kivi Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Dlatego dobrze jest mieć amortyzator akcesoryjny, ohlins albo coś w podobie, który ma w sobie dodatkowa spreżyne na odbiciu, ona hamuje to nagle rozprężenie i łagodzi skutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Wysiadkę przy highside powoduje koło nagle odzyskujące przyczepność, a nie żadna sprężyna. Usiądź na moto i niech ktoś ci ściśnie na maksa sprężynę i nagle ją puści. Co to za siła jest? Zawieszenie faktycznie się rozpręża, ale przecież to nie ono głównie wystrzela tył moto w górę. http://www.youtube.com/watch?v=eZKdlY6CA3YMoże źle się wyraziłem. Sam tylny zawias oczywiście, że nie jest w stanie katapultować jeźdźca. Doskonale za to w tym pomaga, kiedy zaczyna się rozprężać (najpierw - logiczne - spręża się w momencie, gdy tył odzyskuje przyczepność).Swoją drogą - chętnie obejrzałbym film slow motion, który pokazuje jak pracują zawieszenia w ciągu tych ułamków sekund.Ktoś chętny do przygotowania takiej produkcji? :bigrazz: Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 I krzywy i fantom macie rację. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 (edytowane) Hamowanie rozprężania zawieszenia powoduje amortyzator, a konkretnie jego tłumik odbicia.Nie jestem ekspertem od zawiasów, ale te dodatkowe sprężynki w zawieszeniu mają za zadanie utrzymywać stałą wysokość motocykla mimo zmiany SAG-u. No tak w uproszczeniu. Edytowane 10 Listopada 2011 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 i że prawdopodobnie mało kto by się z tej sytuacji uratował, oraz,ze żadne operowanie gazem po ucieczce koła nie miało wpływu na to co się stało.Właśnie w tej sytuacji tylko operowaniem gazem ma wpływ na to, co się stanie:1) dalsze odwijanie manetki = pogłębienie uślizgu tylnego koła i gleba lowside2) gwałtowne przymknięcie manetki = to, co widać na filmie3) przytrzymanie manetki bez zmiany lub delikatne, powolne przymknięcie = szansa na wyprowadzenie moto do pionu bez fikołków. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Sherman, musisz poczekać aż sam tego doświadczysz zanim zrozumiesz o czym pisze nezka :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Wolałbym się uczyć na czyichś błędach - perspektywa katapulty w pejzaż nie napawa optymizmem :icon_mrgreen: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 No to rób wszystko żeby nie dopuścić do takiej sytuacji. Bo jak już się w niej znajdziesz to nie zdążysz nawet pomyśleć co jest grane a już będziesz w powietrzu i nie będzie żadnego przytrzymywania gazu hehehe Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 No to rób wszystko żeby nie dopuścić do takiej sytuacji. Bo jak już się w niej znajdziesz to nie zdążysz nawet pomyśleć co jest grane a już będziesz w powietrzu i nie będzie żadnego przytrzymywania gazu heheheLimo słusznie prawi - sprawdziłem :DSzerman, te gotowe recepty teoretycznie powinny zadziałać, ale w praktyce... Jeśli jesteś wjeżdżony w szpeja, ogarniasz co się dzieje w danym momencie z motocyklem, czujesz, że tył zaczyna delikatnie odjeżdżać, masz na to czas i nie zrobisz kupy - możesz kombinować z gazem. Ja chyba jestem jeszcze troszkę za cienki :icon_rolleyes: Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Od około miesiąca są takie temperatury, że prawie codziennie "czuję, że odjeżdża", jak chyba każdy z nas... niestety nic z tego nie wynika, bo mam wrażenie, że się składać przestałem zupełnie, więc progres stanął w miejscu :lapad: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Marek Hłasko kiedyś pisał o różnicy w szkoleniu pilotów w Polsce i w USA. W Polsce 1000 godzin teorii jak nie doprowadzić do przeciągnięcia. W USA jedno z pierwszych ćwiczeń to spowodowanie przeciągnięcia pod okiem instruktora, żeby poznać granicę i nauczyć się wychodzić z opresji. Ale na moto często masz jedną szansę, bo jednak zakładam, że nauka nie ogranicza się do względnie bezpiecznego toru. I bądź Pan tu mądry :mellow: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Jeżeli chcesz szybko jeździć to wywrotki są nieuniknione, a jeżeli będziesz na siłę się bronił przed nimi, to nie poznasz granicy swoich możliwości i umiejętności.Żeby jeździć musisz wziąć pod uwagę gleby na każdym winklu. Chciałem Ci dać plusa ale się nie da :icon_mrgreen:.Za przypomnienie prawdy; Aby poznać gdzie jest granica, należy ją przekroczyć.Dlatego nauka pewnych rzeczy bywa bolesna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Obejrzałam te filmiki i w ogóle nie rozumiem, czym tu się podniecać. Tak naprawdę żaden z nich nie jedzie, tylko się toczy. Wystarczy posłuchać - nie odkręcają gazu na wyjściu. Także - bez przesady. U nas na Lublinie czy Radomiu jeżdżą dużo agresywniej :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Obejrzałam te filmiki i w ogóle nie rozumiem, czym tu się podniecać. Tak naprawdę żaden z nich nie jedzie, tylko się toczy. Wystarczy posłuchać - nie odkręcają gazu na wyjściu. Także - bez przesady. U nas na Lublinie czy Radomiu jeżdżą dużo agresywniej :buttrock:No bo intencją wstawienia tej listy filmów z 1. posta było pokazanie anty-szkoły jazdy i niedobrych zwyczajów. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 No bo intencją wstawienia tej listy filmów z 1. posta było pokazanie anty-szkoły jazdy i niedobrych zwyczajów. A to - bardzo przepraszam. Zdaje się, że nie zrozumiałam :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.