Los_Emilos Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Mam pytanie dotyczące tych dwój motocykli wymienionych w temacie. Słyszałem że oba są dobre na początek, a cenny są bardzo podobne. Czy mógłbym prosić jakąś informację dotyczącą tego który motocykl bardziej polecanie i dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu_85 Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Mialem XJ i mogę polecić. bylem nim i w Czechach i Niemcy odwiedziłem i bez awarii. Mialem też GS 500 też fajna maszyna tyle że troszkę mniejsza gabarytowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Przypomnę tylko najważniejszą zasadę przy wyborze pojazdu (używanego) - bierzesz ten w lepszym stanie technicznym :) Również mam "w gospodarstwie" XJotkę i złego słowa powiedzieć nie dam. Z GPZ nie miałem większej styczności, jedynie tyle, by stwierdzić, że jest nieco ostrzejsza, bardziej "sportowa" (bez przesadnych wyobrażeń, rzecz jasna ;) )Jeśli jesteś przekonany, że będziesz wybierał jeden z tych dwóch modeli, musisz się przysiąść, bo różnice gabarytowe są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) Rok temu miałem dylemat jaki motocykl kupić dla kobiety na pierwsze moto. W grę wchodziły oczywiscie pięćsetki (CB, GS, GPZ) i XJ 600. Wybór padł na tą ostatnią. Póki co moja nie widzi siebie na innym motocyklu. Edytowane 7 Września 2011 przez żunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 GPZ jest lżejszy, ma 2 cylindry co sprawia, że jest prostsza i tańsza w serwisowaniu i moim nieobiektywnym zdaniem wersja GPZ 500 po lifcie jest zdecydowanie ładniejsza od xj. Żeby gpz jeździć dynamicznie trzeba ją kręcić. Od 7000 czuć wyraźnego kopa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Los_Emilos Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 ma 2 cylindry co sprawia, że jest prostsza i tańsza w serwisowaniuI to jest odpowiedź która sprawia że mam już swój priorytet. GPZ jest lżejszyI czy właśnie to nie jest negatywna rzecz? Osobiście gdy jadę samochodem, wolę te cięższe - czuć się bezpiecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Zdecydowanie XJ 600 Diversion. Nie zawsze 2 cylindry oznaczają mniejsze koszta serwisowania. GPZ 500 ma proszę ja Ciebie chłodnice wody, więc dochodzi okresowe wymienianie chłodziwa, pozatym termostaty, przewody i tak dalej, które trzeba sprawdzić jak motocykl jest starszy. XJta większa raczej jest, a jak dla mnie to jest zaleta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) z tego co patrzyłem na dane techniczne yamahy to wynika, że masa na sucho różni się o ok. 10kg albo i lepiej (w zależności od rocznika, no i o ile znalezione przeze mnie informacje w internecie są prawdziwe). Generalnie w trakcie jazdy nie będzie to robić większej różnicy. Ciekawe tylko jak przy manewrowaniu przy prędkościach parkingowych edit: Chłodnica do GPZ, koszt ok. 150-200zł. Termostat może coś koło stówki. To nie są części które wymienia się co sezon lub dwa. Płyn chłodniczy to też nie jest jakiś wielki wydatek (do GPZ idzie bodajże 1,8litra) Części nie są drogie, są łatwo dostępne (tyczy to się również xj). Jeśli samemu serwisuje się swój sprzęt to rzeczywiście nie robi różnicy czy się reguluje 4 czy 2 gaźniki i 8 czy 16 zaworów. Jednak jak oddajemy motocykl do mechanika to ceny usług dla tych motocykli mogą (i będą) się różnić. Edytowane 7 Września 2011 przez Majkiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Los_Emilos Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 edit: Chłodnica do GPZ, koszt ok. 150-200zł. Termostat może coś koło stówki. To nie są części które wymienia się co sezon lub dwa. Płyn chłodniczy to też nie jest jakiś wielki wydatek (do GPZ idzie bodajże 1,8litra) Wiem jak to wygląda przy moje V'ce (jak do tej pory koszt termostatu 30zł). Jeśli samemu serwisuje się swój sprzęt to rzeczywiście nie robi różnicy czy się reguluje 4 czy 2 gaźniki i 8 czy 16 zaworów. Jednak jak oddajemy motocykl do mechanika to ceny usług dla tych motocykli mogą (i będą) się różnić.I to jest problem bo niestety nie jestem złotą rączką i przynajmniej na początku będę musiał jeździć do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 gpz'eta - lżejsza, czyli łatwiej sie manewruje, mniej pali, tanszy serwis, szybszy od ixjoty, łąpie diabła w okolicach 7 tysia, pozycja bardziej sportowa to juz kwestia gustu, o wygladzie juz nie bede pisał, szukaj motonga w lepszym stanie choc polecam gpz'te po 94 roku, ja mam 2001 i jestem zadowolony, pomysl nad cb 500 mniej zaglodasz do zaworow i wymiana oleju co 12 tysia w gpz' co 10 tys, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Los_Emilos Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi. Czyli za priorytet będę uważał GXP 500S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.