :icon_rolleyes: Tarcie występuje tylko w momencie stykania się tarcz z przekładkami. Przy zwolnionym sprzęgle (full kontakt) nie powinno występować tarcie bo by spalił sprzęgło :icon_rolleyes: Mowa była o jeżdzie Ja zagłębie się , bo teoria szerzona przez kolegę mnie zaintrygowała. W takim razie możesz mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa sprzęgło w moto z tematu według Ciebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.