niedzwiadek204 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 WitamNosze się z zamiarem kupna motocykla, jeszcze nie jestem zdecydowany jaki on będzie. Zainteresowały mnie KTM EXC ale te motocykle są dość wysokie, nie wiem czy dąłbym radę przy moim wzroście 167cm sięgnąć do ziemi choćby palcami w specyfikacji technicznej podane jest ze wysokość siedzenia to 925mm.Kolejne moje pytanie jeśli już ten motocykl byłby dla mnie "dostępny" jaki wybrać 2t czy 4t i jaka pojemność ?Dodam że jeździłem na rożnych motocyklach , sam jako tako posiadałem 125(chopper) i 50(skuter)Proszę o pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 miałbys trudniej przy wsiadaniu i odpalaniu, ale wszystkie wyczyny są mniej wiecej wysokosci exc wiec nic nie wymyslisz 2t a 4t to temat rzeka, ale przy twoim wzroscie kopnięcie duzego 4t to moze byc problem w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marzka Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Gdyby to było moto któreś tam z kolei o podobnym charakterze, to rzekłabym, że nie wzrost tu się liczy, a technika jazdy/umiejętności. Wzrost to tylko przy starcie i zatrzymaniu jest potrzebny, ewentualnie przy manewrach w trudnym terenie. Skoro jednak dodajesz, że posiadałeś choppera i skuter, które zupełnie odbiegają od kierunku w którym podążasz to osobiście radziłabym Ci kupić na początek coś niższego i w miarę lekkiego, podszkolić swoje umiejętności i jak już oblatasz się z tym w terenie, dopiero wtedy próbuj się przysiąść na ktma. Zresztą przysiąść to się możesz nawet i teraz, ale gwarantuję, że ta wysokość nie pozwoli Ci poczuć się na tym moto swobodnie :bigrazz: Cytuj <seryjna kolekcjonerka> Moja małpa wie jak naprawdę ze mną jestPatrzy w oczy tak, jakby znała mnie od latKiedy jest mi źle, opowiada różne dziwne historie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 (edytowane) Z tego co wiem to chyba trudno o coś niższego, dużo łatwiej o wyższe;) Może ktoś jest podobnego wzrostu i mógłby się wypowiedzieć o swoich początkach.EXC chyba posiada rozruch elektryczny:D Edytowane 6 Listopada 2011 przez niedzwiadek204 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marzka Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 (edytowane) Nie pakuj się na exc, bo to moto Cię przeciągnie. Pomyśl nad Trickerem, choć pewnie większość mnie tu zjedzie za jego mało terenowy charakter. Niemniej na początek dla ludzi niewysokich to pewnie dobra alternatywa IMO. Edyt.:W kilku słowach o powyższej propozycji. Edytowane 6 Listopada 2011 przez marzka Cytuj <seryjna kolekcjonerka> Moja małpa wie jak naprawdę ze mną jestPatrzy w oczy tak, jakby znała mnie od latKiedy jest mi źle, opowiada różne dziwne historie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 (edytowane) kumpel mniej wiecej tego wzrostu lata na cr 250 i sobie radzi, znam tez goscia chyba jeszcze nizszego, ktory smigał exc250 i to najwiekszy wymiatacz-amator jakiego widziałem, takze nie ma co sie zastanawiac ten tricker nadaje sie w teren jak exc na autostrade :icon_razz: exc 4t ma oczywiscie e-start Edytowane 6 Listopada 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 kumpel mniej wiecej tego wzrostu lata na cr 250 i sobie radzi, znam tez goscia chyba jeszcze nizszego, ktory smigał exc250 i to najwiekszy wymiatacz-amator jakiego widziałem, takze nie ma co sie zastanawiac ten tricker nadaje sie w teren jak exc na autostrade :icon_razz: exc 4t ma oczywiscie e-startNa taka odpowiedz czekałem :) Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czegoś na temat kosztów utrzymania 2t i 4t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 według mnie wzrost nie powinienem być dla nikogo przeszkoda, jeżeli chcesz faktycznie jeździć to musisz jeździć na tym co jest bo większy możesz już nie być a tez znam ludzi w Twoim wzroście i świetnie dają sobie rade. Moj 15letni kuzyn jest podobnego wzrostu i daje sobie radne na mojej 200.A co do utrzymania to w wieeeelkim skrócie: 2T = remont tani, spalanie duże, 4T remont droższy, spalanie mniejsze. Ale odradzal bym 4T ze wzgledu na ten remont, wage i mozliwe problemy z kopaniem w terenie (no chyba ze ma starter), 2T to można i w zębach odpalać :D Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Może ktoś wypowiedziałby się jakie są koszty utrzymania 2t? jakie spalanie? Czy taki 2t posiada rozrząd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Kolego silnik 2T nie posiada rozrządu i to jest jego wielka zaleta bo ten mechanizm najczęsciej ulega awarii w silniku 4T. Koszty są różne w zaleznosci od tego jak intensywnie jezdzisz i w jakim stanie kupisz moto. Ja kupiłem 2T w zimie rok temu w dobrym stanie i przelatałem ten sezon praktycznie nie dokladając złotówki do silnika, teraz będę wymieniał tłok, korbe i wszytskie łożyska-to koszt ok. 1500zł, myslę,ze po remoncie przelatam spokojnie kolejny sezon, albo dwa, bo jezdzę w sumie nieduzo(spaliłem ok 360l paliwa w tym roku, moto spala zbiornik 9,5l w 4h jazdy, ale nie ma lekko, jak jestes swieży w temacie to spalanie bedzie mniejsze). Jeśli bedziesz smigał po torze, to trzeba sie liczyc, ze podobne koszty będą pochłaniać zawieszenia,opony, hamulce i napęd(to juz bez znaczenia 2t-4t). Podsumowując - jezdząć ok 5h tygodniowo trzeba się liczyc z wydatkami na czesci rzędu 3K zł rocznie + 2K zł na paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 A możecie mi powiedzieć jak wypadaj na tle tego ktma Honda CR 250Suzuki RM 250Yamaha YZ 250 Obecnie posiadam skuter z silnikiem 2T i wszystkich napraw dokonuje sam czy z takim motocyklem także można sobie samemu poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 (edytowane) A możecie mi powiedzieć jak wypadaj na tle tego ktma te japonskie crossowe motorki trzeba porównywac z ktemem sx a nie exc, niestety japońce nie produkują sprzętu hard enduro 2T klasy exc tylko jakies popierdólki w stylu dt albo właśnie crossy 2t co nie oznacza ze nie mozna ich uzywac do endurowania, róznice miedzy cr/kx/rm/yz są takie:-łagodniejszy silnik w exc, łagodniej oddawana moc, ale za to trudniej zamulić-ktm ma lepsze hamulce i sprzęło sterowane hydraulicznie a nie linką-exc ma bardziej miękki zawias, tylny amor jest przymocowany do wahacza bez dzwigienek zapewniających progresję, co skutkuje tym, ze przy dalekich skokach i na muldach zachowuje sie mniej pewnie, ale za to w ciekzim terenie mniej trzęsie i nie podbija-nie wiem w jaki rocznik mierzysz, ale exc ponizej 01r(chyba) ma z przodu zwykły zawias, który jest trochę mizerny, natomiast crossówki mają solidnego USD-crosówki mają długą jednykę, co jest czasem irytujące przy atakowaniu przeszkód przy niskiej prędkosci-exc zarejestrujesz, ma swiatła i tiditka-exc ma wiekszy o ok 2l zbiornik, który bywa prześwitujący w niektórych rocznikach, co nie jest bez znaczenia przy apetycie 2T :icon_razz:-ogólnie wszystkie te sprzęty wymiatają Edytowane 7 Listopada 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiadek204 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Rozglądając się za 250 2t na allegro wiele nie znalazłem może dwa modele... O wiele więcej jest 450 4t zastanawiam się czy koszt serwisu w 4t nie zostałby zrekompensowany mniejszym apetytem na paliwo, prawdę mówiąc mało zależy mi na homologacji więc może być również wersja sx... zainteresowała mnie także ta honda cr 250 a czy crf 250 to 4t?.... chciałbym zmieścić się w 10k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 crf250 to 4T, jak wszystkie crosy mające "f" w nazwie, odradzam ci ten sprzęt, jest drogi w utrzymaniu a nie wykorzystasz jego mozliwosci, u nas chłopaki smigają na yz250f i 450f, jesli kupowałbym crosa 4T to chyba własnie cos niebieskiego, ale jezdzę 4ty sezon i nie wiem czy mi cos takiego potrzebne, a co dopiero początkujący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woziu Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 podstawa to nie słuchaj pierdół które tutaj wypisują.. kupuj EXC jak masz ochote a reszta to kwestia regulacji i dopasowania w tych motorach można wszystko dopasować pod wzrost... możesz przyciąć lub kupić gotową kanapę o niskim profilu i założyć niską kierownicę lub jeżeli są zdemontować risery i będzie idealnie wkońcu te motory są przeznaczone głównie dla młodych amatorów więc wzrost jak najbardziej odpowiada i tym się nie przejmuj.. ja mam odwrotny problem bo 195cm mierze i muszę kupować wysoką kanapę i przejściówki pod kierownicę żeby była wyżej itp.. A możecie mi powiedzieć jak wypadaj na tle tego ktma Honda CR 250Suzuki RM 250Yamaha YZ 250 Obecnie posiadam skuter z silnikiem 2T i wszystkich napraw dokonuje sam czy z takim motocyklem także można sobie samemu poradzić? jasne jeżeli posiadasz książkę obsługi do modelu który posiadasz i stosujesz się ściśle do zaleceń to możesz naprawiać..gorzej się ma sytuacja jeżeli wydaje ci się ze umiesz wszystko naprawiać i zaczniesz grzebać bez wiedzy przy wyczynowym motocyklu to efekt będzie taki że zgracisz go i zamienisz w złoma... p.s. naprawia się zesute sprzęty z winy użytkownika a sprzęt dobrze serwisowany się nie psuje..ludzie którzy sami naprawiają bez wiedzy i książek i odpowiednich narzędzi zawsze i to zawsze siedzą i grzebia bo non stop sie psuje.. a psuje sie nie nie z winy producenta lecz uzytkowniak ktoy nie wie jak sie obchodzic ze swoim sprzetem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.