Skocz do zawartości

niemałe problemy przy renowacji


kubagsx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej!

wrzucam nowy post ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w starych. Jakie są moje problemy...

 

1. Potrzebuję dorobić nowe plastikowe/szklane klosze kierunkowskazów do nietypowego motocykle. Odrazu zaznaczam że nie da się ich kupić. Nie znalazłem na necie firmy która mi to zrobi :(

 

2. Sytuacja z lampą przednią, niemiłosiernie pożółkła, jak można ją odnowić?

 

3. Kolejny motocykl, który jest moim celem... Jest niestety cały przerdzewiały z zewnątrz, blachy są ok ale dużo rdzy, nawet wszędzie na aluminiowych bębnach hamulcoych, powoli włazi na dekle silnika. Chromy już dawno znikły pod tym nalotem. Obawiam się że w środku silnika może być to samo(choć nie musi), co zrobić jeśli np wałki pożarła rdza?

Czy zakup takiego motocykla byłby w ogóle sensowny?

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zakup takiego motocykla byłby w ogóle sensowny?

 

Wiesz co, wszystko zależy od tego ile masz zapału i pieniędzy, bo elementy można dorobić praktycznie wszystkie - kwestia miłości i/lub zdrowego rozsądku :)

 

Masz możliwość odrestaurowania jakiejś perełki to WALCZ buttrock.gif

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dostęp do tego motocykla to weź w jakiś sposób spróbuj zakręcić silnikiem. Czy to przez kopniak jeśli takowy posiada czy lepiej nawet bezpośrednio za wał korbowy z którejś strony. Jeśli się kręci to będzie bit. Jeśli się nie kręci to gorzej ale pierwszą przyczyną będą pierścienie przyklejone do cylindra. Jeśli silnik nie stał otwarty bez pokrywy rozrządu i nie był zaparkowany na dnie jeziora to spoko, da się go uratować. Kwestia jest taka czy warto się w to bawić bo jeden motocykl jest wart każdej pracy i pieniędzy a inny nie jest wart nawet 5 minut spędzonych w garażu. Więc powiedz cóż to za motocykl albo chociaż jakieś wytyczne mniej więcej jakiego typu, jakiej produkcji i z którego roku mniej więcej. To nie Nasza babska ciekawość męczy ale chęć sensownej odpowiedzi na Twoje pytania wymaga choćby odrobiny szczegółów dotyczących motocykla o którym tu rozmawiamy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakieś zdjęcie, będzie łatwiej cokolwiek powiedzieć, renowacja motocykla to często jeszcze raz tyle ile za niego się dało. Jeśli to trup to ważne by był kompletny i oryginalny, miał papier. Inaczej nie ma co się złomem interesować.

oldboxer.pl

 

Renowacje Radzieckich Boxerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jeszcze 2 pytania:

 

1. jak nazywa się taki lakier który nie błyszczy, występuje na motocyklach do lat 50tych.. Np coś takiego:

http://allegro.pl/victoria-kr-350-1929r-i1972306794.html

 

2. jak założyć nowe szprychy, żeby koło nie było jajkiem? Są jakieś przyrządy?

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki lakier to nic innego jak lakier słabej klasy. Wot, taki Renolak czy inny Hammerite. Niby fajnie wygląda ale szału nie robi. Żeby osiągnąć taki efekt nie możesz stosować dobrych lakierów i super techniki nakładania. Wtedy wyjdzie jak oryginał. Ewentualnie pytaj w sklepach o lakier typu pół-matowy. Niby matowy ale błyszczy, ale nie tak żeby raził w oczy.

 

 

A koła zaplata się dość trudno jeśli robisz to pierwszy raz. Ogólnie najtrudniejsze jest złożenie koła tak aby obręcz była w osi symetrii całego koła. Gdy założysz takie koło do motocykla to obręcz powinna być po środku widelca/wahacza co by nie wyszedł dwuślad z tego sprzętu. Do składania koła możesz użyć orgyinalnego widelca od tego motocykla a także wahacza. Mniej wygodna metoda ale pewniejsza bo widzisz jak obręcz stoi pomiędzy widełkami. Najpierw niwelujesz "jajo" czyli bicie poprzeczne, a potem "ósemkę" czyli bicie wzdłużne. Szprychy muszą być w miarę równo naciągnięte bo nierówne obciążenie spowoduje zrywanie szprych. Wartość naciągu sprawdzasz na ucho czyli uderzając rączką wkrętaka w szprychy odsłuchujesz czy wszystkie wydają podobny dźwięk. Prymitywna metoda ale innej nie znam. Żeby naciągnąć jedną szprychę na lewym boku koła musisz poluźnić co najmniej 2-3 szprychy "w lewo i prawo" od tej naciąganej tylko że po prawej stronie koła. Obejrzyj koło z boku, zobaczysz że każda szprycha ma swój odpowiednik na drugiej połowie koła. Czyli jeśli patrzysz z boku na koło i wybierzesz sobie jakąś szprychę u góry koła to mniej więcej w linii prostej u dołu koła będzie jej odpowiednik naciągający w przeciwnym kierunku.

 

 

Składanie koła to trudna sztuka. Uczyłem się tego ze starej księgi pt."Naprawa Motocykli" z lat 60-tych. Nawet gdzieś skany wrzucałem dotyczące składania kół. Jako-tako mi to wychodzi ale nadal robię to bardzo niechętnie. Na ten przykład koła od mojej WFM już 4 rok leżą rozłożone i czekam na napływ weny aby zacząć je montować. Bo jeśli sam się zmuszę to tej roboty to na pewno nic z tego nie wyjdzie, dlatego czekam na wenę. A wiem że kiedyś przyjdzie. Koła WFM sa parszywe bo mają szprychy o 2 długościach. Przeplot jest raczej spoko, nie przyglądałem się ale wydaje się być w miarę łatwy. SHL M11 ma potrójny przeplot i tu jest więcej zabawy.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...