Tusiek Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 (edytowane) Witam posiadam yamahe fazer 1000 2002r i mam z nim taki problem straszne bieze olej co zrobic czy to pierscienie czy gumki na zaworach a moze cos innego??Prosze o pomoc:/ Edytowane 24 Października 2011 przez Tusiek Cytuj Simson S51<Yamaha Aerox<Honda Shadow125 & Husqwarna TE610 <Yamaha YZF R125<Yamaha FZS1000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Jezdzisz na litrowym motocyklu bez prawa jazdy ?Gratulacje. Co do brania oleju to jak dymi, przy przyspieszaniu czy zejsciu z obrotow ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Ale zauważyłeś to poprzez ubytek na bagnecie? Czy poprzez dymienie? czy jedno i drugie? Z Kluczborka jesteś, więc rzut beretem ode mnie. Od kogo kupiłeś tego Fazera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoodent1 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Zrób pomiar ciśnienia sprężania jeżeli to "straszne branie oleju" jest takie duże.Ps ile to straszne branie oleju wynosi powiedzmy na 1000km? Cytuj http://www.youtube.com/user/stoodent1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 jezeli nie dymi a znika to moze normalny ubytek zalezy ile ale jak dymi to juz powazniejsza naprawa bez pomiaru cisnienia sie nie da sprawdzic. ale jak dajesz gazu i podczas ostrego palowania dymi to obstawiam pierscienie. no i dym musi byc niebieski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tusiek Opublikowano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 (edytowane) Spręzanie ponad 12 na wszystkich a olej ubywa w oczku i kopci przy dodawaniu gazu i jak schodzi z obrotów:/ Na 200km wzioł 300ml Ale zauważyłeś to poprzez ubytek na bagnecie? Czy poprzez dymienie? czy jedno i drugie? Z Kluczborka jesteś, więc rzut beretem ode mnie. Od kogo kupiłeś tego Fazera? Fazera kupiłem za poznaniem:P Edytowane 28 Października 2011 przez Tusiek Cytuj Simson S51<Yamaha Aerox<Honda Shadow125 & Husqwarna TE610 <Yamaha YZF R125<Yamaha FZS1000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kichacz Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 i kopci przy dodawaniu gazu i jak schodzi z obrotów:/ Przynajmniej wiesz że jest olej :D:D , musisz zrobić próbę olejową i będzie wiadomo czy pierścienie czy zawory . Bo tylko tamtędy może gnać jeżeli nie widać wycieków . Próba olejowa polega tak : wstrzykujesz do komory spalania (jak tłok w dole) strzykawke oleju , i patrzysz ciśnienie . Jak się zwiększy ciśnienie to pierścienie , jak bedzie bez zmian to zawory . PS , gumki na zaworach i tak i tak trzeba zmieniać , a i nie przesadź z ilością oleju bo ciecz jest mało ściśliwa i można korbowody pogiąć hehehehe :D:D:D to se żeś jamasze kupiŁ ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 (edytowane) przez zawory az tykle by nie brala obstawiam pierscienie. Tak czy tak glowice trzeba zrzucac wiec jak ja zrzucisz to bedziesz wiedzial co motorowi.Cisnienie niby duze ale w kawie mialem dobre cisnienie a brala olej jak szalona okazaolo sie zadna glowica tylko cylindry i pierscienie. Powiem tak tanio nie bedziechyba ze zrobisz jak ja w kawie cylindry i tloki zaporzyczylem z innego moto niewielkim kosztem reanimowalem kawe. koszt ze wszystkim wyniosl mnie jak poamietam chyba w granicach 800 czy 900 zł. ale do twojego rocznika moze byc drozej kupic czesci wiec powodzonka Edytowane 28 Października 2011 przez bubuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 To zle obstawiasz, jesli kopci przy zejsciach z obrotow to luzne prowadnice, a uszczelniacze nie istnieja.Pierscienie zreszta pewnie tez sa juz luzne, ktory to rocznik tego fazera ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 a co ma sprezanie do brania oleju? pierscienie odpowiedzialne za sprezanie moga byc OK natomiast olejowe do d... Druga sprawa co Wy z ta proba olejowa, jest ona po to by okreslic przyczyne braku sprezania czy jest to wina zaworow czy pierscieni a nie oresla nam ktoredy znika olej...pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kichacz Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 (edytowane) a co ma sprezanie do brania oleju? pierscienie odpowiedzialne za sprezanie moga byc OK natomiast olejowe do d... Druga sprawa co Wy z ta proba olejowa, jest ona po to by okreslic przyczyne braku sprezania czy jest to wina zaworow czy pierscieni a nie oresla nam ktoredy znika olej... BO TONĄCY BRZYTWY SIE CHWYTA , jeżeli bierze olej to rozbierasz silnik i wymieszasz zużyte części . Najlepiej pierścienie , prowadnice , gumki na zaworach ,itp itd ogólnie gdybać można . PS , na tłoku są trzy pierścienie lub dwa , jeden uszczelniający i dwa smarujące gładź i zgarniające , jeżeli uszczelniający jest przygrzany , lub nie posiada swych właściwości będzie przepuszczał ten olej , i tu próba olejowa pomoże bo na chwile go uszczelni i pomoże w ocenie zużycia. pierscienie odpowiedzialne za sprezanie moga byc OK natomiast olejowe do d... jeżeli olejowe do dupy to krzyż na droge temu fazerowi bo długo nie najeździ. Edytowane 30 Października 2011 przez kichacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 sluchaj Kichacz: uszczelniajace nie uszczelniaja oleju z dolu w gore a uszczelniaja sprezona mieszanke nad tlokiem i zapobiegaja schodzeniu spalin do komory korbowodowej, natomiast pierscien zgarniajacy zgarnia z tulei cylindra olej po to by nie przedostawal sie do komory spalania... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Witam posiadam yamahe fazer 1000 2002r i mam z nim taki problem straszne bieze olej co zrobic czy to pierscienie czy gumki na zaworach a moze cos innego??Prosze o pomoc:/ Nie chciałbym być prorokiem w sprawie tego silnika ale najtaniej będzie kupić inny z rozbitka.Jeżeli dobrze opisujesz objawy to przypomina mi się stare przysłowie " Nie pomoże woda z Wisły kiedy....... już obwisły"Śmiem podejrzewać poważne uszkodzenie bloku cylindrów w tym silniku z powodów mocnego przegrzania.I to byłoby na tyle.Ps. kolego "kichacz" Twoje wywody są lekko powiedziawszy niespójne i dobrze byłoby abyś na początek ogarnął trochę lepiej konstrukcję silnika oraz zasady jego pracy.O co chodzi w tym tekście: "PS , na tłoku są trzy pierścienie lub dwa , jeden uszczelniający i dwa smarujące gładź i zgarniające , jeżeli uszczelniający jest przygrzany , lub nie posiada swych właściwości będzie przepuszczał ten olej , i tu próba olejowa pomoże bo na chwile go uszczelni i pomoże w ocenie zużycia." Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kichacz Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 uszczelniajace nie uszczelniaja oleju z dolu w gore a uszczelniaja sprezona mieszanke nad tlokiem i zapobiegaja schodzeniu spalin do komory korbowodowej, natomiast pierscien zgarniajacy zgarnia z tulei cylindra olej po to by nie przedostawal sie do komory spalania... no tak , troche źle sprecyzowałem to co napisałem ale o to samo mi chodziło . PS : znam bardzo dobrze konstrukcje silnika , nie tylko tłokowego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Panowie dajcie spokój z tzw. próbą olejową. O tyle cm3 zmiejszy sie komora spalania ile cm3 wlejesz oleju. Więc zawsze ciśnienie wzrośnie, nawet w 100% sprawnym silniku.To może dać co najwyżej pogląd czy dziura w tłoku, czy zawór nadpalony.O stanie pierścieni nie powie to nic, tam metoda moze działała w samochodach z okresu międzywojennego, a nie w silnikach o stopniu sprężania 10 i wiecej...W tym konkretnym przypadku bez rozbiórki silnika sie nie obędzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.