Skocz do zawartości

remont hondy xr 400


enduro maniak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam na imie Marcin i jestem nowy na forum ,pisze poniewaz musze zrobic generalny remont mojej maszynki.

 

Postanowilem wiec nie oszczedzac i zrobic to raz a porzadnie a ze sie za to zabieram to zarazem chce ja troche ulepszyc :buttrock:

.

Tak wiec zakupilem tlok Wossnera o srednicy 88,94 gdyz chce ja przerobic na 440 na dniach

 

planuje zakup gaznika mikuni TM 36 (chyba ze jest jakis lepszy?).

 

I stad moje pytanie czy mozecie mi napisac co jeszcze powinienem jescze dokupic zeby to mialo rece i nogi.

 

Oczywiscie wiem ze musze zrobic szlif cylindra ale czy musze rowniez wymienic korbowod?

 

, Mysle rowniez o walku rozrzadu, ale niewiem czy zawory odrazu powinienem wymienic czy zostac przy starych ?

.

Prosze o rady i uwagi bede mega zobowiazany oss :crossy:

Edytowane przez enduro maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku napisałeś że będziesz robił raz a porządnie, a później się pytasz czy to i tamto może zostać. Jak dla mnie pojęcie raz a porządnie oznacza wymiane wszystkich elementów. Jak chcesz zrobić na długie lata i nie bawić się za rok z zaworami albo korbą to rób wszystko za jednym zamachem jak masz fundusze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Panowie znowu prosze o pomoc gdyz zdecydowalem sie na zakup walka rozrzadu HOT CAMS z tym ze sa trzy rozne levele stad pytanie ktory brac i czym sie one charakteryzuja? . Patrzac cenowo niby level 3 jest najlepszy :icon_biggrin: ale moze nie koniecznie dlatego pytam :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki hot camsa poprawiają charakterystykę silnika w dolnych, średnich i górnych obrotach. Musisz sobie sam zadać pytanie z którego zakresu obrotów używasz najczęściej. Wymiana gaźnika na mikuni Tm36 z pompką daję bardzo dużo motor staje się bardziej agresywny i dużo lepiej się wkręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dowiedz się czy założenie wałka staege3 nie wymaga założenia specjalnego tłoka z głębiej wyciętymi kieszeniami na zawory. Albo w ogóle go sobie podaruj.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.xrsonly.com/

 

masz tu chyba wszystkie akcesoryjne graty do xr,tytanowe zaworki widziałem i jeszcze sporo innych bajerów tylko czy nie prościej by Ci było po prostu zmienić moto na mocniejsze(crf) albo sam piec ? chociaż w sumie jak masz kasę to czemu by się nie pobawić w tunning,fajnie by jeszcze było jak byś ten piec po modyfikacjach wsadził do ramy z zawiechą itd z crfy

No i koniecznie zastanów się nad zmianą kompletnego wydechu na jakiś sportowy ;]

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz tu chyba wszystkie akcesoryjne graty do xr,tytanowe zaworki widziałem i jeszcze sporo innych bajerów tylko czy nie prościej by Ci było po prostu zmienić moto na mocniejsze(crf) albo sam piec ? chociaż w sumie jak masz kasę to czemu by się nie pobawić w tunning,fajnie by jeszcze było jak byś ten piec po modyfikacjach wsadził do ramy z zawiechą itd z crfy

No i koniecznie zastanów się nad zmianą kompletnego wydechu na jakiś sportowy ;]

 

 

 

No wlasnie caly czas sie zastanawiam czy wlasnie tak jak piszesz nie zafundowac sobie czegos mocniejszego( crf albo wr) z tym ze naczytalem sie o tych remontach i po prostu nie wiem czy dam rade,bo mechanik ze mnie slaby a tam niby co sezon powymieniac trzeba to i owo. Xr jest na tyle spoko ze tu nie martwie sie o te motogodziny leje olej i poszedl w las

Drugi aspekt to trafic jeszce zadbany model a to jak widze nie jest latwe ( po xr lecialem prawie do hanoweru) bo w polance to wszyscy katuja sprzeta a pozniej zamiast zrobic remont to sprzedaja i na starcie masz motor do remontu. Na codzien latam z koleszka ktory ma kata exc 520 z 2001 i jak na niego wsiadam to motor dla mnie :icon_twisted: ale te motogodziny mnie zalamuja WR tez w bandzie mamy i jest naprawde ok. Tak wiec mocniejszy sprzet jest nie unikniony ale chce zrobic xr na tip top i wrazie czego kiedys zostawic ja jako drugi motor lub zrobic na super moto. Co do wydechu to mam w planach (ale moze jakas propozycja jaki bedzie najlepszym rozwiazaniem :icon_question: ). Co do reszty to mam zalozony CRD header z tym ze na orginalnym wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podkrecisz ten maly wolnoobrotowy i lagodny silniczek , to dlugo nie pozyje bez kolejnego remontu , kolega jest mechanikiem motocyklowym i ma xr 400 wlasnie po tuningu poza walkiem , mowi ze motocykl nie jest juz tak trwaly , trzeba czesciej wymienaic olej i regulowac zawory a co jakis czas zagladac do silniczka zrobic to i tamto bo po prostu nie wytrzymuje obciazenia ., ja mialem xr 600 tez podkrecona na wszelkie sposoby walek , tlok , gaznik , - silnik po 15 tys km nadawal sie do kolejnego remontu.

 

 

 

Jesli barakuje ci mocy , szukaj innego moto ,dobra opcja jest duze LC4 620 - mocne, tewale, maloobslugowe i jeszcze nie tak ogromne i kobylaste aczkolwiek nie tak male jak xr.

 

 

 

 

Walem rozrzadu hotcamsa stage 2 i 3 wymaga wymiany sprezyn zaworowych.

 

 

 

 

Te remonty EXC to przesada , zadbane EXC robi 15 tys km wymieniajac tylko plyny i regulujac zaworki - a zrobic 15 tys km w terenie to trzeba kazdego dnia palowac po pare godzin w terenie.

 

 

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podkrecisz ten maly wolnoobrotowy i lagodny silniczek , to dlugo nie pozyje bez kolejnego remontu , kolega jest mechanikiem motocyklowym i ma xr 400 wlasnie po tuningu poza walkiem , mowi ze motocykl nie jest juz tak trwaly , trzeba czesciej wymienaic olej i regulowac zawory a co jakis czas zagladac do silniczka zrobic to i tamto bo po prostu nie wytrzymuje obciazenia ., ja mialem xr 600 tez podkrecona na wszelkie sposoby walek , tlok , gaznik , - silnik po 15 tys km nadawal sie do kolejnego remontu. Jesli barakuje ci mocy , szukaj innego moto ,dobra opcja jest duze LC4 620 - mocne, tewale, maloobslugowe i jeszcze nie tak ogromne i kobylaste aczkolwiek nie tak male jak xr.Walem rozrzadu hotcamsa stage 2 i 3 wymaga wymiany sprezyn zaworowych.Te remonty EXC to przesada , zadbane EXC robi 15 tys km wymieniajac tylko plyny i regulujac zaworki - a zrobic 15 tys km w terenie to trzeba kazdego dnia palowac po pare godzin w terenie.

 

 

No to teraz mnie zalamales gdyz chodzi mi wlasnie zeby sie nie meczyc z tymi remontami i teraz juz sam nie wiem co ja mam zrobic :banghead: . Co do kata to byl moj pierwszy typ, ktm 625 sxc nawet bylem po jeden ale jak sie okazalo tylko zdjecia byly ladne bo okazal sie mega trup. Teraz to juz chyba powaznie zostaje mi sie zastanowic na jakims WR,CRF lub EXC gdyz co bym nie zrobil i jak bym nie liczyl to remonty musza byc robione czy to xr(jak ja podkrece) czy exc,ale znalesc w u nas dobra sztuke to jest wyczyn. Jak widze mieszkasz niedaleko to wiesz ze po prawie wszystkie moto w kraju mamy hektar(slask ,gory) i sie okazuje ze jechales 6 godzin po rodzimych drogach a tu szrot na kolach.

To jak myslicie jesli sie zdecyduje na jakis hard to jaki najlepiej(wr,exc,crfx)?? a moze juz jesli mowa o wyczynach to moze pojsc dalej i kupic jakis yzf,crfr czy sx??, bo w zasadzie jazda asfaltem mnie nie jara a w lesie nie nie potzrebuje homologacji a remonty i tak byc musza :angry:

Co myslicie o Husabergu??

Edytowane przez enduro maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie dramatyzuj z tymi remontami, nawet wyczynowy sprzęt przelata amatorsko spokojnie 2-3 sezony bez remontu o ile będzie eksploatowany z głową, bieżące koszty eksploatacji będą większe niz XR400, ale w tym sporcie chodzi wg. mnie o fun i poprawę umiejętności, a nie o oszczędzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydziwiaj z husabergami etc. Kup po prostu YZF czy tam CRF. 250tka w porównaniu z takim xr to już jest potwór. A części nie tak starsznie drogie. Z remontami nie ma co dramatyzować, raz zrobisz kilka sezonów pojeździsz (2,3,4- zależy od intensywności eksploatacji).

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spokojnie nie placze i nie dramatyzuje i juz sie raczej przekonalem ze potrzebuje hard enduro. Remonty tez jakos przezyje bo jak pisaliscie chodzi o fun a jesli jest on srednio co 2 sezony to moje wrazenia z jazdy bezcenne :bigrazz:. To teraz zaczynam szukac czego godnego uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w tej chwili gdybym mial kase , zmienl bym swojego lc4 na jakiegos husaberga - wkoncu to blizniak KTM-a , ewentualnie EXC , jestem przekonany do tej marki i poki co nie narzekam na swojego.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...