jedrekwojtas Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Pokrótce: Od maja 2008 roku jestem właścicielem WSK M06-L. Powoli przychodzi moment aby się zająć tym motorkiem (czymś się trzeba zająć po pracy). Całość kupiłem w kartonach (rozebrana na elementy) za 400zł, wycofana z eksploatacji przed 97 rokiem. Posiadam umowę z właścicielem a dodatkowy plus, że jeszcze żyje. Już ruszyłem z jej remontem oraz nie kryje, że chciałbym zarejestrować ją na zabytek. Do tego czasu chciałbym uzbierać wystarczającą dokumentację motoru, by zachować jego wymagany % oryginalności, stąd liczę szczególnie na krytykę i dyskusję związaną z zachowaniem stanu oryginalnego. Jak łatwo się domyśleć, moja wiedza w tym zakresie na dzień dzisiejsza jest znikoma. Niestety remont robie w centrum Warszawy, więc nie po huczę nocami... Lokalnych WSKo maniaków zapraszam na piwo. Doświadczenie- warszawa 223 z 1966roku, w dzieciństwie WueSKi, SHL, Ogar, MZ150, Simson. Cel: Możliwie ładnie i blisko oryginału, który posłuży do jazdy na zloty, wyjazdy niedzielne. Zależy mi na dobrych częściach (nie koniecznie tanich) Nie mam teraz za wiele zdjęć więc kieruję do kilku w galerii którą będę poszerzał z czasem: http://picasaweb.google.com/jedrekwojtas/WSKM06L1962 Narazie z neta ściągnąłem: H.Zaleski - Naprawa Motocykli WSK M06B3 M21W1 oraz H.Zaleski - Jeżdżę Motocyklem WSK z 1975. Chciałbym ich odpowiedniki ze starszych lat. Od razu wołam o pomoc. Chciałbym zdobyć książki (bądź ich ksera): Motocykl WSK 125 MO 6-Z i MO 6-L. Instrukcja obsługi i napraw WKiC 1963r. WSK M06 i M06 Z katalog części zamiennych Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję i liczę na czynne komentarze. Od razu przejdę do napotkanych problemów:1. poszukuję lustra lampy przedniej ( może ktoś ma lub wie od czego jest identyczne (stacyjka przekrecana w lampie),2. Niezbędny jest kranik przepychany- oryginalny cieknie jak cebr3. czy istnije możliwość zdobycia uszczelki lampy przedniej ( ta uszczelka co spala lustro z szybą)4. Czy ktoś opracował dobry sposób na pochromowanie ramki licznika? Tym samym sposób na zmianę szkiełka ?5. Czy istnieje możliwość zdobycia linki licznika do tylnego koła?6. czy instalacja w moim modelu była zawsze biała czy czarna? to samo pytanie związane z kolorem linek hamulcowych, sprzęgłą i rolgazu? Edytowane 20 Września 2011 przez jedrekwojtas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Fajna WSK, pozazdrościć. Na szczęście nie jest to skomplikowany motocykl i łatwo ogarniesz remoncik. Linkę tylnego hamulca mógłbyś spróbować od SHL M11, nie wiem jak w tej WSK wyglądają końcówki ale SHL miała też taką długą linkę z tylnego koła. Wiele części do Twojej WSK będzie pasowało od WFM bo to prawie te same motocykle, różniące się detalami. Pojazdy rolnicze mają podobne reflektory i może od takiego wynalazku spasujesz uszczelkę. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 link tutaj do części , których potrzebuje kolega juz widze kranik i inne ustrojstwa co do linek to dawniej były takie kremowe http://www.skuterdebica.hg.pl/index.php?p=wsk&str=1 Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Witam wszystkich forumowiczów. Od razu przejdę do napotkanych problemów:1. poszukuję lustra lampy przedniej ( może ktoś ma lub wie od czego jest identyczne (stacyjka przekrecana w lampie),2. Niezbędny jest kranik przepychany- oryginalny cieknie jak cebr3. czy istnije możliwość zdobycia uszczelki lampy przedniej ( ta uszczelka co spala lustro z szybą)4. Czy ktoś opracował dobry sposób na pochromowanie ramki licznika? Tym samym sposób na zmianę szkiełka ?5. Czy istnieje możliwość zdobycia linki licznika do tylnego koła?6. czy instalacja w moim modelu była zawsze biała czy czarna? to samo pytanie związane z kolorem linek hamulcowych, sprzęgłą i rolgazu? ad.1 Lustro kupisz na alledrogo lub na motobazarach. Jest tego trochę i trafiają się nawet nowe. Jak masz stare to można je bez problemu pochromować i będzie jak nowe.ad.2 Jak masz oryginalny kranik to sam możesz go bez problemu zregenerować. Po pierwsze rozkręcasz go, bo jest to konstrukcja skręcana. Po drugie delikatnie zdejmujesz jedną z płytek oporowych na suwaku, po to by wysunąć przesłonkę. Po trzecie po rozebraniu całości czyścisz wszystko, cynkujesz i w między czasie pijesz wino, ale takie zamykane prawdziwym korkiem. Z tego korka robisz 2 podkładki grubości ok. 4 mm (to trzeba sprawdzić, bo wszystko zależy od stanu kranika). Następnie całość składasz w kolejności: korpus-podkładka-przesuwka-podkładka-zakrętka. Po dokręceniu całość musi dosyć ciasno chodzić. Teraz ustawiasz przesuwkę w pozycji otwartej i wiertełkiem robisz otwór w korkowych podkładkach. Następnie kranik umieszczasz w słoiku z benzyną i zostawiasz go na parę dni. W tym czasie korek nasiąka i pęcznieje dzięki czemu staje się szczelny. Teraz sprawdzasz czy przesuwka się przemieszcza, bo jeśli została zablokowana przez spuchnięte podkładki, to kranik trzeba rozebrać i podkładki przeszlifować na papierze ściernym. Na koniec zakuwasz blaszkę na przesuwce i masz stary-nowy kranik. Jeśli nie masz oryginału, to kup na aukcji i zregeneruj go. To naprawdę żadna filozofia.ad.3 Ja nie bawię się w szukanie uszczelek, bo albo znajdziesz oryginał w dobrym stanie, albo nie kupisz zamiennika, bo takich uszczelek już nikt nie stosuje. Ja robię uszczelkę sam, oklejając lustro i szkło po krawędzi taśmą izolacyjną. Naciągając ją odpowiedni robi się ładne szczelne połączenie.ad. 4 Sposobu niestety na to nie ma. Najłatwiej kupić nowy, pochromowany. Oryginał albo popęka w czasie zdejmowania, albo przy zakładaniu. To po prostu efekt stosowania dosyć kruchego materiału na ramkę. ad.5 Linki kupisz na alledrogo, bez problemu, oryginalne lub nowe. Długość musisz zmierzyć, bo dostępne są różne, dostosowane do różnych lamp.ad.6 Nie istnieje coś takiego jak "zawsze". w tamtych latrach zakładano osłony instalacji i linki takiego koloru, jakie dostano od producenta. Nikt nie zaprzątał sobie głowy kolorami. Jakie założysz takie na pewno będą właściwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrekwojtas Opublikowano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Czy ktoś z Was próbował rozciąć zegar, wyciągnąć bebechy, pochromować ramke wraz z kawałkiem obudowy i powrotnie złożyć go i zaspawać? czy w środku znajduje się wiele plastikowych elementów które można uszkodzić temperaturą cięcia i spawania obudowy? Ta operacja wydaje się być tańsza patrząc na ostatnią aukcje, w której nowy zegar z epoki poszedł za ponad 250zł... Co do lustra zostaje mi szukać, bo chromowanie dla mnie jest niczym bez mechanicznego zdzierania pordzewiałej powłoki. Traktowanie chemiczne nie pomoze tak jak mechanieczne. To moje zdanie z dotychczasowego doświadczenia. Jeszcze pragnę zaczerpnąć Waszej opini w kwestii renowacji przedniego zawieszenia- czy ktoś z Was nadlewał obejmy aluminiowe czy nakładał tuleje z twarszego materiału? jaki będzie trwały efekt, oczywiście zbliżony z oryginalnym?Pozdraiwam, dziekuje za szybkie odpowiedzi (niektórzy chyba nie śpią po nocach) i czekam na sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Czy ktoś z Was próbował rozciąć zegar, wyciągnąć bebechy, pochromować ramke wraz z kawałkiem obudowy i powrotnie złożyć go i zaspawać? czy w środku znajduje się wiele plastikowych elementów które można uszkodzić temperaturą cięcia i spawania obudowy? Ta operacja wydaje się być tańsza patrząc na ostatnią aukcje, w której nowy zegar z epoki poszedł za ponad 250zł... Jeszcze pragnę zaczerpnąć Waszej opini w kwestii renowacji przedniego zawieszenia- czy ktoś z Was nadlewał obejmy aluminiowe czy nakładał tuleje z twarszego materiału? jaki będzie trwały efekt, oczywiście zbliżony z oryginalnym? Pozdraiwam, dziekuje za szybkie odpowiedzi (niektórzy chyba nie śpią po nocach) i czekam na sugestie.O cięciu licznika zapomnij. To zupełnie chory pomysł. Mechanizm to precyzyjne części z lekkich stopów i tworzyw i żadne spawanie nie wchodzi w grę. Już pisałem, że na rynku są dostępne nowe pochromowane ramki i to jedyny sensowny sposób naprawy. Regeneracja zawieszenia w WSK to tak na prawdę ślepa uliczka. Można napawać i obrabiać tuleje na lagach, ale po pierwsze, nie są one umieszczone centrycznie na osi, co obróbkę sprowadza do ręcznego dopiłowywania pilnikiem. Po drugie pozostają najczęściej wytarte i niekoniecznie proste rury. Wykonano je ze zwijanej blachy, więc z założenia ani nie mają współczesnej dokładności ani trwałości. Mój teść wspomina, jak to tuż po kupieniu WFM, notorycznie zawieszenie blokowało się po wjechaniu w dziurę i nie pomagały żadne zabiegi serwisu gwarancyjnego. Na tym forum był kolega, który oferował wymianę tulei na wykonane z brązu (nie pamiętam jego niku, ale szukaj w watku o zielonej WFM). Poszukaj w archiwum, może ci pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrekwojtas Opublikowano 22 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Kilka problemów udało się rozwiązac- o czym napiszę w wekend, teraz poproszę o podpowiedz. Patrząc na wahacz tylny,i rodzaj naciągu łańcucha, to czy powinien wyglądać jak ten:naciąg 1, czy jak naciąg 2 ?? W kartonach które dostałem znalazłem tylko blaszke z naciągu nr2, a jak wspomniałem na początku brak mi książki z opisem szczegółowym tego modelu. Za odp. serdecznie dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 W mojej z rocznika 1960r są takie jak na pierwszej aukcji. Takie same będą u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_op Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 ad 4. Czy ktoś opracował dobry sposób na pochromowanie ramki licznika? Tym samym sposób na zmianę szkiełka ? Ja rozginałem powoli ramkę od spodu i udało mi sie wyjąć puszkę z licznikiem .Niestety od spodu będzie widać że licznik był rozbierany niemniej da się potem rozgięta ramkę pozaginać taka aby trzymało się to kupy. Jest to jednak półśrodek, lepiej zdobyć nową ramkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrekwojtas Opublikowano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Witam, Robota z każdym dniem posuwa się do przodu, jak czegoś nie kupię to coś porobię i się dowiem (zwykle się dowiaduje, że czegoś mi brakuje...). Motorek powoli składam, i skrupulatnie zapisuje sobie czego mi brakuje i jakie mam wątpliwości, mam nadzieje, że teraz wyleje co mnie intryguje... Odpowiadając na powyższe zagadnienia:- lustro lampy, które całkowicie odeszło wole oddać do nałożenia warstwy aluminium (sreberka z lampy) jak do chromowania, Koszt nałożenia aluminium to jakieś 70-80zł, a chromowanie 50, przy czym jakość jest znacząca. Chyba że ktoś z Was ma w swoich garażach alternatywne rozwiązanie do podanych kosztów?- uszczelka do lampy jeszcze się nadaje, ale i tak zastosuje patent z taśmą izolacyjną, a jak się trafi w rolniku to wymienię, - co do propozycji kranika- wina- korka to zastosuję się w 100% z akcentem na wino. Nie wiedziałem, że się rozkręca- był zasyfiały i nie widać było. Ale w pełni da się wykonać wszystko co pisałeś.- mój licznik okazał się być niesprawny, więc i tak d... z niego. Kupiłem inny, mam nadzieję, że i ramka w nim będzie dobra. Jeśli nie to będę zmuszony doinwestować w nową ramkę (znalazłem na allegro, ale sprzedawca to straszny zdzierus- 25 zł ramka +13zł przesyłka ( taka wartość to paczka do 5kg!)), - linka napędu licznika - kupiłem od OSY 144cm w białym pancerzu. Co do tematu przedniego zawieszenia- zdjęcie mojego:, Jak narazie 2 spawaczy ( alu dur i takie tam osłonowe) mi odmówiło. Wolał bym zrobić to z duralu tak jak w oryginale było żeby to nadlewać za każdym razem jak się zużyje, bo wykonanie tulei z brązu spowoduje zniszczenie powierzchni blachy walcowanej, i wtedy to już żadne tulejowanie nie pomoże a zniszczenie materiału nabierze swojego progresu. Może Wy znacie kto od nowa nadlewa dur? Teraz sprawy bieżące: Dorzuciłem nowe zdjęcia do katalogu: WSK M06-l z 1962. 1. Hamulec tylni: Czy w oryginale z 1962 stosowano światło stop? W moim modelu jest włącznik stop przymocowany na blaszce i blaszka do ramy (na ramie jest zaznaczony markerem jeden z otworów). To poprawne? bo jeśli to miejsce jest poprawne to chyba powinien być jakiś mechanizm bardziej wymyślny? Czy ktoś mógł by mi podesłać zdjęcia oryginalnego rozwiązania?2. Pokrewny temat do hamulca- a mianowicie jak powinna wyglądać lampa tylna? Mam taką: Taka dostałem od dziadka w kartonie. Jednocześnie widać dekiel- pobawiłem się chwilkę papierami ściernymi. 3. Korek, czy oryginalny powinien być z taką "rurą" ? Plastik czy chrom? 4. Czy pod bakiem nie powinna znajdować się jakaś gumka zapobiegająca lataniu baku ?: 5. Czy obejma tłumika powinna być chromowana czy malowana? Z rzeczy które usilnie szukam, a może ktoś z Was by pohandlował:- Lustro lampy przedniej - napinacze osi tylnej- Głowna stopka motoru - tuleje dystansowe, które są zamocowane na wałku głównej stopki motoru, uchwytu silnika i podnóżków kierowcy- osłona łańcucha- długa- klakson belma- ładny dekiel magneta- kluczyk stacyjki- pedał hamulca (mój jest zużyty. Pozdarawiam, za odpowiedzi, sugestie i zdjęcia Waszych WSK-M06 serdecznie dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 (edytowane) Teraz sprawy bieżące: Dorzuciłem nowe zdjęcia do katalogu: WSK M06-l z 1962. 1. Hamulec tylni: Czy w oryginale z 1962 stosowano światło stop? W moim modelu jest włącznik stop przymocowany na blaszce i blaszka do ramy (na ramie jest zaznaczony markerem jeden z otworów). To poprawne? bo jeśli to miejsce jest poprawne to chyba powinien być jakiś mechanizm bardziej wymyślny? Czy ktoś mógł by mi podesłać zdjęcia oryginalnego rozwiązania?2. Pokrewny temat do hamulca- a mianowicie jak powinna wyglądać lampa tylna? Mam taką: Taka dostałem od dziadka w kartonie. Jednocześnie widać dekiel- pobawiłem się chwilkę papierami ściernymi. 3. Korek, czy oryginalny powinien być z taką "rurą" ? Plastik czy chrom?4. Czy pod bakiem nie powinna znajdować się jakaś gumka zapobiegająca lataniu baku ?: 5. Czy obejma tłumika powinna być chromowana czy malowana? Z rzeczy które usilnie szukam, a może ktoś z Was by pohandlował:- Lustro lampy przedniej - napinacze osi tylnej- Głowna stopka motoru - tuleje dystansowe, które są zamocowane na wałku głównej stopki motoru, uchwytu silnika i podnóżków kierowcy- osłona łańcucha- długa- klakson belma- ładny dekiel magneta- kluczyk stacyjki- pedał hamulca (mój jest zużyty. Pozdarawiam, za odpowiedzi, sugestie i zdjęcia Waszych WSK-M06 serdecznie dziękuję. ad.1 Wg. instrukcji obsługi w modelu "L" nie było Stopu. W modelu "Z" stop był montowany właśnie tak jak w twojej ramie, na blaszce przykręcanej 2 wkrętami. Albo poprzedni właściciel dorobił to na czym fabryka oszczędzała, albo jest to wyposażenie fabryczne. Nie pamiętam, w którym roku wprowadzono obligatoryjnie stosowanie światła Stop w motocyklach, ale nawet jeśli w twoim roczniku ich jeszcze nie było, to warto zastosować je. Ja mam WSK z 1957 roku i też dorobiłem Stop, bo teraz to konieczność (no chyba, że robisz sprzęt do postawienia w salonie).ad.2 Lampa jest OK. ad.3 Korek jest OK. Ta "rura" to miarka oleju odpowiadająca dawce na 0,125 l olejuad.4 Oczywiście pod bakiem muszą być podkładki z pianki gumowej. Powinny być 3: przy główce 1 szeroka, a na dole przy siodle po 2 na każdej belce ramy.Podkładki to po prostu prostokątne kawałki gumy piankowej zamocowane taśmą izolacyjną (okręcone, tak by się nie przesuwały).ad.5. Prawdę powiedziawszy pojęcia nie mam, ale sądzę, że akurat w tym przypadku nie było rozróżnienia w stosunku do modeli lepiej wyposażonych. Podejrzewam, że była chromowana tak jak cały wydech. Graty, które potrzebujesz bez najmniejszego problemu kupisz na alledrogo lub na Motobajzlu w Łodzi lub w Warszawie.Co do twojej "lagi" to najłatwiej i najtaniej będzie kupić całe przednie zawieszenie. Myślę, że nikt się nie podejmie nalania tulei, a spawanie takiej przepołowionej mija się z celem. Edytowane 27 Września 2011 przez HD1940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amdia Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Miałem kiedyś takie "coś", to był rok 1966 i to był mój pierwszy motocykl, do tego za własną, niełatwo zarobioną kasę. Wyglądał identycznie jak na zdjęciu, zauważam że jest to oryginał, nie pasuje mi tylko kolor obicia kanapy. W sumie dzisiaj żałuję, że się go pozbyłem no ale cóż. To były zupełnie inne czasy.może tu też coś znajdziesz:http://www.wfm125.republika.pl/ pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Korek powinien być stalowy pokryty chromem, ten jest identyczny jak w mojej B3 tylko bez miarki oleju( szit dopiero teraz się dowiedziałem że odpowiednią miarę ml miałem pod nosem :banghead: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrekwojtas Opublikowano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 (edytowane) Witam. Lampy stop nie będę dorabiał- nie było go w moim modelu, a ja i tak będę rejestrował na żółte blachy (o czym pisałem wcześniej). Rura wraz z obejmą była malowana- wersja L to wersja dużo uboższa jak Z, dlatego porównywanie modeli i mówienie "bo w moim modelu (innym niż L) tak było" nie ma sensu. Panowie- chodzi mi o wiedzę książkową a nie empiryczną, bo ja z motorami było to każdy wie....Korek wlewu paliwa był i zostaje plastikowy. Narazie czekam na niektóre części z allegro, jak poskładam to wrzucę zdjęcia na forum. Pytanie zagadka: w którym miejscu w oryginale znajdował się klakson? Edytowane 27 Września 2011 przez jedrekwojtas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Pytanie zagadka: w którym miejscu w oryginale znajdował się klakson? To żadna tajemnica. Montowano go z prawej strony pod siedzeniem, tak jak w WFM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.