c64club Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Mały update - kolejna przejażdżka i aktualne foto sprzęta: Spalanie maksymalne:-w górach we 2 osoby z bagażami lekko ponad 4l na setkę-j.w. ale w śniegu do 4.5 litra Edytowane 17 Stycznia 2012 przez c64club Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Nie nagar tylko szlaka vel zgorzelina. Jeśli szlaka mocno się trzyma to znaczy że spaw nie jest najlepszy. Bo jakość spawu elektrody poznaje się m.in. po tym jak łatwo odchodzi szlaka. Ideałem jest gdy z większości powierzchni spawu szlaka odejdzie sama jednym płatem. Z typem elektrod dobrze kombinujesz ale tak nie do końca. Większą masz strefa wpływu ciepła co nie jest pożądanym zjawiskiem. Pojedynczy spaw ma strukturę gruboziarnistą i w spoinie nadal występuje gwałtowna granica przejścia w drobne ziarna. Gdybyś położył ładne lico na główny spaw to wtedy luzik, pierwszy ścieg zostaje rozhartowany do struktury drobnoziarnistej. Dodam jeszcze że wklęsłe spawy są dyskwalifikowane od razu jako że nie spełniają swoich zadań. Granice przetopu? Co masz na myśli? Podtopienia? Dopuszczalne są 0.5mm max. Kiepską metodę wybrałeś do spawania chińskiej ramy. Miałem ten podły zaszczyt spawać ramy w chinolach, właśnie metodą MMA i powiem Ci że był to koszmar. Dlatego tak do szczegółów nie będę Ci dupy zawracał bo wiem że spawanie chinola to ból w dupie. :icon_mrgreen: MAG też nie jest idealny do takich zadać z racji tego że trzeba łączyć cienkościenne rury z gównolitu z grubszą blachą mocowania silnika. Ideałem byłby TIG ale nie każdy ma dostęp do takich zabawek. Poka jeszcze zbliżenia tych swoich gotowych spawów co bym mógł spokojnie spać. :icon_mrgreen: Aaa...tera kumam. No szlakę najlepiej młotkiem jeśli sama nie odchodzi. Szczotką śmigasz wykończenie dopiero. Najgorzej gdy musisz położyć kolejną warstwę spawu to wtedy jest sporo zabawy z czyszczeniem bo wystarczy mały okruszek szlaki i kolejna warstwa będzie wyglądała jak g... . Granica przetopu nie jest widoczna z zewnątrz. Widać ją dopiero po przełamaniu i wytrawieniu lub na zdjęciach RTG. Kolor materiału wokół spawu to właśnie SWC czyli strefa wpływu ciepła. Grunt żeby nie było karbu czyli rowków na granicy spawu i materiału bo wtedy w tych miejscach jest duże ryzyko pęknięcia. :clap: :flesje: :notworthy: Jestem pod wrażeniem fachowego opisu. Faktycznie, kurs ukończyłeś :icon_biggrin: Od siebie dodam, z praktyki spawacza amatora, że dokladne usuwanie zgorzeliny na bieżąco to podstawa dobrego spawania. Czasem mam kłopot z kraterami, w których został syf, więc radzę sobie szpiczastym narzędziem i młoteczkiem, żeby całą szlakę usunąć. Ino ja posługuje się garażowo spawareczką inwertorową, więc do profesjonalnego spawanie jeszcze mi daleko... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 a tak w temacie :D czy taki wózek boczny wymaga jakiejś adnotacji w dowodzie rejestracyjnym żeby wszystko było w 100% legalne ?? nie zmienia się ilosć miejsc w pojeździe, w zasadzie jedynie ilość kół..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Wózek jest towarowy, motocykl nadal ma 2 miejsca siedzące i ani jednego stojącego. Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Więc jest to rozwiązanie moich problemów, bo lubię mieć dobry bagażnik ze sobą :)i w zimę bez większego strachu ganiać się da. :icon_twisted: Trzeba będzie się zastanowić nad taką wydumką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Polecam, Żurku - w 2 osoby można się wybrać z bagażami, przebrać i iść w góry. Ganiać się da zimą. Tej zimy jakieś 600 km (z wozem w sumie 1500?) i nie było problemów z gratem. Tzn. jest jeden problem, a zwie się on SÓL. Sól ramo- i łańcuchożerna. Mimo olejenia łańcuch lekko zmienił kolor z wierzchu, rama potraktowana jakimś bitumicznym specyfikiem trzyma się raźno, elementy aluminiowe matowieją od długiego kontaktu z NaCl a na butach i spodniach do jazdy mam wykwity :/ Odkąd mam trzecie koło u wozu, do reszty przestałem rozumieć po co sypią to cholerstwo na drogi. Znacie wiosenne przypadki odszkodowania za "przesolony" sprzęt?A puszkarzy już całkiem nie kumam - mają 4 koła i narzekają, że się po śniegu nie da jeździć. Hehe, po śniegu nie da się jedynie zap...lać, jeździć się da, a z dobrymi oponami nawet hamować. Dobre opony opisane tutaj:http://forum.motocyklistow.pl/ogumienie-zimowe-heidenau-silica-ms Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemV4 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Wszystko to piękne, ale czy wózek ciągnięty za motocyklem na połączeniu przegubowym nie jest lepszym pomysłem.Na pewno jest wygodniej, sporo bezpieczniej i nie mamy szerokości puszki.Co do zabezpieczenia przed solą, może warto użyć WD-40 (używaliśmy tego w zimie do zabezpieczania styków przygotowanych do spawania) - myślę, że powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.